Επωνύμως…

Γιατί οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν τα …λευκά

Γιατί οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν τα …λευκά

Η ελληνική αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας (ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη) είναι σε γενικές γραμμές σε κάθοδο, αλλά υπάρχουν ορισμένες κατηγορίες προϊόντων που κινούνται ανοδικά.

Με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τις λευκές συσκευές, οι οποίες κινούνται ανοδικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι το γ’ τρίμηνο του 2017 τα προϊόντα που προτίμησαν οι Έλληνες καταναλωτές ήταν πλυντήρια ρούχων αλλά και πιάτων, ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες και μηχανές καφέ – ροφημάτων!

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας GfK Temax, οι πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας ανήλθαν στα 469 εκατ. ευρώ για το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2017, στα ίδια ακριβώς επίπεδα με το γ’ τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς.

Σε επίπεδο 9μηνου, όμως, υπήρξε μία πτώση της τάξεως του 2,5% στα 1,311 δισ. ευρώ.

Από τις «μεγάλες» κατηγορίες μόνο αυτή των μεγάλων οικιακών συσκευών παρουσιάζει ανοδικές τάσεις: +4,5% στα 126 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο και +3,9% στα 333 εκατ. ευρώ σε επίπεδο 9μηνου.

Σύμφωνα με την GfK, η άνοδος αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στις αυξημένες πωλήσεις στα πλυντήρια ρούχων κατά κύριο, ενώ ενισχυμένες ήταν και οι πωλήσεις στα πλυντήρια πιάτων, στις κουζίνες και στους απορροφητήρες.

Αντίθετα, στην κατηγορία των «ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών» η συνεχιζόμενη πτώση στις πωλήσεις τηλεοράσεων παρέσυρε όλη την κατηγορία (-2,1% στα 71 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο και -4,5% στα 210 εκατ. ευρώ στο 9μηνο) παρά την άνοδο που παρατηρήθηκε στις κονσόλες παιχνιδιών και στα φορητά ασύρματα ηχεία.

Σχετικά ικανοποιητική χαρακτηρίζεται και η εικόνα στις μικρές συσκευές με +0,7% στα 106 εκατ. ευρώ στο 9μηνο και -0,9% στα 36 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο. Οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες εμφανίζουν θετικό πρόσημο όπως και οι μηχανές καφέ, ενώ πτωτικά κινείται η κατηγορία του σίδερου.

Είναι προφανές ότι η αγορά συγκρατείται από τις πωλήσεις των λευκών συσκευών, οι οποίες είναι οι μόνες που κινούνται -έστω και λίγο- ανοδικά. Ο λόγος, βέβαια, είναι πολύ απλός: είναι πιο εύκολο να επιβιώσεις χρησιμοποιώντας έναν υπολογιστή που «σέρνεται» παρά αν το ψυγείο ή το πλυντήριο ρούχων χαλάσει.

Είναι θέμα προτεραιότητων και καθημερινότητας. Τηλεόραση βλέπεις ακόμη και αν δεν έχεις το τελευταίο μοντέλο με δυνατότητα αναπαραγωγής 4Κ περιεχομένου. Αν, όμως, το πλυντήριο δεν δουλεύει, είναι λίγο δύσκολο να αρχίσεις να πλένεις σε σκάφη!

Γενικότερα, οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν να έχουν διαμορφώσει τις προτεραιότητες του αλλά είναι αξιοσημείωτο ότι βλέπεις ότι συνεχίζουν να κάνουν και ορισμένες κινήσεις που έχουν να κάνουν με τη βελτίωση της καθημερινής ζωής τους.

Όπως, για παράδειγμα, ότι αγοράζουν μηχανές καφέ ή αποκτούν παιχνιδομηχανές καθώς και το gaming είναι σε άνοδο.

Όπως λέει και μία παροιμία, η φτώχεια θέλει καλοπέραση.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search