Μία από τις πιο hype λέξεις των τελευταίων ετών τείνει να είναι το «data» ή τα «δεδομένα» αν προτιμάτε τον ελληνικό όρο, ο οποίος απλά δεν ακούγεται τόσο... σημαντικός όσο ο αγγλικός, ο οποίος χρησιμοποιείται περισσότερο. Αν και το πιο σημαντικό θέμα, δεν είναι πώς ακούγονται ή αναφέρονται, αλλά η αξιοποίηση των δεδομένων.
Παίρνω αφορμή για τη συγκεκριμένη στήλη από την παρουσίαση που έκανε στο συνέδριο της ECDM Conference North ο Κωνσταντίνος Τσίπρας, Senior eCommerce & Digital Marketing Manager στη Leroy Merlin, ο οποίος επέμεινε πολύ στο θέμα της αξιοποίησης των δεδομένων, καθώς όταν τα χρησιμοποιείς σωστά, μπορούν να σε βοηθήσουν στη λήψη των σωστών αποφάσεων.
Μέχρι τώρα, η συνήθης πρακτική σε πολλές επιχειρήσεις είναι να παίρνουν αποφάσεις και να κάνουν επιλογές βασιζόμενες στην εμπειρία των στελεχών τους, στις προσωπικές προσδοκίες και εκτιμήσεις που κάνουν και πολλές φορές, απλά, στο ποια πιστεύουν πως θα είναι η εξέλιξη... Όμως, αυτό έχει αλλάξει άρδην. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει μία επιχείρηση, είναι να αναλύσει τα δεδομένα της. Να δει τι έχει γίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν. Αυτός είναι ο οδηγός που πρέπει να ακολουθεί μία επιχείρηση, προκειμένου να μπορεί να βελτιώνει τις επιδόσεις της. Και όσο περισσότερα δεδομένα έχει και αναλύει, τόσο περισσότερο θα βελτιώνει τις επιδόσεις της.
Φυσικά, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψην και ορισμένοι παράγοντες που αλλάζουν από χρονιά σε χρονιά (π.χ. ο κορωνοϊός ή η αύξηση του κόστους των μεταφορικών) αλλά σε κάθε περίπτωση τα data είναι το κλειδί της επιτυχίας.
Η αναφορά στο συγκεκριμένο θέμα δεν είναι τυχαία αυτή την περίοδο. Αυτό, γιατί πολλές επιχειρήσεις, οι οποίες, μάλιστα, μιλάνε για την ανάγκη ψηφιακού μετασχηματισμού, συνεχίζουν να επιμένουν να λαμβάνουν αποφάσεις με βάση το «ένστικτο» των στελεχών τους και ειδικά των πιο «παλιών» που έχουν την εμπειρία.
Ο μετασχηματισμός ξεκινά από την αλλαγή νοοτροπίας και πλέον αν δεν αξιοποιείς τα δεδομένα που έχεις στη διάθεσή σου θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κατανοήσεις τις αλλαγές που είναι συνεχείς στην ψηφιακή εποχή που ζούμε. Η εμπειρία χρειάζεται, όπως και η διαίσθηση για το τι έρχεται, αλλά χρειάζεσαι και τα δεδομένα, τα οποία πολλές φορές θα επιβεβαιώσουν και δεν θα διαψεύσουν τη διαίσθηση που έχει κάποιο στέλεχος, ή στο σύνολο της μία επιχείρηση. Γιατί πλέον τα data είναι το κλειδί και η ανάλυσή τους είναι ο τομέας που θα δώσει τις σωστές απαντήσεις και θα βοηθήσει να γίνει το επόμενο βήμα.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]