Η επιστράτευση της λαϊκής σοφίας ξεκίνησε από το βράδυ τη Τρίτης, 22 Αυγούστου, όταν «έσκασαν» τα πρώτα τηλεγραφήματα για την «ιερά συμμαχία», μεταξύ της Walmart, της μεγαλύτερης αλυσίδας λιανικής στον κόσμο (συμβόλου του αμερικανικού life style, επί πολλές δεκαετίες…)
και της Google (οι συστάσεις εδώ περιττεύουν…) με στόχο την ενίσχυση της πώλησης των προϊόντων της πρώτης μέσω διαδικτύου, με τον τρόπο που μόνο η δεύτερη (ως «κλειδοκράτορας» της ψηφιακής και όχι μόνο ζωής μας) κατέχει…
Τι «ο εχθρός του εχθρού μου, είναι φίλος μου» διαβάσαμε, τι «η ισχύς εν τη ενώσει» είδαμε, τι «χέρι που δεν μπορείς να δαγκώσεις, φίλα το», ακούσαμε… κι όχι μόνο στα ελληνικά, αλλά και στα διεθνή ΜΜΕ – το καθένα στη γλώσσα του, αλλά με το ίδιο νόημα, καθότι η λαϊκή σοφία έχει ως γνωστόν «κοινό παρονομαστή»!
Βεβαίως, δεν χωράει αμφισβήτηση ότι το θέμα είναι γαργαλιστικό και οι λεπτομέρειές του ακόμα… γαργαλιστικότερες!
Γιατί, ο κοινός στόχος των δυο νεόκοπων συμμάχων δεν είναι άλλος από την Amazon, η οποία συνεχίζει να αναπτύσσεται καθέτως και οριζοντίως, κάνοντας πρόσφατα (αν και πρόσκαιρα) τον ιδρυτή και ηγέτη της, Τζεφ Μπέζος, τον πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο…
Μια ακόμα «σάγκα», λοιπόν, ξεκίνησε επί αμερικανικού εδάφους, με την ανακοίνωση εκ μέρους της Walmart ότι, από τα τέλη του ερχόμενου μήνα, οι πελάτες της που θέλουν να κάνουν αγορές online (και ποιός δεν θέλει, πια…)
θα μπορούν να χρησιμοποιούν για τις παραγγελίες τους (για πρώτη φορά, ever) εκτός του δικού της site, και το Google Express, το ηλεκτρονικό Mall της Google, που περιλαμβάνει περίπου 50 «ενοίκους» με τη μορφή του e-shop in e-shop.
Μάλιστα, θα έχουν στη διάθεσή τους και το Google Assistant, το προηγμένο λογισμικό με ενσωματωμένη τεχνητή ευφυΐαγια Android smartphones, που –μέσω μηχανικής μάθησης- θα αναγνωρίζει τα γούστα και τις προτιμήσεις τους, ώστε να διευκολύνει με τις προτάσεις του τις αγορές τους.
Μ’αυτή την κίνηση, η Walmart είναι σαφές ότι δίνει διέξοδο στη δική της αδυναμία να προσαρμοστεί στα κελεύσματα των καιρών, καθώς τα χιλιάδες φυσικά καταστήματά της από άκρη σ’ άκρη των ΗΠΑ χάνουν σταδιακά μερίδιο αγοράς έναντι των on line ανταγωνιστών της,
ενώ ταυτόχρονα απαντά στις επιθετικές κινήσεις κυρίως της Amazon που κερδίζει συνεχώς πόντους σ’ αυτή τη διελκυστίνδα και είναι φανερό ότι προσπαθεί πλέον να «καθαρίσει το παιχνίδι» μια και καλή:
αν και η ίδια ως τώρα διέθετε ελάχιστα δικά της καταστήματα (που μάλλον χρησιμοποιούνται ως bench markγια νεωτερισμούς και καινοτομίες) μόλις πριν από δυο μήνες εξαγόρασε αντί 13,7 δις δολαρίων τη δημοφιλή αλυσίδα βιολογικών προϊόντων Whole Foods, αποκτώντας μ’ αυτό τον τρόπο τη σημαντική εγκατεστημένη βάση φυσικών καταστημάτων, που της έλειπε.
Η Google, από την πλευρά της, δεν είχε ως τώρα –παρά τις προσπάθειές της και τη «δύναμη πυρός» που διαθέτει σε πάμπολλους χώρους- κάτι σημαντικό να επιδείξει στο χώρο του retail, με την Amazon να γίνεται όλο και πιο συχνά η πρώτη επιλογή των χρηστών,
αντί της δικής της καθιερωμένης μηχανής αναζήτησης, αφού προσφέρει τεράστιο πλούτο προϊόντων και υπηρεσιών, με πολύ μικρά περιθώρια κέρδους και πλήθος συνδρομητικών προγραμμάτων παράδοσης ακόμα και με τη βοήθεια drones, ώστε να μη μείνει κανένας χρήστης παραπονεμένος. Χρήσιμη, λοιπόν, και γι’ αυτήν η συνεργασία με τη Walmart…
Κι όπως όλα δείχνουν, αυτό το πρώτο «ενιαίο μέτωπο» μάλλον θα ανοίξει και στους δυο την όρεξη (κάτι που δεν έκρυψαν, αντίθετα…) για περισσότερες συνέργειες: χρησιμοποιήθηκε πχ το παράδειγμα ότι οι χρήστες θα μπορούν στο εγγύς μέλλον να παραγγέλνουν ό,τι χρειάζονται δίνοντας φωνητικές εντολές στο Google Home τους
(τον οικιακό προσωπικό βοηθό της Google – ευθεία απάντηση στην αντίστοιχη δυνατότητα μέσω του AmazonEcho…)
Έτσι κι αλλιώς, η εταιρία έχει διαπιστώσει πως το 20% των ερευνών μέσω smartphone(η αναφορά, προφανώς,για τις ΗΠΑ) γίνονται μέσω φωνητικής αλληλεπίδρασης των χρηστών με τις συσκευές τους…
Το επόμενο βήμα είναι, όπως θα περίμενε κανείς, η ίδια τακτική να ακολουθηθεί και στις online αγορές, με την ελπίδα -για την «ιερή συμμαχία»- πως μπορεί να μην καταφέρει να γίνει Νο 1στις on lineαγορές
(δύσκολα χτυπιέται, πια, η Amazon όπως δείχνουν οι αριθμοί, καθώς το siteτης Walmartδιαθέτει 67 εκατομμύρια κωδικούς, ενώ εκείνο της Amazon αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια), αλλά τουλάχιστον να μείνει ένα αξιοπρεπές και ισχυρό Νο2!
Έχει μέλλον ο αγώνας και πολλά ακόμα επεισόδια η saga που μόλις ξεκίνησε… Εμείς, εδώ θα είμαστε και θα παρακολουθούμε, γιατί ό,τι γίνεται εκεί σήμερα, ορίζει τη μορφή των πραγμάτων που θα ‘ρθουν, τα επόμενα χρόνια – κι όταν, αργά ή γρήγορα, θα ωριμάσουν οι συνθήκες, θα κοπιάσει και στα μέρη μας!