Στη δική μου τη γενιά -η οποία έχει ζήσει και συνεχίζει να ζει τη μετάβαση από την αναλογική στην ψηφιακή εποχή, όταν πηγαίναμε σχολείο, η προτροπή από τους γονείς μας ήταν να μάθουμε ξένες γλώσσες.
Προσωπικά, έμαθα δύο (αγγλικά και γαλλικά) και για να είμαι ειλικρινής μόνο τα αγγλικά μου φάνηκαν πραγματικά χρήσιμα. Αλλά δεν μετάνιωσα για τα γαλλικά, γιατί ήταν ο λόγος που ήρθα πιο κοντά στη γαλλική κουλτούρα.
Στην ψηφιακή εποχή, τα αγγλικά είναι εκ των ουκ άνευ για όλους τους μαθητές. Μία δεύτερη ή ακόμη και μία τρίτη γλώσσα είναι κάτι προς το οποίο ωθούν πολλοί γονείς τα παιδιά τους.
Όμως, πέραν των αγγλικών, αυτό που θα έπρεπε να «ωθήσουν» τα παιδιά τους να μάθουν είναι μία άλλη, διαφορετική γλώσσα: αυτή του προγραμματισμού.
Δεν απέχουμε και πολύ από την εποχή που αν ένας υποψήφιος εργαζόμενος δεν έχει στο βιογραφικό του ότι γνωρίζει να γράφει κώδικα, ή έστω ότι καταλαβαίνει από κώδικα, τότε θα είναι πολύ δύσκολο να βρει μία θέση εργασίας ως στέλεχος σχεδόν σε οποιονδήποτε κλάδο της οικονομίας.
Τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως.
Είναι γνωστό ότι υπάρχει τεράστια ζήτηση για developers στη χώρα μας και διεθνώς καθώς η υπάρχουσα προσφορά δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες.
Στο μέλλον, όμως, η κατάσταση θα είναι ακόμη πιο περίπλοκη διότι τα πάντα θα λειτουργούν με τη χρήση apps, APIs, bigdata και πολλές ακόμη λέξεις που μοιάζουν άγνωστες σε πολλούς αλλά θα πρέπει πολύ γρήγορα να τις μάθουν, αλλιώς θα βρεθούν εκτός αγοράς.
Ιδίως από τη στιγμή που η τεχνητή νοημοσύνη και τα ρομπότ έρχονται να υποκαταστήσουν πολλές από τις απλές και χειρωνακτικές εργασίες, το κλειδί θα είναι να ξέρεις πως να προγραμματίζεις όλες αυτές τις συσκευές που θα αναλαμβάνουν να παίρνουν τις αποφάσεις.
Το ζητούμενο, όπως άκουσα και σε μία πρόσφατη εκδήλωση, είναι να ξέρεις να βελτιώνεις τους αλγόριθμους στους οποίους θα βασίζονται μηχανές για να παίρνουν αποφάσεις.
Είναι προφανές ότι μία τέτοια εξέλιξη έχει πολλές κοινωνικές επιπτώσεις και είναι ένα τεράστιο θέμα που θα μας απασχολήσει πολύ την επόμενη 20ετία. Αλλά στο μεταξύ μου, καλό είναι να αρχίσουμε και κανένα μάθημα προγραμματισμού. Για να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι.
Σημειωτέον πως όταν λέμε ότι μαθαίνουμε προγραμματισμό δεν εννοούμε να μάθουμε να χρησιμοποιούμε υπολογιστές, να ανεβάζουμε posts στο Facebook και να φτιάχνουμε και κανένα Excel.
Αυτά είναι για το …νηπιαγωγείο. Τώρα, πρέπει να ετοιμαστούμε για το επόμενο βήμα. Και ενδεχομένως να έχουμε αργήσει.