Ένας από τους τομείς όπου τα τελευταία δύο χρόνια βλέπουμε τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής με σημαντική online παρουσία και τα marketplaces να ανταγωνίζονται μεταξύ τους, είναι αυτός του χρόνου παράδοσης μίας παραγγελίας.
Όλοι έχουν βάλει ως στόχο να μειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο το χρόνο που απαιτείται προκειμένου μία παραγγελία να παραδοθεί στον καταναλωτή. Οι περισσότεροι έχουν καταφέρει να διασφαλίσουν παράδοση την επόμενη ημέρα, τουλάχιστον στα μεγάλα αστικά κέντρα, ή ακόμη και σε πανελλαδικό επίπεδο. Υπάρχουν και ορισμένες περιπτώσεις όπου μπορεί κάποιος καταναλωτής να παραλάβει ακόμη και μέσα στην ίδια μέρα. Όμως, είναι αυτό που πραγματικά θέλουν οι καταναλωτές;
Η αφορμή για αυτό το σημείωμα, προήλθε από ορισμένα σχόλια του κ. Γιάννη Βασιλάκου, Αντιπροέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Dixons SouthEast Europe (Κωτσόβολος) στην προ ολίγων ημέρων παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας. Ο κ. Βασιλάκος υποστήριξε ότι ο πραγματικός στόχος θα πρέπει να είναι να μπορείς να παραδώσεις την ώρα και στο σημείο που θέλει ο καταναλωτής. Όποτε και όπου και αν είναι αυτό. Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, η Κωτσόβολος είναι από τις αλυσίδες που παραδίδει την επόμενη ημέρα, ή ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα.
Η άποψή μου είναι πως ο κ. Βασιλάκος έχει δίκιο. Και το λέω αυτό από προσωπική εμπειρία. Αν ζεις μόνος σου σε ένα σπίτι και είσαι πολλές ώρες εκτός αυτού, πολλές φορές δεν θέλεις να σου παραδώσουν την επόμενη μέρα. Ειδικά από τη στιγμή που σε ελάχιστες περιπτώσεις μία εταιρεία παραδίδει την παραγγελία σου μέσα στο δίωρο που δηλώνει (εάν το δηλώνει). Και συνήθως το κάνει το πρωί της ημέρας παράδοσης, όταν εσύ έχεις ήδη κάνει τον προγραμματισμό της ημέρας.
Αυτός είναι και ο λόγος που είμαι θερμός υποστηρικτής των smart lockers. Γιατί, πολύ απλά, μπορείς να παραλάβεις την παραγγελία σου όποτε εσύ το επιθυμείς - αν και είναι προφανές ότι θα προτιμούσα να την παραλάβω στο σπίτι μου, απλά την ημέρα και την ώρα που θα είμαι σπίτι.
Επιπλέον, σε περιπτώσεις όπως αυτές των καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών, υπάρχει και μία ακόμη παράμετρος: αυτή της εγκατάστασης της συσκευής. Για παράδειγμα, εάν παραγγείλεις ένα κλιματιστικό, δε θες μόνο να σου το παραδώσουν την ημέρα και ώρα που το θες. Επιθυμείς να σου το φέρουν και να σου το εγκαταστήσουν τη συγκεκριμένη ημέρα και ώρα. Φανταστείτε να έχεις παραγγείλει ένα κλιματιστικό, να σου έρθει μεν την επόμενη μέρα αλλά για την εγκατάσταση να χρειάζεσαι να περιμένεις 2-3 ημέρες, ή περισσότερες. Και ας πούμε ότι στα κλιματιστικά το έχουν περίπου καταφέρει να τα κάνουν μαζί. Γίνεται το ίδιο και με το ψυγείο ή το πλυντήριο; Ή γενικότερα με τις μεγάλες οικιακές συσκευές; Ή με έπιπλα που θέλουν συναρμολόγηση;
Θα πει κανείς πόσο δύσκολος μπορεί να είναι ο συνδυασμός; Πιο δύσκολος από όσο μπορείτε να φανταστεί κανείς. Αν δεν είναι ο ίδιος άνθρωπος αυτός που κάνει την παράδοση και την εγκατάσταση, τότε οι παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη είναι τόσοι, που η άσκηση γίνεται εξαιρετικά δύσκολη και απαιτεί αλγόριθμους και γρήγορη πρόσβαση σε πολλαπλά «ημερολόγια» για να επιλυθεί. Συν το ότι πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του τι γίνεται με την κίνηση, αλλά και το ενδεχόμενο ο πελάτης να ζητήσει την τελευταία στιγμή κάποια αναβολή του ραντεβού εγκατάστασης...
Βέβαια, η τεχνολογία θα βρει σύντομα κάποια λύση και σύντομα θα δούμε και τέτοιου είδους υπηρεσίες. Και ίσως εκεί να είναι ο πραγματικός ανταγωνισμός. Γιατί, τελικά, το ζητούμενο είναι να προσφέρεις τη βέλτιστη εμπειρία στον πελάτη σου.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]