Επωνύμως…

Πόσο αξίζει να δοκιμάζεις νέες τεχνολογίες;

Πόσο αξίζει να δοκιμάζεις νέες τεχνολογίες;

Πριν από μερικές ημέρες, ήμουν στο Startup Tales: CTO Edition, το οποίο φιλοξενούσε τον Γιώργο Χατζηγεωργίου, διευθύνοντα σύμβουλο και εκ των ιδρυτών του Skroutz.gr.

Ήταν μία εκδήλωση με το κοινό να είναι στην πλειοψηφία τους developers, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να καταθέσουν τις δικές τους ερωτήσεις. Και μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, τουλάχιστον κατά την άποψη μου, είχε να κάνει με το κατά πόσον το Skroutz.gr δοκιμάζει νέες τεχνολογίες.

Η απάντηση του κ. Χατζηγεωργίου ήταν ότι έχει μεγάλη διαφορά να δοκιμάζεις νέες τεχνολογίες από το να χρησιμοποιείς νέες τεχνολογίες στην κανονική ροή της εργασίας. Και αυτό είναι ένα στοιχείο που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής.

Γενικώς, είναι καλό να πειραματίζεται μία εταιρεία με καινούριες τεχνολογίες. Τουλάχιστον, αξίζει να τις δοκιμάζει. Και μάλιστα καλό θα είναι να μην ασχολείται μόνο με εκείνες για τις οποίες γίνεται «φασαρία» και υπάρχει hype γύρω από αυτές.

Αλλά ακόμη και με τεχνολογίες που εκ πρώτης όψεως μοιάζουν ότι δεν έχουν καμία χρησιμότητα στην «ροή» της καθημερινότητας ενός site ή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.
Όμως, η απόφαση για να περάσει μία τεχνολογία στο production δεν πρέπει να λαμβάνεται ελαφρά τη καρδία.

Χρειάζεται να δοκιμάζεται εκτενώς πριν χρησιμοποιηθεί. Και μάλιστα δεν θα πρέπει να δοκιμάζεται σε περιβάλλον «εργαστηρίου» αλλά σε πραγματικές συνθήκες. Και με πραγματικούς χρήστες.
Το θέμα των δοκιμών είναι κρίσιμης σημασίας. Πολλές εταιρείες web development «ξεχνούν» τις συνθήκες που επικρατούν σε ένα σπίτι ή μία εταιρεία.

Πριν από πολλά – πολλά χρόνια, όλα τα ελληνικά sites άρχισαν να χρησιμοποιούν flash τεχνολογία. Το αποτέλεσμα ήταν άκρως εντυπωσιακό τουλάχιστον σε αισθητικό επίπεδο. Όμως, όλοι οι χρήστες το μισούσαν.

Πολύ απλά, επειδή τα sites ήταν αρκετά «βαριά» και για να «φορτώσουν» απαιτείτο πολύς χρόνος, δεδομένου ότι τότε όλες οι συνδέσεις ήταν dial-up και η ταχύτητα λήψης στα 56 Kbps. Οι developers δεν δοκίμασαν ποτέ τα sites από το σπίτι τους, οπότε δεν μπορούσαν να καταλάβουν το πρόβλημα.

Γενικώς, οι δοκιμές πρέπει να γίνονται υπό πραγματικές συνθήκες. Δεν έχει νόημα να δοκιμάσει τη νέα έκδοση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ο developer που την έφτιαξε. Ούτε καν ο διαχειριστής του συγκεκριμένου eshop.

Πρέπει να το δοκιμάσουν 10 φίλοι και συγγενείς από το σπίτι τους, κάνοντας, μάλιστα, και παραγγελίες προκειμένου να έχουν εμπειρία από το σύνολο της διαδικασίας. Μόνο έτσι μπορείς να είσαι σίγουρος ότι όλα θα πάνε καλά και δεν θα υπάρξουν απροσδόκητα και δυσεπίλυτα προβλήματα.

Οι Αμερικάνοι το αποκαλούν beta testing και η πραγματικότητα έχει δείξει ότι μόνο με αυτό τον τρόπο μπορείς να εξελιχθείς περαιτέρω και να βελτιωθείς. Και να αναφέρω για το κλείσιμο ότι το Gmail ήταν σε κατάσταση beta testing για 5 ολόκληρα χρόνια. Αυτό μάλλον κάτι λέει για το πόσο σημαντικό είναι να δοκιμάζεις πριν βγάλεις κάτι επίσημα.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search