Το 5G έκανε την "επίσημη" εμφάνισή του στο τέλος του 2020 με αρκετές τυμπανοκρουσίες, θα έλεγε κανείς. Είναι μία τεχνολογία που υπόσχεται πολλά, σύμφωνα με τους ειδικούς, όμως, για ένα σημαντικό μέρος του κοινού, δεν έχει ακόμη δείξει κάτι το ιδιαίτερο! Και η αλήθεια είναι πως όσοι το λένε αυτό, έχουν μάλλον δίκιο.
Από την άλλη πλευρά, όμως, αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό, είναι πως ακόμη βρισκόμαστε στα πρώτα βήματα και χρειάζονται αρκετά ακόμη μέχρι το 5G αρχίζει να επηρέαζει την καθημερινότητα επιχειρήσεων και πολιτών.
Ένα στοιχείο – κλειδί είναι πως το 5G σε πρώτη φάση θα επηρεάσει περισσότερο επιχειρήσεις που θα αξιοποιήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Για τους καταναλωτές, το 5G -σε αυτή τη φάση τουλάχιστον- δεν είναι τίποτα άλλο από μία τεχνολογία που προσφέρει μεγαλύτερες ταχύτητες διακίνησης δεδομένων. Για πολλούς κλάδους, όμως, είναι μία ευκαιρία προκειμένου να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας τους και το πως διαχειρίζονται την εφοδιαστική αλυσίδα τους. Αλλά για να γίνει αυτό, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρξουν οι ανάλογες εφαρμογές, πέραν των υποδομών που έχουν αρχίσει σταδιακά να γίνονται διαθέσιμες. Και για να υπάρξουν οι σχετικές εφαρμογές, θα πρέπει να δημιουργηθεί το ανάλογο οικοσύστημα.
Το 5G είναι μία αρκετά διαφορετική τεχνολογία σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές κινητής τηλεφωνίας. Είναι η γενιά εκείνη όπου τηλεπικοινωνίες και πληροφορική έρχονται πραγματικά κοντά η μία στην άλλη. Η περίφημη "σύγκλιση" είναι εφικτή λόγω του 5G, αλλά αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται νέα μοντέλα συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων "παικτών". Και γι’ αυτό η δημιουργία του σχετικού οικοσυστήματος είναι εξαιρετικά σημαντική.
Τι σημαίνει, όμως, "οικοσύστημα" στην προκειμένη περίπτωση; Σημαίνει ότι όλοι όσοι ασχολούνται με το χώρο των τηλεπικοινωνιών και της πληροφορικής, είτε πρόκειται για παρόχους, είτε για εταιρείες ανάπτυξης εφαρμογών, είτε για ερευνητικά ιδρύματα, είτε για το κράτος, είτε για τις επιχειρήσεις που θα αξιοποιήσουν τις νέες λύσεις, θα πρέπει να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι! Θα πρέπει να συνεργαστούν προκειμένου να επιλύσουν τα διάφορα ζητήματα που υπάρχουν, θα πρέπει να δούμε νέα μοντέλα λειτουργίας και θα πρέπει να μπορέσουν να συνυπάρξουν χωρίς ιδιαίτερα ζητήματα.
Η δημιουργία ενός οικοσυστήματος δεν είναι απλή υπόθεση και φυσικά, δεν γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη. Αλλά είναι απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να μπορέσουμε να δούμε καινοτόμες εφαρμογές και λύσεις που θα επιτρέψουν σε επιχειρήσεις -και στη συνέχεια στους καταναλωτές- να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες.
Είναι μία προσπάθεια που θέλει χρόνο και που πρέπει να ξεκινήσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Στην Ελλάδα, έχουμε δει μεν κάποια πρώτα βήματα, αλλά χρειάζονται περισσότερες κινήσεις. Ουσιαστικά, πρέπει να υπάρξει μία μεγαλύτερη εγρήγορση για το συγκεκριμένο θέμα και πρέπει όλοι όσοι ενδιαφέρονται να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Γιατί η Ελλάδα έχει μία ευκαιρία να βρεθεί μπροστά σε αυτό το νέο «κόσμο» που έρχεται. Και είναι μία ευκαιρία που είναι κρίμα να χάσουμε.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]