Επωνύμως…

Πόσο σημαντικά είναι τα δωρεάν μεταφορικά;

Πόσο σημαντικά είναι τα δωρεάν μεταφορικά;

Οι χαμηλότερες τιμές είναι, σύμφωνα με μία αρκετά εδραιωμένη αντίληψη, ο βασικός λόγος που οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν τις αγορές μέσω Διαδικτύου. Κάτι που σαφώς και ισχύει μεν, αλλά αυτό που δεν έχει γίνει πλήρως κατανοητό είναι πως οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αρχίσει πλέον να γίνονται πολύ πιο προσεκτικοί και δεν αναζητούν μόνο τις χαμηλότερες τιμές, αλλά μία καλή εμπειρία, βασικό κομμάτι της οποίας είναι και άλλα πράγματα. Όπως, για παράδειγμα, να μην προσπαθεί κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα να μην προσπαθεί να τους «κοροϊδέψει».

Διάβαζα μία πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα που έκανε η Κραταιόν Συμβουλευτική και ανέφερε πως 8 στους 10 καταναλωτές δήλωσαν ότι έχουν αφήσει ένα καλάθι χωρίς να προβούν σε αγορά. Και οι βασικοί λόγοι δυσαρέσκειας ήταν τα έξτρα κόστη που προκύπτουν μέχρι το τέλος της συναλλαγής (59%) και η υποχρεωτική δημιουργία λογαριασμού (27%). Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι οι καταναλωτές αισθάνθηκαν ότι το e-shop που επέλεξαν προσπάθησε να τους «κοροϊδέψει» όσον αφορά στο κόστος.

Η προσωπική εμπειρία μου είναι πως πολλές φορές βλέπω μεταφορικά κόστη που είναι κυριολεκτικά πολύ υψηλά. Ενδέχεται να φθάνουν ακόμη και στο 20% ή στο 30% της αξίας ενός προϊόντος που θέλω να αποκτήσω. Καταλαβαίνω πως για ένα μικρό ηλεκτρονικό κατάστημα είναι πρόβλημα να πετύχουν καλές τιμές όσον αφορά στα μεταφορικά, αλλά να πληρώνεις 5 ευρώ επιπλέον για να αγοράσεις ένα προϊόν που κοστίζει 15 ευρώ, είναι μάλλον υπερβολικό. Ή τουλάχιστον αισθάνεσαι ως καταναλωτής ότι είναι υπερβολικό.

Στην ίδια έρευνα, αναφέρει ότι οι παράγοντες που οδηγούν σε μεγαλύτερη ικανοποίηση όπως τους περιέγραψαν οι ίδιοι οι καταναλωτές, είναι τα δωρεάν μεταφορικά κι οι επιστροφές (92%), η ασφάλεια στις συναλλαγές (91%), η εύκολη διαδικασία πληρωμής (88%) και η παράδοση την επόμενη ημέρα (88%). Υπάρχουν και άλλοι λόγοι, αλλά θα επιμείνω λίγο σε αυτούς.

Οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν ότι θέλουν να βλέπουν απευθείας το συνολικό κόστος. Καταλαβαίνουν ότι για μία παραγγελία κάτω των 25 ευρώ είναι πιθανό να υπάρχει έξτρα κόστος για τη μεταφορά, αλλά όταν βλέπουν ότι δωρεάν μεταφορικά είναι μόνο για παραγγελίες άνω των 50 ευρώ αισθάνονται λίγο «περίεργα» θα έλεγα.

Βέβαια, δεν είναι εύκολο να προσφέρεις δωρεάν μεταφορικά σε όλες τις παραγγελίες. Ιδίως αν είσαι ένα μικρό ηλεκτρονικό κατάστημα. Αλλά εκεί είναι ένας τομέας που μπορεί να διαφοροποιηθεί ένα e-shop. Λύσεις υπάρχουν. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να ομαδοποιεί τις παραγγελίες που αποστέλλονται σε μία περιοχή. Ή να κάνει το ίδιο τις μεταφορές, αν η παραγγελία πρέπει να παραδοθεί μέσα στην ίδια πόλη. Χρειάζεται, βέβαια, λίγο καλύτερη οργάνωση αλλά είναι εφικτό.

Όπως, επίσης, μπορούν να υπάρξουν και συνεργασίες. Είμαι βέβαιος ότι αν όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα που εδρεύουν σε μία πόλη στην ελληνική περιφέρεια «συνεργαστούν» θα μπορούσαν να πάρουν πολύ καλύτερες τιμές από μία μεταφορική εταιρεία. Πρακτικά, δεν θέλει κόπο αλλά τρόπο. Και ανοικτά μυαλά, προκειμένου να λειτουργήσουν νέα μοντέλα.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search