Στο πρόσφατο συνέδριο της ECDM Expo NORTH 2024, που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στη Θεσσαλονίκη, είχε εξαιρετικές ομιλίες και παρουσιάσεις. Το περιεχόμενο ήταν εξαιρετικό και όσοι και όσες το παρακολούθησαν, σίγουρα έμαθαν πολλά!
Και, όπως συμβαίνει σε κάθε συνέδριο, πάντα υπάρχει μία ατάκα ή μία παρουσίαση, που σε κάνει να σκεφτείς λίγο παραπάνω. Στη δική μου την περίπτωση, ήταν αυτή του Ιάσονα Καταρόπουλου, γενικού εμπορικού διευθυντή της ATCOM, ο οποίος είναι από τα πλέον έμπειρα στελέχη της ελληνικής αγοράς του digital.
Τι επεσήμανε ο Ιάσονας; Πολύ απλά, ότι όσοι ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο και ειδικότερα το digital marketing δεν πρέπει να δίνουν έμφαση μόνο στις δαπάνες, αλλά και στις επενδύσεις. Τι εννοούσε; Ότι δε φτάνει μόνο να δαπανάς σε online διαφήμιση και ενέργειες μάρκετινγκ που φέρνουν άμεσα αποτελέσματα, αλλά θα πρέπει να επενδύεις, ώστε το site σου και γενικότερα η online παρουσία σου να προσφέρει τη βέλτιστη εμπειρία στον πελάτη. Πρέπει να επενδύσεις τόσο στο UI όσο και στο UX, για να χρησιμοποιήσω και τους αγαπημένους όρους των ανθρώπων του digital marketing, εφόσον θες να έχεις μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.
Οι δαπάνες σε διαφήμιση είναι βέβαιο ότι θα σου φέρουν γρήγορα αποτελέσματα. Αλλά δεν είναι αρκετές για να διατηρήσουν την επιτυχία. Χρειάζεται οι πελάτες σου να έχουν την εμπειρία εκείνη που θα τους οδηγήσει να επιλέξουν εκ νέου εσένα όταν θα χρειαστούν να κάνουν μία αγορά για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία. Να επιστρέψουν, δηλαδή, χωρίς να χρειάζεται να δουν μία διαφήμιση στο Google, ή σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Όμως, το σωστό UI/UX δεν δημιουργείται από τη μία μέρα στην άλλη. Χρειάζεται πολλή προσπάθεια, απαιτεί από την εταιρεία να δώσει ιδιαίτερη έμφαση και είναι απαραίτητο να υπάρχει και ο κατάλληλος συνεργάτης. Και προφανώς, δεν φέρνει άμεσα και μετρήσιμα αποτελέσματα. Από την άλλη πλευρά, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την μακροχρόνια επιτυχία.
Πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα θεωρούν ότι με τις χαμηλές τιμές μπορούν να διασφαλίσουν την επιτυχία. Αυτό έχει βάση, αλλά μόνο βραχυπρόθεσμα. Αν η εμπειρία του καταναλωτή δεν είναι η σωστή, τότε τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει άπαντες να έχουν υπόψιν τους όταν θέλουν να διασφαλίσουν μία μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες τους. Ιδίως σε ένα περιβάλλον που είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό.