Επιστρέφοντας από τις διακοπές, η χειρότερη ατάκα που μπορείς να ακούσεις είναι "καλό χειμώνα". Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τη λέμε αυτή την ατάκα στην Ελλάδα, δεδομένου ότι η θερμοκρασία παραμένει σταθερά πάνω από τους 30 βαθμούς και μέχρι το τέλος Οκτωβρίου μπορείς να κάνεις μπάνια χωρίς πρόβλημα!
Προσωπικά, νομίζω ότι η πιο σωστή ατάκα είναι "καλή σεζόν". Είμαστε μετά από διακοπές, έχουμε ξεκουραστεί -όσο έχει καταφέρει ο καθένας- έχουμε κάνει τις σκέψεις μας για τις αλλαγές που πρέπει να κάνουμε σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, γενικώς είμαστε σε μία νέα φάση. Για όσους έχουν παιδιά στο σχολείο, -οποιασδήποτε βαθμίδας- η νέα σχολική σεζόν είναι μία σημαντική αλλαγή.
Για όσους ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, ισχύει επίσης ότι ξεκινά μία νέα σεζόν. Η περίοδος του "back to school" είναι μία ευκαιρία για αλλαγές, για νέες ιδέες, για καινούριες κινήσεις. Και η φετινή σεζόν αναμένεται να είναι ενδιαφέρουσα. Αν και πολλά θα εξαρτηθούν από το αν θα υπάρξουν νέα περιοριστικά μέτρα, όσον αφορά στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων.
Το πιθανότερο σενάριο είναι πως δεν θα δούμε μία νέα περίοδο καραντίνας. Μετά, όμως, από περίπου συνολικά 18 μήνες, κατά τη διάρκεια των οποίων τα φυσικά καταστήματα έμειναν κλειστά και το ηλεκτρονικό εμπόριο "εκτοξεύτηκε" η πρόκληση δεν είναι άλλη από τη διατήρηση των νέων τάσεων που δημιουργήθηκαν και κυρίως της μεγαλύτερης στροφής των καταναλωτών προς τα online κανάλια.
Με την πανδημία να λειτουργεί ουσιαστικά ως ένα τεράστιο "πεδίο δοκιμών" για το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν πλέον σταματήσει να… φοβούνται να κάνουν αγορές online. Αν πειστούν και για τους χρόνους παράδοσης, υπό την έννοια ότι θα παραλαμβάνουν τις παραγγελίες τους όταν τους το υπόσχονται, τότε η εκτίμηση είναι πως το ηλεκτρονικό εμπόριο θα συνεχίσει την ανοδική πορεία του με ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς.
Αυτή τη σεζόν περιμένουμε, λοιπόν, να δούμε αφενός μεγαλύτερη έμφαση στα online κανάλια από όλες τις επιχειρήσεις λιανικής -και όχι μόνο- αλλά και τις εταιρείες ταχυμεταφορών να καταφέρνουν να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί. Πρόκειται για μία μεγάλη πρόκληση και το back to school είναι μία πρώτη ευκαιρία για να δούμε εάν θα μπορέσουν να καταφέρουν να ανταποκριθούν. Αν και το μεγάλο στοίχημα δεν θα είναι άλλο από τη Black Friday. Αλλά μέχρι τότε έχουμε ακόμη δρόμο. Χωρίς, φυσικά, να υπολογίζουμε τις επιπτώσεις παραγόντων, όπως είναι η πορεία της πανδημίας.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]