Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, όταν το Διαδίκτυο είχε αρχίσει να κάνει τα πρώτα βήματα του στην Ελλάδα, η τάση που υπήρχε σε όσους ασχολούνταν με τη δημιουργία ιστοσελίδων ήταν να χρησιμοποιούν ότι τεχνολογία έκανε την εμφάνιση της προκειμένου να δημιουργούν εντυπωσιακά web sites.
Το αποτέλεσμα ήταν αρκετά όμορφο, υπήρχε, όμως, ένα πρόβλημα: ότι οι ταχύτητες σύνδεσης που έδιναν οι dial up συνδέσεις ήταν τόσο χαμηλές ώστε η πρώτη σελίδα του site μπορεί να έκανε 1-2 λεπτά για να «φορτώσει). Και, όπως ήταν αναμενόμενο, οι χρήστες προτιμούσαν να πάνε κάπου αλλού.
Δύο δεκαετίες η αρχή της απλότητας συνεχίζει να ισχύει. Οι ταχύτητες σύνδεσης μπορεί να κινούνται σε αρκετά καλά επίπεδα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι χρήστες θέλουν απαραίτητα να βλέπουν εντυπωσιακές σελίδες, φορτωμένες με κάθε είδους πράγματα.
Οι χρήστες προτιμούν ένα web site που είναι απλό στην εμφάνιση και δεν τους δημιουργεί τη αίσθηση ότι είναι «υπερφορτωμένο» με διάφορα καλούδια που δεν έχουν καμία χρηστικότητα.
Η πρακτικότητα και η λειτουργικότητα είναι το δεύτερο σημείο που πρέπει να προσέξει κανείς όταν δημιουργεί ένα web site. Το ζητούμενο για τον επισκέπτη είναι να μπορεί να βρει αυτό που επιθυμεί εύκολα και γρήγορα.
Είτε πρόκειται για κάποιον προϊόν για αγορά είτε για κάποια πληροφορία. Είναι πραγματικά εκνευριστικό να θες να μπεις στην ιστοσελίδα μίας επιχείρησης προκειμένου να βρεις ένα τηλέφωνο επικοινωνίας ή τη διεύθυνση των καταστημάτων της και να χρειάζεσαι 10 λεπτά προκειμένου να εντοπίσεις την πληροφορία που χρειάζεσαι.
Γενικότερα, η ευχρηστία είναι ένα σημείο κλειδί για την επιτυχημένη παρουσία μίας επιχείρησης στο Διαδίκτυο. Το θέμα δεν είναι πλέον να εντυπωσιάσεις τον υποψήφιο πελάτη ή συνεργάτη σου με μία όμορφη ιστοσελίδα αλλά να του προσφέρεις τη δυνατότητα να μάθει για εσένα και την επιχείρηση σου εύκολα και γρήγορα.
Και τότε είναι που θα εντυπωσιαστεί περισσότερο.
Ένα τρίτο σημείο που χρήζει προσοχής, ιδίως στα ηλεκτρονικά καταστήματα, σχετίζεται με την συνολική εμπειρία που του προσφέρεις.
Για παράδειγμα, σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που είναι σχεδιασμένο απλά και με τέτοιο τρόπο ώστε ο ενδιαφερόμενος καταναλωτής να βρίσκει εύκολα και γρήγορα αυτό που θέλει, η συνολική εικόνα μπορεί πολύ εύκολα να χαλάσει αν η εμπειρία της πληρωμής είναι κακή.
Όσο εύκολα έχει βρει το προϊόν που θέλει να αγοράσει, άλλο τόσο εύκολα θα πρέπει να μπορεί να το πληρώσει. Έχοντας, βέβαια, πάντα δείξει ότι σε ενδιαφέρει και η ασφάλεια της συναλλαγής. Η συνολική εμπειρία είναι κλειδί της επιτυχίας και πολλές φορές η τελευταία εντύπωση είναι αυτή που μετρά περισσότερο