Επωνύμως…

Digital first! Έχετε, μήπως, αντίρρηση;

Digital first! Έχετε, μήπως, αντίρρηση;

Δύσκολοι καιροί, αχαρτογράφητα νερά, αβέβαιο το μέλλον… τα έχουμε ακούσει όλα αυτά, για νέα μας τα λες; σχεδόν σας ακούω να σιγομουρμουρίζετε… Ναι, τα έχετε ακούσει, αλλά αυτό δεν σημαίνει και ότι δεν πρέπει να λέγονται! Ιδίως τώρα, που -όπως όλα δείχνουν- μάλλον ξεπερνάμε την κρίση και βγάζουμε δειλά-δειλά το κεφαλάκι έξω! Εντάξει, εντάξει, κάποιοι το παρακάνουν και το βγάζουν πιο γρήγορα απ’ ό,τι πρέπει, το ξέρω…καλό είναι να συνεχίσουμε να προσέχουμε, όμως, για να μην επιστρέψει το κακό…

Μαζί με το κεφαλάκι, βέβαια, βγαίνουν κι οι πρώτοι απολογισμοί, οι πρώτες μελέτες, οι πρώτες έρευνες για τη μετά-πανδημία πορεία μας, οι οποίες έχουν -τις περισσότερες φορές, γιατί υπάρχουν κι εκείνες που σταματάνε στα προβλέψιμα και τα αναμενόμενα- ξεχωριστό ενδιαφέρον, έστω κι αν τις θεωρήσουμε απλώς «τροφή για σκέψη»… Σ’ αυτές πρέπει σίγουρα να μετρήσουμε κι εκείνη που παρουσίασε πρόσφατα η UBS – Global Wealth Management (από το δεύτερο συστατικό, μάλλον καταλάβατε και το αντικείμενό της, που δεν είναι άλλο από τις επενδύσεις) η οποία εστιάζει στις τεχνολογικές τάσεις, όπως διαμορφώνονται πλέον μετά την πανδημία. Προφανώς, έχουν επηρεαστεί σφόδρα από αυτήν, δρομολογώντας με τη σειρά τους- έναν κύκλο αλλαγών τόσο στις εθνικές, όσο και στην παγκόσμια οικονομία.

Πάμε να δούμε, λοιπόν, τα συμπεράσματα αυτής της έρευνας, καθώς είναι πολύ πιθανό να τα βρούμε μπροστά μας όχι μόνο την «επόμενη μέρα», όπως συνηθίζουμε να λέμε, αλλά τα επόμενα χρόνια! Κατ’ αρχάς, όλοι πλέον αντιληφθήκαμε, τις τελευταίες εβδομάδες, ότι η τεχνολογία μπορεί να μας βοηθήσει να πετύχουμε περισσότερα, με λιγότερους πόρους, αυξάνοντας τις επιδόσεις και εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα για άλλους σκοπούς. Βεβαίως, όσες επιχειρήσεις και οργανισμοί αξιοποιήσουν τις νέες δυνατότητες (μ’ άλλα λόγια, υλοποιήσουν εγκαίρως τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους και συνεχίσουν να τον επικαιροποιούν, καθότι τέτοιες δράσεις αποδίδουν μόνο με συνέχεια και συνέπεια) θα βρεθούν μπροστά από τους ανταγωνιστές τους κι αυτό μετράει πολύ σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς…

Πέρα από τον κόσμο των επιχειρήσεων και των αγορών, η έρευνα καταπιάνεται και με τον τρόπο που ζούμε, ο οποίος γίνεται επίσης πιο ψηφιακός: η πανδημία απέδειξε, σύμφωνα με τα ευρήματά της, ότι το ψηφιακό lifestyle δεν είναι απλώς μια επιλογή κι αν δεν μας κάνει πάμε αλλού, αλλά μια αναγκαιότητα! Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι αν ο χρόνος που διαθέτουμε σήμερα για ενημέρωση και ψυχαγωγία μοιράζεται κατά 54% και 46% στα ψηφιακά και τα παραδοσιακά μέσα, σε δέκα χρόνια η αναλογία υπολογίζεται να έχει φτάσει το 70% - 30%, εξέλιξη που θα φέρει μεγάλες ανατροπές, τόσο στον ευρύτερο χώρο των media, όσο και σ’ εκείνον της διαφήμισης. Ήδη, στην Κίνα -που μάλλον έχει αντικαταστήσει τις ΗΠΑ, ως benchmark των νέων τεχνολογικών εφαρμογών- η «ψαλίδα» έχει φτάσει στο 60% - 40% και ανοίγει γοργά… Ο όγκος των διακινούμενων δεδομένων θα έχει, επίσης, δεκαπλασιαστεί -σύμφωνα με την ίδια έρευνα- φτάνοντας πλέον στα 456 zettabytes, στο τέλος της δεκαετίας, επομένως η διαχείρισή του θα απαιτήσει σημαντικές επενδύσεις σε πολλά και ποιοτικά data centers.

Ανάλογες θα είναι οι επενδύσεις και στον χώρο των αποθηκών με τους συναφείς αυτοματισμούς τους, καθώς αυτό επιβάλλει πλέον η θεαματική αύξηση των πωλήσεων στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, εις βάρος της «παραδοσιακής» λιανικής που, βέβαια, δεν θα κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια – τα υβριδικά μοντέλα θα έχουν την τιμητική τους, τα επόμενα χρόνια, με τις επιχειρήσεις να πατάνε «σε δυο βάρκες» και να αποφασίζουν πού θα ρίξουν μεγαλύτερο βάρος, ανάλογα με τις διαθέσεις των καταναλωτών. Εξελίξεις αναμένονται και στον αγροδιατροφικό χώρο, με τις βασικές τάσεις να δείχνουν αφενός απαίτηση για προϊόντα υψηλότερης ποιότητας, αφετέρου αξιοποίηση των τεχνολογικών δυνατοτήτων, στο πλαίσιο της γεωργίας ακριβείας, για αυξημένες αποδόσεις με παράλληλη μείωση του κόστους.

Τέλος, ένας ακόμα τομέας, όπου οι ανατροπές περισσεύουν, είναι αυτός της εκπαίδευσης, με την κατ’ ανάγκην εξ αποστάσεως μάθηση στη διάρκεια της πανδημίας να έχει αλλάξει άρδην τους κανόνες του παιχνιδιού, χωρίς σημαντικές επιπτώσεις στη μαθησιακή διαδικασία (αυτό, τουλάχιστον, έχει φανεί ως τώρα – μελλοντικά, θα δείξει…). Το edtech διεκδικεί, λοιπόν, γενναίο μερίδιο της εκπαιδευτικής καθημερινότητας, αν και ο οικοδεσπότης σας θεωρεί ως πιθανότερη και πιο αποδοτική λύση ένα μείγμα των δυο μεθόδων διδασκαλίας, από το οποίο όμως είμαστε ακόμα μακριά…

Το αγαπημένο σύνθημα του Donald Trump είναι «America first!». Εμείς δεν προλάβαμε να πούμε Digital first – έγινε ήδη από μόνο του, ας όψεται ο κορωνοϊός…

[social_share]

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search