Μέρες Black Friday οι τρέχουσες και γενικώς όλοι όσοι δραστηριοποιούνται με το χώρο του λιανεμπορίου (offline και online) ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα.
Και έχει ενδιαφέρον ότι δεν είναι λίγοι εκείνοι που μιλούν και για τη Cyber Monday. Κάτι που με κάνει να αναρωτιέμαι αν υπάρχει λόγος να κάνουμε λόγο για Cyber Monday, από τη στιγμή που η Black Friday διαρκεί πολύ περισσότερο από μία Παρασκευή...
H Black Friday είναι μία «συνήθεια» που ξεκίνησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες τη δεκαετία του ‘60. Την επόμενη μέρα της Ημέρας των Ευχαριστιών, τα φυσικά καταστήματα σπεύδουν να «ξεστοκάρουν» τις αποθήκες τους -ώστε να τις γεμίσουν εκ νέου ενόψει των Χριστουγέννων, προσφέροντας προϊόντα με φοβερές εκπτώσεις. Η Cyber Monday εμφανίστηκε τη δεκαετία των ‘00 και ουσιαστικά αποτελεί την online εκδοχή. Την πρώτη Δευτέρα μετά τη Black Friday, τα online καταστήματα σπεύδουν και κάνουν τις δικές τους μεγάλες προσφορές.
Και στις δύο περιπτώσεις, οι εκπτώσεις και οι προσφορές διαρκούν μία ημέρα. Όμως, τα τελευταία χρόνια, οπότε και η Black Friday έγινε μόδα και στην Ευρώπη, η περίοδος των εκπτώσεων αυτών δεν διαρκεί μία ημέρα. Συνήθως ξεκινά μία εβδομάδα νωρίτερα και διαρκεί τουλάχιστον μέχρι και την Κυριακή μετά τη «Μαύρη Παρασκευή», ενώ οι προσφορές διατίθενται και online. Οπότε, ποιο είναι το νόημα να κάνουμε λόγο και για Cyber Monday;
Βέβαια, μπορεί να πει κάποιος ότι είναι ένας ωραίος τρόπος προκειμένου το τμήμα μάρκετινγκ να δημιουργήσει την αίσθηση ότι οι εκπτώσεις και οι προσφορές συνεχίζονται για μερικές μέρες ακόμη. Αλλά τουλάχιστον στην Ελλάδα έχουμε φθάσει στο σημείο ο Νοέμβριος να είναι όλος ένας μήνας εκπτώσεων, δεδομένου ότι στις αρχές του συγκεκριμένου μήνα έχουμε και τις «παραδοσιακές» φθινοπωρινές εκπτώσεις...
Γενικώς, από εκπτώσεις πάμε καλά, θα μπορούσε να πει κανείς. Σε σημείο που αναρωτιέται κάποιος καταναλωτής αν έχει νόημα να κάνει αγορές σε περιόδους που δεν έχει εκπτώσεις. Άλλωστε, είναι τόσες λίγες και μικρές σε διάρκεια αυτές οι περίοδοι, που πραγματικά αναρωτιέσαι αν έχουν και νόημα.
Από την άλλη πλευρά, αυτό που έχει αποδειχθεί, είναι πως οι καταναλωτές θέλουν να αγοράζουν σε περιόδους εκπτώσεων. Αισθάνονται καλύτερα, ενδεχομένως, υπό την έννοια ότι θεωρούν πως μπορούν να βρουν κάτι σε πολύ χαμηλότερη -από την αρχική- τιμή. Αν και πολλές φορές αποδεικνύεται ότι οι εκπτώσεις δεν είναι και τόσο πραγματικές, υπό την έννοια ότι «ανεβοκατεβαίνουν» οι τιμές και στο τέλος η τιμή πώλησης είναι απλά λίγο χαμηλότερη από την αρχική.
Αλλά, το μάρκετινγκ έχει τη δική του σημασία. Και υπό αυτή την έννοια, ίσως να έχει κάποιο νόημα και να κάνουμε αναφορά στη Cyber Monday. Αν και προσωπικά, δεν βλέπω πλέον κανένα λόγο για να γίνεται αυτό.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]