Επωνύμως…

Ψηφιοποίηση πρέπει να σημαίνει και απλοποίηση

Ψηφιοποίηση πρέπει να σημαίνει και απλοποίηση

Η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών έχει βοηθήσει σημαντικά ώστε να μπορεί ένας πολίτης ή ένας καταναλωτής να εξυπηρετείται ηλεκτρονικά χωρίς να χρειάζεται να περιμένει σε ουρές, ή να χάνει χρόνο από την καθημερινή εργασία του. Όμως, το μεγάλο στοίχημα είναι η ψηφιοποίηση να οδηγεί στην εξάλειψη γραφειοκρατικών διαδικασιών και όχι απλά στην αντικατάσταση διαδικασιών που γίνονται σε φυσικά σημεία με ψηφιακές.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είχε πρόσφατα ένας φίλος της στήλης που ήθελε να επαναηλεκτροδοτήσει το σπίτι που νοικίασε. Είδε ότι ο πάροχος που ήθελε να χρησιμοποιήσει του έδινε τη δυνατότητα να κάνει τη διαδικασία ηλεκτρονικά. Συμπληρώνει την αίτηση ένα βράδυ που είχε κάποιο χρόνο ελεύθερο, περνώντας μάλιστα ηλεκτρονικά όλα τα έγγραφα που του ζητήθηκαν. Και παίρνει ένα μήνυμα ότι μέσα στις 2 επόμενες εργάσιμες ημέρες θα τον καλέσουν. Και φανταζόταν ότι αυτό θα σήμαινε ότι θα ολοκληρωνόταν η διαδικασία. Έκανε, όμως, λάθος...

Δύο μέρες (εργάσιμες) πέρασαν αλλά κανένα τηλέφωνο. Οπότε αποφασίζει να καλέσει ο ίδιος στην τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας. Αφού περίμενε κάμποση ώρα στο τηλέφωνο, μιλά με την κοπέλα στο call center και του λέει ότι κανονικά θα έπρεπε να περιμένει να τον καλέσουν, αλλά αφού κάλεσε μπορεί να κάνει τώρα την αίτηση. Και ξαναμπαίνει σε μία διαδικασία να δίνει στοιχεία τηλεφωνικά. Και στη συνέχεια ενημερώνεται ότι θα πάρει ένα e-mail με τα δικαιολογητικά που πρέπει να στείλει την επόμενη εργάσιμη. Επειδή η κουβέντα έγινε Παρασκευή, τα δικαιολογητικά ήρθαν Δευτέρα. Όπου πάλι χρειάστηκε να μπει σε μία διαδικασία αντίστοιχη με εκείνη που έκανε την πρώτη φορά που έκανε αίτηση!

Η ουσία είναι ότι ενώ πήγε να το κάνει ηλεκτρονικά για να γλιτώσει χρόνο και κόπο, συνειδητοποίησε ότι πιο γρήγορα θα ήταν αν πήγαινε από το τοπικό κατάστημα του παρόχου ενέργειας! Θα περίμενε μεν στην ουρά, αλλά θα είχε ξεμπερδέψει πολύ γρήγορα. Αρκεί να είχε μαζί του τα σωστά δικαιολογητικά. Δηλαδή, δεν κέρδισε και τίποτα που έκανε την αίτηση online, γιατί τελικά, απλά τον καθυστέρησαν... Και όλα αυτά, επειδή η διαδικασία ψηφιοποιήθηκε μεν, αλλά δεν απλοποιήθηκε δε.

Το πλεονέκτημα του Διαδικτύου και γενικότερα των ψηφιακών τεχνολογιών είναι ότι μπορούν να μειώσουν τους χρόνους διεκπεραίωσης διάφορων διαδικασιών. Και να βοηθήσουν στον περιορισμό της γραφειοκρατίας. Αλλά το ζητούμενο δεν είναι να ψηφιοποιήσεις τη γραφειοκρατία. Αλλά να χρησιμοποιήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες και τις δυνατότητες που υπάρχουν προκειμένου να απλοποιήσεις τις διαδικασίες. Και το κυριότερο, να εξαλείψεις βήματα που δεν χρειάζονται. Μόνο τότε θα μπορεί μία εταιρεία ή ένας οργανισμός να κάνει λόγο για ψηφιακό μετασχηματισμό και πραγματική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search