Επωνύμως…

Φυσικά καταστήματα VS e-shopping

Φυσικά καταστήματα VS e-shopping

Πρόκειται για μία συζήτηση που είχε ξεκινήσει πριν πολλά χρόνια: θα «καταστρέψουν» τα φυσικά σημεία πωλήσεων τα online καταστήματα; Μία συζήτηση που επανήλθε τους τελευταίους 15 μήνες, όταν τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού οδήγησαν σε «εκτόξευση» του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η συζήτηση δείχνει να έχει «ανάψει» για τα καλά εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Πριν από μερικές μέρες, ο γενικός οικονομικός διευθυντής της LVMH (σ.σ. της εταιρείας που, μεταξύ άλλων, διαχειρίζεται πολυτελή brands όπως η Louis Vitton) Jean Jacques Guiony δήλωσε ότι το μέλλον του λιανεμπορίου παραμένει στα φυσικά καταστήματα, με το online κανάλι να λειτουργεί συμπληρωματικά, όσον αφορά στο περιεχόμενο.

Την περασμένη εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Public MediaMarkt (PMM), Ρόμπυ Μπουρλάς έλεγε ότι έχουν επιστρέψει για τα καλά στα φυσικά καταστήματα. Από την άλλη πλευρά, λίγο πιο μετά ο διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος σημείωνε ότι τα εναλλακτικά κανάλια πωλήσεων είναι αυτή την περίοδο στο 30% επί των συνολικών πωλήσεων όταν προ πανδημίας ήταν στο 12%. Σημειώνεται πως και η Κωτσόβολος όπως και η PMM επενδύουν σε νέα φυσικά σημεία, όπως και σε αναβάθμιση των υφισταμένων.

Γενικώς, η αίσθηση που υπάρχει είναι πως τα φυσικά καταστήματα θα παραμείνουν. Αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι τα online καταστήματα θα είναι απλώς ένα συμπληρωματικό κανάλι πωλήσεων. Το αντίθετο. Ανάλογα με τον κλάδο και το brand, το online κανάλι θα είναι το πιο «δυνατό». Αλλά και το φυσικό κατάστημα, όχι μόνο θα έχει λόγο ύπαρξης, αλλά θα αποτελεί βασικό κομμάτι της αλυσίδας και της εμπειρίας του πελάτη.

Αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι πως δε θα πρέπει να μιλάμε για έναν διαχωρισμό online και offline. Για τον καταναλωτή, αυτός ο διαχωρισμός δεν υφίσταται. Είναι γνωστό εδώ και χρόνια, ότι μία διαρκώς αυξανόμενη μερίδα καταναλωτών ξεκινά το «ταξίδι» μίας αγοράς online και καταλήγει να την ολοκληρώσει offline, ή το αντίθετο. Όπως, επίσης, μία αγορά που γίνεται online μπορεί να εξυπηρετηθεί offline με την παραλαβή από το κατάστημα, ή γενικότερα από κάποιο φυσικό σημείο.

Ο καταναλωτής θέλει να έχει επιλογές και αυτό είναι το κλειδί. Το φυσικό κατάστημα θα συνεχίσει να λειτουργεί και να έχει ισχυρή θέση στο χώρο των λιανικών πωλήσεων. Ακόμη και τα πιο μικρά, τοπικά καταστήματα, έχουν θέση σε αυτό το οικοσύστημα που δημιουργείται. Απλά, χρειάζονται προσαρμογές από όλους τους ενδιαφερομένους. Και μάλιστα γρήγορες. Γιατί ο καταναλωτής προσαρμόζεται πιο γρήγορα στις συνθήκες που δημιουργούν οι ψηφιακές τεχνολογίες. Και αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις λιανικής, είτε κινούνται κατά κύριο λόγο online, είτε offline, είτε και στα δύο, θα πρέπει να είναι έτοιμες να κινηθούν πολύ γρήγορα. Ενδεχομένως, θα πρέπει κιόλας να προβλέπουν τις τάσεις και τις αλλαγές, ώστε να είναι έτοιμες όταν αυτές θα συμβούν.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search