Ένα από τα αγαπημένα θέματα των τελευταίων 2-3 ετών είναι οι προθέσεις της Amazon αναφορικά με την ελληνική αγορά. Από φήμες σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα έχουμε ακούσει πολλές σε σημείο που δεν ξέρει κανείς τι να πιστέψει.
Το μόνο βέβαιο, σύμφωνα με όλες τις υπάρχουσες ενδείξεις, είναι ότι η Amazon μέσα στο 2020 θα αποκτήσει παρουσία στην Ελλάδα. Αλλά δεν αναφέρομαι στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά στην πιο κερδοφόρα θυγατρική του αμερικανικού κολοσσού, την Amazon Web Services. Η AWS είναι η εταιρεία που διαχειρίζεται τις cloud υποδομές και υπηρεσίες που προσφέρει η Amazon και είναι ένας από τους μεγαλύτερους «παίκτες».
Η AWS έχει ήδη δημιουργήσει την ελληνική θυγατρική της, έχει πρόσφατα αυξήσει το μετοχικό κεφάλαιο της στα 3 εκατ. ευρώ και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι σύντομα θα ξεκινήσει και η στελέχωση της. Αρχικά, γίνεται λόγος για 30 άτομα με προοπτική αύξησης, ενώ η επίσημη έναρξη ακούγεται πως θα γίνει το φθινόπωρο.
Η κίνηση αυτή έχει τη δική της σημασία για την ελληνική αγορά του digital. Η AWS έχει πελάτες στην Ελλάδα, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται διαρκώς αλλά είναι προφανές ότι δημιουργία τοπικού γραφείου αλλάζει τη δυναμική. Και γενικώς δημιουργεί νέα δεδομένα στην εγχώρια αγορά των cloud υπηρεσιών, η οποία είναι σε φάση ταχείας ανάπτυξης. Μία ανάπτυξη που πήρε ώθηση και από την «καραντίνα» καθώς πολλές ελληνικές επιχειρήσεις συνειδητοποίησαν ότι στα μοντέλα εργασίας εξ αποστάσεως, οι cloud υποδομές έχουν αρκετά και σημαντικά πλεονεκτήματα.
Η εμφάνιση της AWS εκτιμάται πως θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό δεδομένου ότι πρακτικά η Microsoft με το Azure «έπαιζε» σε πολλές περιπτώσεις μόνη της, ιδίως στο χώρο των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Και ένα ερώτημα είναι αν υπάρχει περίπτωση να δούμε μεγαλύτερη ενεργοποίηση και από την πλευρά της Google στον ίδιο τομέα όσον αφορά την Ελλάδα. Αυτό θα ήταν επίσης μία αρκετά ενδιαφέρουσα εξέλιξη.
Μοιραστείτε το άρθρο στα social media.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]