Ο υποχρεωτικός εγκλεισμός (και πού να πας, άλλωστε, με σχεδόν τα πάντα όλα κλειστά;) των τελευταίων εβδομάδων μας έχει φέρει όλους κοντύτερα – όχι τον ένα στον άλλον, αφού ακόμα και στα μέλη της ίδιας οικογένειας, οι «στενές επαφές τρίτου τύπου» καλό είναι να αποφεύγονται, όπως μας συμβουλεύουν οι επαΐοντες- κυρίως στις ψηφιακές συσκευές μας. Τα πληκτρολόγια έχουν πάρει φωτιά, οι μητρικές έχουν στενάξει και τα δίκτυα συχνότατα και παρά τις προσπάθειες των παρόχων να ενισχύσουν τις υποδομές τους και να μπαλώσουν τις όποιες αδυναμίες, σέρνονται – λογικό, αν σκεφτεί κανείς ότι καλούνται πλέον να εξυπηρετήσουν πολλαπλάσιο φόρτο, απ’ ό,τι πριν από λίγες μονάχα εβδομάδες…
Γιατί -όλοι το ξέρουμε από ίδια πείρα- ζούμε καθημερινά όχι στου Όθωνα (όπως έλεγε το παλιό, κλασικό τραγούδι), αλλά «στης οθόνης τα χρόνια»! Τα πάντα περιστρέφονται γύρω από μια ή περισσότερες οθόνες, οι οποίες διαφεντεύουν τη ζωή μας, καθώς ειδικά αυτή την περίοδο είναι ο κρίκος που μας ενώνει με τη δουλειά, την εκπαίδευση, την ενημέρωση, την υγεία, την ψυχαγωγία… με δυο λόγια, μ’ ό,τι γίνεται εκεί, έξω! Αφού η πόρτα μας είναι -εξ ανάγκης, λόγω του ιού και του φόβου που φυλάει τα έρμα- κλεισμένη, τουλάχιστον να μένει ανοικτό ένα «παράθυρο στον κόσμο», για να μην αποξενωθούμε εντελώς από την πραγματικότητα – κάτι που, ως ένα βαθμό, έχει μάλλον συμβεί – φέτος, σχεδόν κυριολεκτικά, «χάσαμε τα’ αυγά και τα Πασχάλια»…
Λογικά, λοιπόν, οι πάροχοι που λέγαμε παραπάνω μαζί με τις υπηρεσίες Πληροφορικής θα έπρεπε να ήταν από τους κερδισμένους της πανδημίας (γιατί, ναι – όσο κι αν ακούγεται βέβηλο, αφού υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες νεκροί, σε κάθε μεγάλοι ανατροπή κάποιοι, συνήθως λίγοι, κερδίζουν – όχι αναγκαστικά χρήμα, αλλά επίσης αναγνώριση ή κύρος που μπορούν να ‘εξαργυρώσουν’ αργότερα –τα παραδείγματα είναι πολλά), αφού -με την εκτόξευση της ζήτησης- πρόκειται για είδη εν ανεπαρκεία, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό από πλευράς εσόδων…
Κι όμως, απ’ ό,τι δείχνει πρόσφατη πρόβλεψη της IDC, τα έσοδά τους φέτος δεν θα σημειώσουν αύξηση, αλλά πτώση κατά 1,1%. Ο λόγος είναι πως μπορεί μεν να αυξήθηκε εκθετικά η ζήτηση, κυρίως από την πλευρά των καταναλωτών, αλλά το σοκ από την πανδημία σε τόσες και τόσες αγορές (όπου, κανονικά, θα γίνονταν επενδύσεις και αναπτυξιακά έργα) σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα για το πόσο θα κρατήσει αυτή η περίεργη κατάσταση, αφού δεν έχει βρεθεί ακόμα ούτε εμβόλιο κατά του ιού, ούτε -πολύ περισσότερο- θεραπεία, έχει πλήξει σημαντικά (και σε μεγαλύτερο βαθμό από την αύξηση των καταναλωτικών αγορών) τις συνολικές πωλήσεις.
Μάλιστα, σύμφωνα με εστιασμένη στον χώρο των τηλεπικοινωνιακών παρόχων έρευνα της Mason Analysis, σ’ αυτούς η μείωση εσόδων θα είναι ακόμα μεγαλύτερη, φτάνοντας το 3,4% από χρόνο σε χρόνο -ποσοστό που αντιστοιχεί σε περίπου 40 δις $- με τις προοπτικές να μην είναι καλές και για τον επόμενο χρόνο, όπου εκτιμάται ότι θα χαθούν άλλα τόσα δις $... Κι εδώ, οι λόγοι της προβλεπόμενης μείωσης είναι η αναμενόμενη μεγάλη αύξηση της ανεργίας, τα λουκέτα που είναι σίγουρο ότι θα μπουν σε πολλές επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται σε πληττόμενους από τη «νέα κανονικότητα» κλάδους, αλλά και η σημαντική μείωση της οικονομικής δραστηριότητας για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Τα ευρήματα αυτά στηρίζει και τρίτη έρευνα -από την ΑΒΙ Research, αυτή τη φορά- που καταπιάνεται συγκεκριμένα με τον χώρο του 5G, η οποία «βλέπει» για φέτος -πάντα με αφορμή τον κορωνοϊό και τις καθυστερήσεις που προκαλεί γενικότερα στην επιχειρηματική δραστηριότητα- μείωση των επενδύσεων στην ανάπτυξη υποδομών και δικτύων νέας τεχνολογίας.
Ως «παράπλευρη απώλεια» αυτής της εξέλιξης, μάλιστα, η ίδια εταιρία ερευνών θεωρεί ότι φέτος θα είναι μια κακή, αν όχι η χειρότερη χρονιά της ευρωπαϊκής αγοράς των smartphone. Κάτι που ακούγεται λογικό – ποιος θα πάει να αγοράσει καινούριο κινητό, όταν δεν ξέρει τι του ξημερώνει, από πλευράς εργασιακής ασφάλειας και (μάλλον αρνητικών) εξελίξεων στην καθημερινότητά του; Κι ας ζούμε «στης οθόνης τα χρόνια» - κρατάμε αυτήν που είχαμε, δεν χρειάζεται να την αλλάξουμε, αν παίζει…
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]