Οι online αγορές ειδών super market συνεχίζουν να αυξάνονται με εντυπωσιακούς ρυθμούς κάτι που δείχνει ότι οι Έλληνες καταναλωτές εξοικειώνονται με αυτό το concept. Το επόμενο βήμα είναι το αποκαλούμενο "quick commerce", δηλαδή να κάνουν παραγγελίες και να παραλαμβάνουν τις αγορές τους μέσα σε εξαιρετικά μικρό χρονικό διάστημα.
Οι "παίκτες" του quick commerce αυξάνονται διαρκώς, καθώς στην αρχή είδαμε το e-food, το Box και το Delivery.gr να ασχολούνται με το θέμα σε συνεργασία με τα super markets, τώρα βλέπουμε το μοντέλο να διευρύνεται με νέες εταιρείες, όπως, για παράδειγμα, την Pockee. Η δέσμευση που υπάρχει, είναι για παράδοση παραγγελιών σε μία ώρα, αλλά το νέο μοντέλο είναι ακόμη πιο κάτω. Η Pop Market κάνει λόγο για 15 λεπτά, αν και ακολουθεί μία διαφορετική τακτική, αξιοποιώντας τη φιλοσοφία των dark stores.
Το γεγονός είναι πως -όπως συμβαίνει πολλές φορές ειδικά στην Ελλάδα- βλέπουμε σε μία νέα αγορά να εμφανίζονται πολλοί "παίκτες" και το ερώτημα, είναι αν η αγορά χωρά τόσους πολλούς.
Η αλήθεια είναι πως η αγορά χωρά αρκετούς, όπως και διαφορετικά μοντέλα. Το ψηφιακό κανάλι αντιστοιχεί μόλις στο 2% των πωλήσεων super market, οπότε υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης. Ιδίως από τη στιγμή που οι Έλληνες καταναλωτές αρχίζουν να αγκαλιάζουν το συγκεκριμένο τρόπο αγορών.
Επίσης, η πραγματικότητα είναι πως δεν θέλουν όλοι τον ίδιο τρόπο παράδοσης. Υπάρχουν καταναλωτές που θέλουν να κάνουν αγορές μόνο από συγκεκριμένο super market, για παράδειγμα. Υπάρχουν άλλοι που προτιμούν να παίρνουν τα προϊόντα τους μετά από μία ώρα, ή να πηγαίνουν σε ένα κατάστημα επιστρέφοντας από τη δουλειά.
Το ζήτημα, είναι αν οι νέοι "παίκτες" θα έχουν τα κεφάλαια εκείνα που θα τους επιτρέψουν να υποστηρίξουν το μοντέλο που έχουν επιλέξει. Και παράλληλα, να εκπαιδεύσουν σωστά τους καταναλωτές. Η πραγματική πρόκληση είναι να ανταποκρίνονται στις δεσμεύσεις τους. Αν επιλέξουν να παραδίδουν σε μία ώρα, θα πρέπει να παραδίδουν το αργότερο σε 59 λεπτά. Αν κάνουν λόγο για 15 λεπτά, τότε σε 14 λεπτά. Και επιπλέον, θα πρέπει οι παραγγελίες να παραδίδονται σωστά. Φυσικά, υπάρχουν περιθώρια για λάθη και αστοχίες, αλλά με τόσους πολλούς «παίκτες» μη νομίζει κανείς ότι οι καταναλωτές θα δώσουν πάνω από 1-2 ευκαιρίες. Οπότε, θέλει προσοχή εξαρχής.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]