Όταν μιλάμε για ηλεκτρονικό εμπόριο, συνήθως ασχολούμαστε με το "front-end". Πώς είναι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ποια είναι η εμπειρία που προσφέρει στον πελάτη και όλα τα υπόλοιπα που έχουν σχέση με την εμφάνιση και τη λειτουργικότητά του.
Ξεχνάμε, όμως, ότι υπάρχει και αυτό που ονομάζετε "back-end". Η "πίσω πλευρά" ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, ή αν προτιμάτε, οι υποδομές ενός e-shop, οι οποίες είναι εξίσου σημαντικές, προκειμένου να πραγματοποιηθεί μία πώληση, να διεκπεραιωθεί μία παραγγελία και η συνολική εμπειρία του πελάτη να είναι σε υψηλά επίπεδα.
Για παράδειγμα, το κομμάτι των logistics είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί αν δεν μπορείς να ανταποκριθείς ως eshop στις προσδοκίες που δημιουργείς, τότε έχεις χάσει τον πελάτη.
Επίσης, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το κομμάτι των πληρωμών, όπου πλέον υπάρχει πολύ μεγάλη κινητικότητα και οι «παίκτες» ανταγωνίζονται μεταξύ τους πολύ δυνατά, καθώς βλέπουν σημαντικές ευκαιρίες σε αυτό τον τομέα. Αν και εδώ, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η επόμενη φάση είναι το αποκαλούμενο banking as a service, όπου οι επιχειρήσεις λιανικής θα μπορούν να προσφέρουν πολύ περισσότερες τραπεζικές υπηρεσίες από αυτές που φανταζόμαστε.
Ένας άλλος τομέας είναι αυτός του περιεχομένου του site. Οι περιγραφές των προϊόντων είναι ένα θέμα που πολλά eshops δε δίνουν ιδιαίτερη σημασία. Ή μάλλον, το πρόβλημα έγκειται στο ότι κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα ή αλυσίδα, φτιάχνει τη δική της περιγραφή για ένα προϊόν - ή δε βάζει καθόλου. Και έτσι μπορεί να βλέπεις το ίδιο προϊόν να περιγράφεται εντελώς διαφορετικά από site σε site.
Αυτό το θέμα του περιεχομένου ενδιαφέρει πολύ τους κατασκευαστές και προμηθευτές προϊόντων, γιατί δεν είναι δυνατόν να έχουν μία κοινή εικόνα προς τους καταναλωτές. Βέβαια, είναι ένα πρόβλημα που θα λυθεί σταδιακά, καθώς βλέπουμε τα marketplaces να λειτουργούν προς την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος, ενώ βλέπουμε και σχετικές πλατφόρμες να κάνουν την εμφάνισή τους, όπως είναι αυτή τής Keyvoto.
Γενικότερα, όμως, αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό, είναι ότι δε φτάνει να έχεις ένα όμορφο και λειτουργικό site με καλές τιμές προκειμένου να πετύχεις. Χρειάζεται να μπορείς και να το υποστηρίξεις σε πολλαπλά επίπεδα. Γιατί τελικά, το back-end είναι εξίσου σημαντικό με το front-end.