Έχει ειπωθεί ουκ ολίγες φορές ότι η πανδημία επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό και έδωσε ώθηση στη χρήση των online υπηρεσιών. Σε σημείο που πλέον να χρησιμοποιούμε το Διαδίκτυο για πολύ περισσότερα πράγματα, σε σχέση με το όχι πολύ μακρινό παρελθόν. Το είδαμε αυτό με τα super market, για παράδειγμα, αλλά και με πολλές μικροαγορές.
Το επόμενο βήμα δείχνει να είναι οι κρατήσεις σε μπαρ και εστιατόρια, όπου πραγματικά είναι εντυπωσιακό το πόσο δείχνει να έχει αυξηθεί η χρήση του Διαδικτύου, αλλά και διαφόρων apps, για να οργανώσουμε την έξοδό μας.
Εφαρμογές για online κρατήσεις υπήρχαν και πριν την πανδημία της COVID-19. Αλλά η χρήση τους δεν μπορεί να πει κανείς ότι ήταν μεγάλη, τουλάχιστον όσον αφορά στο ευρύ κοινό. Όμως, αυτό πλέον αλλάζει. Με δεδομένο ότι τα καταστήματα εστίασης έχουν αρκετούς περιορισμούς, μοιάζει πολλές φορές με ρίσκο να δοκιμάσεις να πας κάπου χωρίς κράτηση. Ιδίως αν η έξοδός σου είναι Παρασκευή, Σάββατο ή Κυριακή. Στο παρελθόν, έπαιρνες τηλέφωνο, ενδεχομένως, για να κάνεις κράτηση. Τώρα, μπαίνεις σε ένα mobile app, ή στέλνεις μήνυμα στη Facebook σελίδα του καταστήματος που θες να πας.
Παράλληλα, βλέπουμε καταστήματα εστίασης, κυρίως εστιατόρια, που έχουν κάνει το επόμενο βήμα και έχουν ενσωματώσει στις ιστοσελίδες τους ένα σύστημα κρατήσεων. Ο λόγος, ενδεχομένως, να είναι πως προτιμούν να διατηρούν οι ίδιοι στην επιχείρησή τους τα στοιχεία των πελατών τους, ή να θεωρούν ότι είναι υψηλή η προμήθεια που τους ζητούν. Σίγουρα, όμως, το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι προχωρούν στη συγκεκριμένη επένδυση.
Γενικότερα, βέβαια, στην εστίαση, η σημασία της ψηφιακής παρουσίας έχει αναβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια. Τα περισσότερα καταστήματα έχουν σπεύσει να «φτιάξουν» τουλάχιστον την παρουσία τους στο Google Business: να έχουν σωστή διεύθυνση, πληροφορίες, φωτογραφίες και να απαντούν στα σχόλια.
Έχει γίνει πλέον ξεκάθαρο στους επιχειρηματίες, ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός καταναλωτών ρίχνει μία ματιά στο Google πριν πάει σε ένα εστιατόριο ή μπαρ για να είναι σίγουρος/η για την επιλογή του. Και αυτό είναι μία τάση που ενισχύεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια, ιδίως σε τουριστικούς προορισμούς. Όταν είσαι διακοπές, είναι λογικό να ψάχνεις την καλύτερη δυνατή επιλογή και το Internet είναι εξαιρετικά χρήσιμο. Ειδικά οι αξιολογήσεις που γίνονται από άλλους πελάτες, όπου μπορείς να δεις πολλά πράγματα. Ακόμη και η αντίδραση του υπεύθυνου του καταστήματος, μπορεί να σου πει πολλά για το ίδιο το κατάστημα.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]