Επωνύμως…

Έχουν νόημα τα super apps;

Έχουν νόημα τα super apps;

Στο προηγούμενο σημείωμα της στήλης αναφέρθηκα στην επέκταση του Viber στο χώρο των πληρωμών. Μία πολύ ενδιαφέρουσα κίνηση από πλευράς παροχής εναλλακτικών καναλιών σε όσους δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ταυτόχρονα, όμως, πρόκειται και για μία κίνηση που δείχνει την πρόθεση του Viber να εξελιχθεί σε ένα super app. Δηλαδή, μία εφαρμογή που θα προσφέρει πολλαπλές υπηρεσίες σε όσους τη χρησιμοποιούν. Κάτι που θέλουν πετύχουν και πολλοί ακόμη από τους μεγάλους «παίκτες» του Διαδικτύου.

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι το PayPal που φέρεται να ενδιαφέρεται για το Pinterest. Μία κίνηση που δεν μοιάζει να έχει πολύ λογική εκ πρώτης όψεως. Όμως, όταν το προσεγγίσεις από την πλευρά του PayPal που θέλει να είναι πολλά παραπάνω από μία πλατφόρμα πληρωμών, τότε καταλαβαίνεις ότι υπάρχει κάποια λογική.

Το PayPal θέλει να γίνει ένα super app. Το ίδιο θέλει και το Viber. Το ίδιο θέλουν πολλές ακόμη από τις πιο γνωστές εφαρμογές και υπηρεσίες παγκοσμίως. Το Facebook δεν έχει κρύψει την πρόθεση του να δημιουργήσει ένα περιβάλλον μέσα από το οποίο ένας χρήστης θα μπορεί να κάνε κυριολεκτικά τα πάντα. Και γι’ αυτό το Facebook αγόρασε το WhatsApp, γι’ αυτό προσπάθησε να επεκταθεί στις πληρωμές, γι’ αυτό και προσπάθησε να εξελιχθεί σε μία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Όμως, η πραγματικότητα είναι πως το μοντέλο του super app δεν δείχνει να έχει απόκριση στο κοινό, τουλάχιστον αυτό της δυτικής Ευρώπης και της βόρειας Αμερικής. Και το επικεντρώνω εκεί, γιατί υπάρχει μία εξαίρεση στον κανόνα που θέλει τα super apps να αποτυγχάνουν. Αυτή η εξαίρεση δεν είναι άλλη από το WeChat, το κινεζικό app με το οποίο όσοι κατοικούν στην Κίνα μπορούν να κάνουν κυριολεκτικά τα πάντα: από επικοινωνία και αγορές προϊόντων online, μέχρι αγορές προϊόντων offline -με τη χρήση QR codes παρακαλώ- και κοινωνική δικτύωση.

Σε σχέση με την Κίνα, οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί χρήστες έχουν μία διαφορετική λογική. Θέλουν να έχουν επιλογές και δεν θέλουν να κάνουν τα πάντα μέσα από ένα app. Ναι μεν δεν θέλουν να έχουν υπερβολικά πολλές, αλλά γενικότερα θέλουν να κάνουν μερικά πράγματα με μία εφαρμογή και κάποια άλλα με μία άλλη. Και γι’ αυτό η λογική του super app αντιμετωπίζει προβλήματα στην εφαρμογή της στον αποκαλούμενο «δυτικό» κόσμο.

Από την άλλη πλευρά, είναι ωραίο και πρακτικό να μπορείς μέσω ενός app να κάνεις περισσότερα του ενός πράγματα. Να μπορείς, για παράδειγμα, να επικοινωνείς με τους φίλους σου και να κάνεις πληρωμές. Αλλά δεν θες να τα κάνεις όλα μέσα από ένα app. Η δυνατότητα να έχουν διαφορετικές επιλογές είναι κάτι πολύ σημαντικό για πολλούς χρήστες.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 
Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search