Επωνύμως…

Ζώντας σε έναν "ανέπαφο" κόσμο

Ζώντας σε έναν "ανέπαφο" κόσμο

Ένα από τα «καλά» (τα εισαγωγικά μπαίνουν μονάχα για να δείξουν ότι αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη, που πάντως μοιράζονται και πολλοί άλλοι, αλλά και για να τονίσει περισσότερο την αντίθεση με τον πόνο και τη δυστυχία για πολλούς) που άφησε πίσω της η πανδημία, είναι αναμφισβήτητα η καταφυγή μας στην ψηφιακή τεχνολογία, για να αντιπαλέψουμε με τη βοήθειά της τα δεινά και να βρούμε νέες λύσεις, τόσο για τις παλιές ανάγκες, όσο και για τις καινούριες που προέκυψαν.

Ανάμεσα στις τελευταίες, ο φόβος της επαφής με τους συνανθρώπους μας και τα αντικείμενα που αυτοί αγγίζουν, μας έκανε -μεταξύ των πολλών μέτρων αποτροπής της διάδοσης του ιού, τουλάχιστον στις φούριες της επιδημίας- να φοράμε προστατευτικές μάσκες, να πλένουμε ή να απολυμαίνουμε συχνά τα χέρια μας, αλλά και να καταφεύγουμε στη λύση των ανέπαφων πληρωμών για να ολοκληρώσουμε τις αναγκαίες αγορές, στην καθημερινότητά μας. Κι αν τα δυο πρώτα μέτρα εφαρμόζονται μεν σήμερα, αλλά όχι πολύ φανατικά, το τρίτο -όπως όλα δείχνουν- όχι μόνο συνεχίζεται, αλλά μάλλον έχει απογειωθεί…

Χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια «πιένες», τα POS αποτελούν πλέον καθεστώς παντού (από παραδοξότητα και αιτία στραβοκοιτάγματος εκ μέρους του μαγαζάτορα, προηγουμένως), ενώ -κι αυτό είναι χαρακτηριστικό δείγμα των καιρών- ραγδαία είναι η αύξηση των mobile payments, των πληρωμών μέσω κινητού. Κι αυτό, προφανώς, δεν συμβαίνει μονάχα ‘στη χώρα όπου ανθεί φαιδρή πορτοκαλέα’, αλλά παντού.

Πρόσφατη μελέτη της εταιρίας ερευνών Juniper Research προβλέπει ότι, με τις επενδύσεις επιχειρήσεων και οργανισμών στον ίδιο χώρο να φουντώνουν, μέσα στα δυο επόμενα χρόνια οι χρήστες εφαρμογών ανέπαφων πληρωμών θα ξεπεράσουν το 1 δισεκατομμύριο παγκοσμίως, σημειώνοντας σχεδόν κατακόρυφη αύξηση (το ραγδαίο, που λέγαμε) κατά 60% από τους 782 εκατ. χρήστες φέτος.

Γιατί αυτό; Απλώς, γιατί πλέον μπορούν! Η ανάλυση της Juniper δείχνει ως πιθανούς λόγους αφενός την ευκολία που γνώρισαν (και εκτίμησαν δεόντως) οι χρήστες, αξιοποιώντας τη δυνατότητα ανέπαφων πληρωμών του κινητού τους, στη διάρκεια της πανδημίας, αφετέρου τη μεγάλη αύξηση των εν χρήσει κινητών τελευταίας τεχνολογίας που, στη συντριπτική τους πλειοψηφία επιτρέπουν το Mobile Banking, ενώ είναι εφοδιασμένα και με αισθητήρα NFC, ο οποίος εξακολουθεί να είναι χρήσιμος σε πολλές περιπτώσεις.

Εκτιμά, δε, ότι η διείσδυση τέτοιων συσκευών στις αναδυόμενες αγορές θα φτάσει την επόμενη διετία ακόμα και στο 99%, αγγίζοντας δηλαδή το απόλυτο, πολύ περισσότερο που, στην αντικατάσταση των μετρητών από ανέπαφες πληρωμές έρχονται να ρίξουν το βάρος τους κι άλλες εναλλακτικές και φιλικές προς τον χρήστη προτάσεις, όπως οι άτοκες δόσεις στο πλαίσιο σχημάτων όπως το Buy Now Pay Later.

Κι ακόμα δεν φτάσαμε (αν φτάσουμε ποτέ, τελικά) σε εντελώς ανατρεπτικές καταστάσεις, όπως αυτή που δοκιμάζει τα τελευταία χρόνια η Amazon, στα (λίγα, ακόμα – κάτω από δέκα) φυσικά καταστήματα λιανικής (κάτι μεγαλύτερο από mini market, αλλά εντελώς αυτοματοποιημένο) που έχει ανοίξει με το εμπορικό σήμα Amazon Go, στις ΗΠΑ. Δεν είναι κάτι καινούριο, οι δοκιμές ξεκίνησαν το ’17 (μάλιστα, modules της σχετικής τεχνογνωσίας διατίθενται πλέον και εκτός εταιρίας, σε ενδιαφερόμενους retailers) και συνεχίζονται έκτοτε με αμείωτο ρυθμό, αλλά μας το θύμισε στη διάρκεια πρόσφατου workshop, ανώτερο στέλεχος της Amazon Web Services στην Ελλάδα.

Με δυο λόγια, για όσους δεν το έχουν ξανακούσει, οι πελάτες μπορούν να μπουν στο Amazon Go επιδεικνύοντας στην είσοδο ως «ταυτότητα» το κινητό τους, να πάρουν από τα ράφια ό,τι χρειάζονται και απλώς να βγουν χωρίς άλλη διαδικασία και κυρίως καθυστέρηση. Ένα «δάσος» από κάμερες στην οροφή του καταστήματος και αισθητήρες στα ράφια «αντιλαμβάνονται» τι αγοράστηκε (ακόμα κι αν μετακινήθηκαν προϊόντα σε άλλο ράφι) και χρεώνει απευθείας τον λογαριασμό του χρήστη, χωρίς να χρειαστεί να περάσει από ταμείο. Σε περίπτωση ένστασης από τον πελάτη (πχ. μια λανθασμένη χρέωση), η διαφορά λύνεται άμεσα και φιλικά, με τη βοήθεια του ίδιου του συστήματος (υποθέτω, με μια λογική αντίστοιχη του «ποδοσφαιρικού» VAR)…

Δεν φτάσαμε ως εκεί ακόμα, αλλά πού ξέρεις; Καλομελέτα κι έρχεται, που λέει ο λαός – για την ώρα, καλές είναι κι οι ανέπαφες πληρωμές, που μας γλυτώνουν από την ταλαιπωρία και το άγχος των μετρητών…      

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search