Επωνύμως…

Τα super markets και οι δυσκολίες του online καναλιού

Τα super markets και οι δυσκολίες του online καναλιού

Αν δει κανείς τα στοιχεία της Convert Group για την πορεία των online πωλήσεων των ελληνικών super markets, είναι βέβαιο ότι θα εντυπωσιαστεί. Η πανδημία επιτάχυνε τις εξελίξεις και πλέον καμία από τις μεγάλες αλυσίδες super markets δεν μπορεί να αγνοήσει τη δυναμική που υπάρχει και να επιλέξει να μην το αξιοποιήσει.

Αν, όμως, διαβάσει κανείς τι ανέφεραν οι επικεφαλής ορισμένων εκ των μεγαλύτερων αλυσίδων σε πρόσφατο συνέδριο, θα καταλάβει ότι τα πράγματα δεν είναι διόλου απλά. Το online κανάλι έχει πολλαπλές δυσκολίες και το κυριότερο, δεν είναι κερδοφόρο, τουλάχιστον στην παρούσα φάση.

Αυτό που έγινε κατανοητό -διά της δύσκολης οδού, είναι η αλήθεια- είναι πως οι online πωλήσεις δεν είναι όπως εκείνες σε ένα φυσικό κατάστημα. Το ψηφιακό κατάστημα δεν έχει καμία σχέση με το φυσικό. Η διαφορά τους δεν περιορίζεται στο ότι... απλώς πρέπει να πηγαίνεις τις παραγγελίες στον πελάτη. Είναι πολύ περισσότερα. Επίσης, έγινε πλέον κατανοητό πως η άποψη ότι στο φυσικό κατάστημα ο καταναλωτής κάνει επιπλέον αγορές γιατί… χαζεύει, δεν έχει και μεγάλη βάση, καθώς κατά μέσο όρο το online καλάθι είναι μεγαλύτερο από εκείνο στο offline.

Για να μπορέσει μία αλυσίδα super market να πετύχει στο online κανάλι και παράλληλα να μπορέσει να έχει και μία κερδοφορία, θα πρέπει να υιοθετήσει διαφορετικά μοντέλα λειτουργίας. Υψηλόβαθμο στέλεχος αλυσίδας super market μου έλεγε ότι το ιδανικό σενάριο είναι ο καταναλωτής να παραγγέλνει online, αλλά να πηγαίνει να κάνει την παραλαβή από ένα κατάστημα. Κάτι που δεν είναι και τόσο απλό αν το σκεφτεί κανείς, αλλά θα μπορούσε να λειτουργήσει σε ένα βαθμό, καθώς πολλοί καταναλωτές εκνευρίζονται όταν η παραγγελία δεν παραδοθεί στο σπίτι τους μέσα στο δίωρο που τους αναφέρει η αλυσίδα που επέλεξαν. Ή πολύ απλά, προτιμούν να πάνε οι ίδιοι και να κάνουν την παραλαβή την ώρα που τους βολεύει περισσότερο.

Αλλά είναι προφανές ότι αυτό δε λύνει όλα τα ζητήματα. Ενδεχομένως, να είναι απαραίτητη η λειτουργία dark stores, ή γενικότερα μικρότερα καταστήματα που θα είναι περισσότερο σημεία παραλαβής, παρά φυσικά καταστήματα.

Θα πρέπει να αξιοποιηθούν περισσότερο νέα μοντέλα παράδοσης των παραγγελιών, προκειμένου και οι πελάτες να είναι περισσότερο ευχαριστημένοι, αλλά και το κόστος παράδοσης να μειωθεί. Ίσως, να δούμε και επιπλέον χρεώσεις για παράδοση κατ’ οίκον σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.

Όπως, επίσης, θα πρέπει να δούμε και διαφορετικά μοντέλα διαμόρφωσης των αποθηκών, να γίνουν καλύτερες προβλέψεις ώστε τα καταστήματα ή τα dark stores να μη βρίσκονται μπροστά σε ανάγκες προμηθειών από τις κεντρικές αποθήκες, ή ακόμη και να δούμε μοντέλα όπου οι προμηθευτές θα κάνουν παραδόσεις απευθείας στα καταστήματα μίας αλυσίδας και όχι στην κεντρική αποθήκη της. Επίσης, δε θα πρέπει να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο για συνεργασία μεταξύ των μεγαλύτερων «παικτών» ιδίως για την κάλυψη των αναγκών σε απομακρυσμένα σημεία της ελληνικής περιφέρειας.

Γενικώς, πρέπει να δούμε πολλά. Αλλά το μόνο βέβαιο είναι ότι το online κανάλι έχει και αυτό τις δυσκολίες του. Και αυτό μάλλον έγινε πλέον κάτι παραπάνω από κατανοητό.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search