Επωνύμως…

Τα marketplaces μπαίνουν στα logistics

Τα marketplaces μπαίνουν στα logistics

Μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες ειδήσεις των τελευταίων εβδομάδων ήταν αυτή που έκανε η Skroutz για τη νέα του υπηρεσία Fulfilled by Skroutz. Και ο λόγος, κατά την προσωπική μου άποψη, είναι διότι αυτή η κίνηση δείχνει ότι και στην Ελλάδα κινούμστε προς την τάση που θέλει τα marketplaces να έχουν πολύ πιο ενεργό ρόλο στη συνολική αλυσίδα μίας παραγγελίας.

Πρακτικά, το Skroutz κινείται προς την κατεύθυνση της Amazon. Τι κάνει με τη συγκεκριμένη υπηρεσία; Δίνει τη δυνατότητα στα συνεργαζόμενα καταστήματα να μην έχουν καν δικές τους αποθήκες. Ίσως να μη φαίνεται αυτό εκ πρώτης όψεως, αλλά προς τα εκεί βαδίζει, προς το μοντέλο που έχει υλοποιήσει ήδη η Amazon.

Οι αποθήκες μπορούν να αποτελέσουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα για οποιαδήποτε επιχείρηση λιανικής. Δεν είναι τυχαίο ότι άπαντες επενδύουν στο κομμάτι των αποθηκών. Αν δει κανείς τις επενδύσεις της Κωτσόβολος, της Public, του Πλαισίου αλλά και της Skroutz σε αυτό τον τομέα, θα καταλάβει τι εννοώ.

Όμως, η επένδυση είναι μεγάλη, το ίδιο και το κόστος της λειτουργίας της. Οπότε, αν μία επιχείρηση λιανικής δεν έχει τον απαραίτητο όγκο των παραγγελιών, ίσως να μη την συμφέρει να επενδύσει. Ιδίως αν είναι σε έναν τομέα που υπάρχει εποχικότητα στις πωλήσεις ή μεταβάλλεται αρκετά γρήγορα. Η χρήση αποθηκών τρίτων είναι μία αρκετά καλή πρόταση. Το ίδιο ισχύει γενικότερα και με την «εκχώρηση» της αποστολής και γενικότερα της διεκπεραίωσης μίας παραγγελίας σε τρίτους.

Από την άλλη πλευρά, σε ένα τέτοιο σενάριο, το κατάστημα δεν έχει τον πλήρη έλεγχο της εμπειρίας του πελάτη. Βασίζεται σε κάποιον τρίτο, όπως, εν προκειμένω στο Skroutz, ή στο Public, ή στο Shopflix, που επίσης προσφέρουν αντίστοιχες υπηρεσίες, προκειμένου να διεκπεραιώσει μία παραγγελία. Και αυτό έχει κάποιο ρίσκο, αν και στις περισσότερες περιπτώσεις το ρίσκο είναι πολύ περιορισμένο, καθώς τέτοιου είδους marketplaces μπορούν πιο εύκολα να εγγυηθούν για μία γρήγορη παράδοση, χωρίς προβλήματα.

Σε αυτή την περίπτωση, το κατάστημα θα πρέπει να διαφοροποιηθεί με άλλους τρόπους. Με την τιμή, με ένα καλύτερο web site, με το να προσφέρει πιο προσωποποιημένες υπηρεσίες στους πελάτες του. Βέβαια, εάν έχει προτιμήσει να μην έχει δικό του e-shop και να πουλά αποκλειστικά μέσω ενός marketplace (κάτι που κάνουν αρκετά συνεργαζόμενα καταστήματα με το Skroutz) τότε οι παράγοντες διαφοροποίησης συνήθως περιορίζονται στον εξής έναν: την τιμή. Και η προσωπική άποψή μου -και ως καταναλωτής- είναι ότι με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ δύσκολο ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να έχει πελάτες που θα το προτιμούν σταθερά. Γιατί θα έχει πελάτες που επιλέγουν μόνο με βάση την τιμή. Αλλά αυτό είναι θέμα στρατηγικής επιλογής.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search