H πρώτη σκέψη για το τι θα γράψω στο σημείωμα αυτής της εβδομάδας, ήταν να ασχοληθώ με το νέο lockdown και την επερχόμενη Black Friday. Αλλά νομίζω ότι τα κάλυψα αρκετά σε πρόσφατα σημειώματα. Και πρακτικά, το lockdown δεν δημιουργεί κάποια νέα ανάγκη. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ούτως ή άλλως, οφείλουν να βελτιώσουν τη μεθοδολογία τους όσον αφορά στις παραδόσεις των παραγγελιών, όπως επίσης οφείλουν να έχουν προετοιμαστεί καλύτερα για την αύξηση του όγκου των παραγγελιών, που είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει. Αν τα παθήματα του lockdown της άνοιξης δεν έχουν γίνει μαθήματα, τότε έχουμε… πρόβλημα.
Όμως, ένα άλλο στοιχείο που χρειάζεται προσοχή στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι αυτό των πληρωμών. Πολλοί που ξεκινούν τη δραστηριοποίησή τους στις online πωλήσεις δε σκέφτονται ότι χρειάζονται και έναν τρόπο για να πληρώνονται! Και πολλές φορές, βρίσκονται προ εκπλήξεων.
Το αναφέρω με αφορμή την προ ολίγων ημερών ανακοίνωση για την είσοδο του Skroutz στο μετοχικό κεφάλαιο της EveryPay. Κίνηση που, κατά την προσωπική άποψή μου, δείχνει δύο πράγματα: ότι το Skroutz έχει αποφασίσει να γίνει περισσότερο «επιθετικό» και ότι η σημασία του συστήματος πληρωμών στο marketplace είναι αρκετά μεγάλη.
Σταδιακά, εκτιμώ ότι όλο και περισσότεροι βλέπουν πως οδηγούμαστε σε μία «μάχη» των marketplaces. Skroutz και Public είναι οι δύο μεγαλύτεροι «παίκτες» αυτή τη στιγμή και έχουμε να δούμε αρκετές κινήσεις και από τους δύο. Καθώς θα προσπαθούν και οι δύο να προσεγγίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό εμπόρων, θεωρώ ότι θα δούμε και μία προσπάθεια να πείσουν τους υποψηφίους να προτιμήσουν τον έναν ή τον άλλο - αν και θεωρώ ότι το πιο σωστό για έναν έμπορο είναι η παρουσία και στα δύο. Και σε αυτή την προσπάθεια το σύστημα πληρωμών θα έχει τη δική του σημασία. Γιατί μην ξεχνάμε, ότι ο κάθε έμπορος ενδιαφέρεται κυρίως για το τι μπαίνει στον τραπεζικό λογαριασμό του.
Υπό αυτό το σκεπτικό, η κίνηση του Skroutz έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Είναι δύσκολο να πω ότι θα είναι καθοριστικής σημασίας για τη «μάχη», αλλά μερικές φορές κάθε λεπτομέρεια μετράει. Και οι πληρωμές κάθε άλλο παρά λεπτομέρεια είναι στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]