Μία από τις σημαντικότερες επιχειρηματικές ειδήσεις των τελευταίων εβδομάδων είναι η εξαγορά τής Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ.
Μία πολύ ενδιαφέρουσα κίνηση, που αναμένεται να οδηγήσει σε ένα ντόμινο εξελίξεων στην ελληνική αγορά, κυρίως όσον αφορά το κομμάτι των λιανικών πωλήσεων.
Από την άλλη πλευρά, την πρώτη φορά που έγινε γνωστό το ενδιαφέρον της ΔΕΗ για την μεγαλύτερη αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών της χώρας, πολλοί φάνηκαν να δυσπιστούν. Τί θα κάνει ένας πάροχος υπηρεσιών ενέργειας μία αλυσίδα που πουλά οικιακές συσκευές και γενικότερα, προϊόντα τεχνολογίας; Αυτή ήταν η απορία πολλών παρατηρητών της αγοράς.
Όμως, οι συνέργιες υπάρχουν και πιθανότατα να προκύψουν και πολλές ακόμη. Το πλέον ενδιαφέρον, όμως, είναι ότι αποδεικνύεται ότι τα όρια μεταξύ των κλάδων έχουν αρχίσει να καταρρέουν. Δηλαδή, ένα κατάστημα τεχνολογίας μπορεί να πουλά υπηρεσίες ενέργειας. Όπως, αντίστοιχα, ένα σούπερ μάρκετ μπορεί να πωλεί ηλεκτρικές συσκευές. Και όχι μόνο μικρές οικιακές ηλεκτρικές συσκευές αλλά ακόμη και πλυντήρια και κουζίνες!
Τα (εμπορικά) στεγανά του παρελθόντος δείχνουν να έχουν σπάσει και αυτό είναι κάτι που φαίνεται αρκετά έντονα και στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αν προσέξετε, τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν περιορίζονται σε μία κατηγορία προϊόντων αλλά επεκτείνουν τη γκάμα τους σε περισσότερο ή λιγότερο συναφείς κλάδους. Αυτό το «μπέρδεμα» που υπάρχει έχει το δικό του ενδιαφέρον.
Το κλειδί είναι η σχέση με τον πελάτη. Αν ο τελευταίος είναι ικανοποιημένος από το επίπεδο των υπηρεσιών που του παρέχονται, δεν έχει πρόβλημα να αγοράσει και διαφορετικά προϊόντα. Ουσιαστικά, είναι θέμα εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο πλευρών.
Θα πει κανείς ότι ενδεχομένως αυτή τη «δουλειά» να την έχουν αναλάβει τα marketplaces, όπου προφανώς υπάρχουν προϊόντα από κάθε κατηγορία. Όμως, αυτή η τάση επεκτείνεται πλέον και σε μεμονωμένα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως επίσης και σε αλυσίδες. Και όπως φαίνεται, θα δούμε πολλές ακόμη ενδιαφέρουσες επιχειρηματικές κινήσεις, τόσο στον φυσικό όσο και στον online κόσμο.