Μετά από μία διετία πολλών εξελίξεων στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, το 2022 θα είναι σίγουρα μία χρονιά γεμάτη από προκλήσεις.
Αναμενόμενο αυτό, θα πει κανείς, δεδομένου ότι το Διαδίκτυο δεν αποτελεί πλέον απλά ένα ακόμη κανάλι πωλήσεων, αλλά για έναν τεράστιο αριθμό επιχειρήσεων αποτελεί το βασικό κανάλι τους. Τόσο για πωλήσεις όσο και για την προσέγγιση και την επικοινωνία με τους πελάτες τους.
Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι πως η online παρουσία δεν περιορίζεται στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Μία επιχείρηση θα πρέπει να προσέχει την παρουσία της στις υπηρεσίες της Google, να είναι παρούσα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμη και να απαντά γρήγορα στα e-mail που της στέλνουν οι πελάτες της. Το Διαδίκτυο είναι πολύ περισσότερα από ένα απλό κανάλι πωλήσεων.
Το 2022 οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου καλούνται να κάνουν το βήμα παραπάνω όσον αφορά στη διαδικτυακή παρουσία τους. Καλούνται να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην εμπειρία του πελάτη, στο «ταξίδι» που προηγείται αλλά και ακολουθεί μία αγορά. Είτε η αγορά γίνεται online είτε γίνεται offline. Πλέον, τα όρια μεταξύ online και offline έχουν καταργηθεί. Ένας καταναλωτής μπορεί να ψάξει κάτι online, αλλά μπορεί τελικά να ολοκληρώσει την αγορά του offline. Ή το αντίστροφο.
Είναι απαραίτητο να δίνεις στον πελάτη σου επιλογές, να τον καλύπτεις όποτε χρειάζεται και να μην τον κοροϊδεύεις. Είναι προτιμότερο να χάσεις μία αγορά που ξέρεις ότι δεν μπορείς να την διεκπεραιώσεις όπως θέλει ο καταναλωτής και να τον έχεις ενημερώσει εξ αρχής για αυτό, παρά να έχεις έναν δυσαρεστημένο καταναλωτή.
Βέβαια, ένα μεγάλο κομμάτι της εμπειρίας είναι και αυτό της παράδοσης, για όσους προτιμούν να παραλαμβάνουν στο χώρο τους. Το 2021 ήταν μία χρονιά όπου είδαμε την κατάσταση να βελτιώνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό, αλλά το 2022 θα πρέπει να είναι το έτος που οι Έλληνες καταναλωτές θα αισθανθούν ότι μπορούν να περιμένουν τις παραγγελίες τους τις ώρες που τους υποσχέθηκαν!
Είναι μία πολύ δύσκολη άσκηση, ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά ίσως ήρθε η ώρα οι εταιρείες ταχυμεταφορών να επενδύσουν πραγματικά στο κομμάτι των ψηφιακών εφαρμογών. Ή έστω να δούμε τα smart lockers να επεκτείνονται σε τέτοιο βαθμό, ώστε να είναι πιο βολικό για τον καταναλωτή να κάνει μία online παραγγελία και να γνωρίζει ότι θα την παραλάβει όποτε πραγματικά είναι διαθέσιμος. Και όχι όταν μπορεί η εταιρεία ταχυμεταφορών να παραδώσει.
Καλή χρονιά να έχουμε!
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]