Τις τελευταίες ημέρες διαβάζουμε διαρκώς για την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού της Ελλάδας. Συμπεριλαμβανομένων και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο του λιανικού εμπορίου. Μόνο που όσον αφορά το λιανεμπόριο η ψηφιοποίηση είναι μία διαδικασία που έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια, ακόμη και αν δεν το είχαν καταλάβει πολλοί επιχειρηματίες!
Η ψηφιοποίηση του λιανεμπορίου δε σημαίνει μόνο να έχεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Υπάρχουν πολλές άλλες λειτουργίες που είχαν αρχίσει να ψηφιοποιούνται και απλά τώρα αρχίζουν να καταλαβαίνουν τη σημασία τους ορισμένοι επιχειρηματίες.
Για παράδειγμα, το γεγονός ότι πολλοί καταναλωτές έχουν κάνει ήδη την επιλογή τους πριν μπουν σε ένα φυσικό κατάστημα, γιατί έχουν ενημερωθεί από την ιστοσελίδα της επιχείρησης. Επίσης, οι καταναλωτές, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, έχουν ήδη ενημερωθεί για την επιχείρηση από τα social media της, το site της και γενικότερα από τη διαδικτυακή παρουσία της. Μέχρι και τα σχόλια των καταναλωτών έχουν ήδη δει, πριν καν την πρώτη επίσκεψη στο φυσικό κατάστημα.
Τα τελευταία 2 χρόνια, έχει γίνει πολύς λόγος για την omnichannel προσέγγιση, αλλά αυτή ή στρατηγική είναι πλέον υποχρεωτική. Δε γίνεται διαφορετικά. Δε γίνεται να μην κάνεις το βήμα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό αν είσαι επιχείρηση του λιανεμπορίου. Πολύ απλά, γιατί ο πελάτης το έχει ήδη κάνει!
Μία πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη του ΣΕΒ κάνει λόγο για το διασυνδεδεμένο πελάτη ως να είναι κάτι καινούριο, αλλά αυτός ο πελάτης υπάρχει ήδη εδώ και αρκετά χρόνια. Και η επόμενη γενιά των καταναλωτών είναι ήδη διασυνδεδεμένη και χρησιμοποιεί πολύ όλα τα κανάλια πωλήσεων.
Για τον διασυνδεδεμένο πελάτη δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ του online και του φυσικού καταστήματος. Ό,τι βολεύει την κάθε στιγμή. Δεν υπάρχει θέμα για την πληρωμή μέσω κάρτας γιατί του/της είναι απολύτως λογικό και φυσιολογικό να πληρώνει με ψηφιακό τρόπο. Και δεν υπάρχει η έννοια της αντικαταβολής.
Επίσης, τα social media είναι για τον διασυνδεδεμένο πελάτη το ίδιο με την τηλεφωνική εξυπηρέτηση. Συν ότι προτιμά να επικοινωνεί μέσω των social media, παρά να πάρει τηλέφωνο.
Όλα αυτά, όμως, ήταν ήδη γνωστά. Οι μελέτες τα παρουσιάζουν ως κάτι καινούριο, αλλά οι σοβαρές επιχειρήσεις τα είχαν ήδη δει και τα υλοποιούσαν τα τελευταία 5-6 χρόνια. Το θέμα είναι ότι υπήρχαν επιχειρηματίες που νόμιζαν ότι δεν χρειαζόταν να κάνουν καμία αλλαγή. Αυτό ήταν το μεγάλο λάθος τους. Και απλά χρειαζόταν μία πανδημία και τα αυστηρά μέτρα αντιμετώπισης της για να καταλάβουν ότι αυτή η ψηφιακή εποχή δεν είναι κάτι που θα δούμε, αλλά κάτι που ήδη βιώνουμε.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]