Επωνύμως…

Μαρία, μου δίνεις το τσιπάκι, εκεί δεξιά, σε παρακαλώ;

Μαρία, μου δίνεις το τσιπάκι, εκεί δεξιά, σε παρακαλώ;

Τι σκαρφίστηκαν, πάλι, οι άνθρωποι – Chapeau!!! Ποιος; πού; πώς; τι έγινε, παιδιά; Χμμμμ… καλύτερα να τα πάρουμε από την αρχή: πιθανώς, πολλοί από εσάς, τους καλούς μας αναγνώστες, ήδη γνωρίζετε (και ίσως να το έχετε ήδη εφαρμόσει στην εργασία σας) τι σημαίνει το αρκτικόλεξο BYOD.

Ναι, σωστά το λέτε, είναι τα αρχικά των λέξεων Bring Your Own Device κι έχουν να κάνουν με την σχετικά πρόσφατη (πριν από την πανδημία, πάντως) τάση να χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι τις δικές τους συσκευές (laptop, notebook, tablet) στο γραφείο και, φυσικά, στο σπίτι. Αυτή η τάση ατόνησε στη συνέχεια, καθώς η covid μας έκλεισε όλους μέσα, επί εβδομάδες και μήνες. Έτσι, δεν χρειάστηκε να πάμε κάπου με τις συσκευές μας – εκεί ήταν κι εκεί έμειναν, για να μας εξυπηρετούν σε συνθήκες τηλε-εργασίας, έστω κι αν υπάρχουν άλλου είδους προβλήματα, πλέον, που πρέπει να βρουν λύση.

Όμως, ένα άλλο, παρόμοιο αρκτικόλεξο «έσκασε» πριν από λίγες ημέρες, με διαφορετικό μεν, παράδοξο δε περιεχόμενο: RYOD, με το «Β» να έχει γίνει «R» εκ του Repair – Επισκεύασε τη συσκευή σου. Και ποιος το λέει αυτό, παρακαλώ; Ούτε λίγο, ούτε πολύ, η… Apple! Ο κατασκευαστής που, ως τώρα, «δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί του», όσον αφορά στην «ιερότητα» όχι μόνο των συσκευών της, αλλά και των ανταλλακτικών και των επισκευαστικών φροντίδων, οι  οποίες έπρεπε να γίνονται στα δικά της ή σε απολύτως εξουσιοδοτημένα κέντρα, με πανάκριβα και πάντα γνήσια ανταλλακτικά, γιατί μόνο έτσι μπορούσε να λυθεί το όποιο πρόβλημα (αν και αυτό δεν γινόταν πάντα, μεταξύ μας…) και να αποκατασταθεί η φυσιολογική λειτουργία της συσκευής.

Ξαφνικά, η ίδια εταιρία περνάει από το ένα άκρο στο άλλο: κλείνοντας στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας τη ρητή απαγόρευση κάθε επέμβασης σε κινητά και laptop, τώρα όχι μόνο τις επιτρέπει, αλλά είναι επιπλέον πρόθυμη να διαθέσει σε κάθε ενδιαφερόμενο (και παθόντα) χρήστη το ανάλογο kit εργαλείων, ανταλλακτικών και εγχειριδίων, με τη βοήθεια των οποίων θα κάνει την αναγκαία επισκευή μόνος του.

«Πέρασε κόσμε, το αφεντικό τρελάθηκε!» που φώναζαν οι παλιοί μανάβηδες στις λαϊκές αγορές. H «νέα εποχή» ξεκινάει με την εφαρμογή του μέτρου στις σειρές iPhone 12 και 13, από την αρχή του επόμενου χρόνου στην αμερικανική με σταδιακή επέκταση στις άλλες αγορές. Σταδιακή θα είναι και η αποδέσμευση των εξαρτημάτων: οθόνες, μπαταρίες, κάμερες και έπεται συνέχεια, με την εφαρμογή στα Mac της σειράς M1 να ακολουθεί.

Κάτι μας λέει, όμως, (κι όχι μόνο εμάς, σε λίγες ημέρες ίσως επαληθευτεί η γνωστή και σοφή παροιμία «ο κόσμος το ‘χει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι»), πως αυτή η απόφαση εκ μέρους της Apple έχει απόλυτη σχέση με την απόφαση των ευρωπαϊκών αρχών, τον περασμένο Μάρτιο, που αποδέχθηκαν και νομοθέτησαν «Το δικαίωμα στην επισκευή». Με στόχο τον περιορισμό των ηλεκτρονικών αποβλήτων, επιβλήθηκε στους κατασκευαστές η υποχρέωση να διατηρούν ανταλλακτικά και να επισκευάζουν για μια περίοδο τουλάχιστον 10 χρόνων πλυντήρια, ψυγεία, στεγνωτήρες, οθόνες και τηλεοράσεις (σε πρώτη φάση), με τα κινητά, τα laptop κι άλλα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά να παίρνουν σειρά.

Οι καλές ή μη επιδόσεις των κατασκευαστών σ’ αυτόν τον τομέα, αναγράφονται πλέον στην «ταυτότητα» κάθε μηχανήματος και ως ένα βαθμό επηρεάζουν τις αποφάσεις των υποψήφιων αγοραστών – τουλάχιστον αυτό «μετράει» για τους νεότερους σε ηλικία και συνήθως πιο ευαισθητοποιημένους ως προς την προστασία του περιβάλλοντος, καταναλωτές. 

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι η ενεργοποίηση του Apple Self Service Repair Online Store έρχεται να καλύψει αυτήν ακριβώς την ανάγκη, έστω κι αν ο οικοδεσπότης σας δεν θεωρεί ιδιαίτερα πιθανό κάποιος χρήστης (εκτός κι αν είναι όχι μόνο μηχανικός, αλλά και τέλειος γνώστης της συγκεκριμένης τεχνολογίας) να αποπειραθεί να «βάλει χέρι» στο πανάκριβο κινητό ή στο Mac του, για να το επισκευάσει μόνος του, όση καθοδήγηση, εργαλεία και συμβουλές κι αν έχει – όλες αυτές οι συσκευές είναι τρομακτικά «συμπυκνωμένες» και περίπλοκες από πλευράς δομής που, το παραμικρό λάθος ή αβλεψία, μπορεί να κάνει τα πράγματα πολύ χειρότερα απ’ ό,τι ήταν στην αρχή…

Άρα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, μάλλον για επικοινωνιακό παιχνίδι «μυρίζει» η ιστορία και οι τεχνικοί στα απανταχού service (ειδικά της Apple, αλλά και της Microsoft, για την οποία κυκλοφόρησαν ανάλογες φήμες) μπορούν να σταματήσουν να κρατάνε την αναπνοή τους…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search