Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εισέλθει πλέον για τα καλά στην καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών και όλο και περισσότερες επιχειρήσεις βλέπουν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να μην έχουν και το Διαδίκτυο στα κανάλια πωλήσεων που χρησιμοποιούν.
Όμως, για πολλές μικρές επιχειρήσεις η δημιουργία του δικού τους eshop δεν είναι κάτι που επιθυμούν. Είτε λόγω κόστους, το οποίο τους φαντάζει υψηλό, είτε επειδή δεν θέλουν να εμπλακούν με διάφορα τεχνικά ζητήματα, ή ακόμη και με τις πληρωμές. Στην ίδια κατηγορία συναντάμε και ελεύθερους επαγγελματίες που παράγουν, για παράδειγμα, χειροποίητα προϊόντα ή πολύ εξειδικευμένα αντικείμενα, οι οποίοι επίσης θέλουν να αποφύγουν -ή δεν έχουν το χρόνο- να εμπλακούν στη διαδικασία δημιουργίας ενός συμβατικού eshop.
Για τέτοιου είδους επιχειρήσεις ή ελεύθερους επαγγελματίες, λύσεις υπάρχουν και, μάλιστα, είναι ουκ ολίγες θα έλεγε κανείς. Με το κόστος απόκτησης online εμπορικής παρουσίας να είναι μάλιστα σχετικά μικρό.
Ας ξεκινήσουμε από τις εγχώριες επιλογές. Το Public έχει δημιουργήσει εδώ και αρκετό καιρό το δικό του marketplace και έχει βγει πολύ επιθετικά τους τελευταίους μήνες με αποτέλεσμα στα μέσα Ιουλίου να είχε ξεπεράσει τις 600 επιχειρήσεις που συνεργάζονται μαζί του. Και ο στόχος για 2.500 καταστήματα μέχρι το τέλος του έτους, μοιάζει κάτι παραπάνω από εφικτός.
Αντίστοιχα δυναμική πορεία, αν και διατηρώντας πολύ πιο χαμηλό προφίλ, έχει και η ανάλογη υπηρεσία του Skroutz. Σύμφωνα με πρόσφατο post στο LinkedIn του διευθύνοντος συμβούλου του Skroutz, Γιώργου Χατζηγεωργίου, το Skroutz Mechants που δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις χωρίς ηλεκτρονικό κατάστημα να πουλάνε ηλεκτρονικά, έχει φθάσει σε 10 μήνες τις 1.696 επιχειρήσεις. Από αυτές, οι 1.052 έχουν τουλάχιστον μία πώληση, ενώ οι υπόλοιπες 830 είναι ενεργές σε μηνιαία βάση.
Πάμε τώρα στις επιλογές από το εξωτερικό. Το eBay έχει δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην ελληνική αγορά, με ειδικά σεμινάρια για τις εγχώριες επιχειρήσεις αλλά και προχωρώντας σε συνεργασία με το Enteprise Greece. Το eBay έχει, φυσικά, το πλεονέκτημα της διεθνούς παρουσίας, όταν το Public και το Skroutz απευθύνονται σε Έλληνες καταναλωτές ή σε όσους μιλούν ελληνικά.
Επιπλέον, μία άλλη επιλογή είναι το Facebook που έχει προχωρήσει πρόσφατα στο Facebook Shops, ενώ ο αμερικανικός κολοσσός ξεκίνησε να δίνει και τη δυνατότητα για δημιουργία καταστημάτων μέσω του Instagram.
Αν η online παρουσία σας είναι στο Facebook, υπάρχει και η επιλογή που δίνει η Cosmote, που «παίρνει» το περιεχόμενο από τη σελίδα σας και δημιουργεί σε πολύ μικρό χρόνο ένα ηλεκτρονικό κατάστημα!
Γενικότερα, λύσεις και επιλογές υπάρχουν αλλά το ερώτημα είναι ποια είναι η πιο σωστή. Όλα εξαρτώνται από το τι θέλει κάθε επιχείρηση. Αν την ενδιαφέρει το εξωτερικό ή μόνο η ελληνική αγορά, αν το κοινό της είναι πολύ εστιασμένο στα social media και πως θέλει να δέχεται πληρωμές. Όπως, φυσικά, και ποιες είναι οι προμήθειες που είναι διατεθειμένη να δίνει στο κάθε marketplace, ή την κάθε πλατφόρμα.
Η αλήθεια είναι πως χρειάζεται λίγο ψάξιμο, αλλά από την άλλη πλευρά, εν έτει 2020 δεν είναι δυνατό μία επιχείρηση να μην έχει το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα, εφόσον ασχολείται με τη λιανική πώληση προϊόντων ή/και υπηρεσιών.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]