Επωνύμως…

Ιστορίες από την… καραντίνα

Ιστορίες από την… καραντίνα

Η περίφημη… καραντίνα και το #menoumespiti έφεραν το ηλεκτρονικό εμπόριο στο προσκήνιο της καθημερινότητας των Ελλήνων. Αν έλεγε κανείς στις αρχές τής χρονιάς ότι οι online αγορές και η εμπειρία από αυτές θα ήταν από τα βασικά θέματα συζήτησης των Ελλήνων πολιτών, μάλλον θα τον περνούσαμε άπαντες για… τρελό. Όμως, ο κορωνοϊός άλλαξε τα δεδομένα.

Το ζήτημα είναι πως οι συζητήσεις δεν είναι πάντα για καλό. Ελάχιστοι είναι εκείνοι που έχουν να πουν έναν καλό λόγο για την εμπειρία ως πελάτες που είχαν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Και όσοι έχουν να πουν, είναι κυρίως για καταστήματα που επέλεξαν να συνεργαστούν με μία μικρότερη μεταφορική. Και επιπλέον ήταν ειλικρινείς με τους πελάτες τους. Θα φέρω ένα προσωπικό παράδειγμα. Μέσα από ένα από τα ελληνικά marketplace, παραγγέλνω μία καρέκλα γραφείου από ένα κατάστημα στον Ασπρόπυργο. Μικρό κατάστημα, δεν το έχω ξανακούσει. Πριν κάνω την παραγγελία, μου επισημαίνουν ότι η παραγγελία θα έλθει σε 10 ημέρες. Το αποδέχομαι και προχωράω στην παραγγελία. Τελικώς, ήρθε μετά από 4 ημέρες με μία μεταφορική που δεν είχα ξανακούσει στη ζωή μου. Εμπειρία εξαιρετική, όπως είναι προφανές.

Στο ίδιο marketplace, είχα βάλει ταυτόχρονα και παραγγελία για δύο μελάνια εκτυπωτή. Μου αναφέρουν ότι θα τα έχω μέσα στην εβδομάδα. Έχουν περάσει δύο εβδομάδες και η παραγγελία είναι ακόμη «σε φάση εκτεταμένης αναζήτησης». Κάτι που σημαίνει ότι το πρόβλημα δεν είναι στη μεταφορά τους, αλλά στην έλλειψη που υπάρχει στην αποθήκη. Και το αναφέρω γιατί δε φταίνε πάντα οι courier και οι εταιρείες ταχυμεταφορών, οι οποίες κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν έναν τρομακτικό όγκο αυξημένων πωλήσεων. Χωρίς αυτό, βέβαια, να δικαιολογεί απολύτως τον χαμό που γίνεται. Γενικώς, πάντως, αποδείχθηκε ότι οι μικρότερες μεταφορικές, ήταν και περισσότερο εξυπηρετικές.

Τις τελευταίες ημέρες έχω ακούσει διάφορες ιστορίες, τις οποίες δεν έχω καταφέρει να επιβεβαιώσω για να είμαι και απολύτως ειλικρινής. Αλλά είναι τόσο τραγικές που γίνονται… κωμικές. Για παράδειγμα, άκουσα ότι σε υποκαταστήματα εταιρειών ταχυμεταφορών, οι παραγγελίες δε χωράνε μέσα στην αποθήκη και είναι σε «κλούβες» έξω από αυτό, με αποτέλεσμα να πρέπει να υπάρχει κάποιος συνέχεια στο κατάστημα, για να μην υπάρξουν κλοπές!

Άκουσα επίσης, ότι υπάρχει πρόβλημα εξεύρεσης ανθρώπων να εργαστούν σε delivery, κάτι που μοιάζει αρκετά λογικό, δεδομένου ότι δεν είναι και η πιο ασφαλής εργασία αυτή την περίοδο.

Όπως, επίσης, φαίνεται ότι όσοι πιστεύουν πως τα food deliveries «σπάνε ταμεία» μάλλον πρέπει να αναθεωρήσουν τις απόψεις. Αύξηση στις παραγγελίες υπάρχει μεν, αλλά δεν είναι και τόσο μεγάλη δε, πολύ απλά γιατί οι Έλληνες αφού μένουν μέσα προτιμούν να μαγειρέψουν. Ή να δοκιμάσουν να μαγειρέψουν.

Η αγαπημένη ιστορία μου πάντως σχετίζεται με τα «κόλπα» κάποιων «εξυπνάκηδων» Ελλήνων καταναλωτών. Το κόλπο που άκουσα ότι γίνεται αξιοποιεί την αντικαταβολή. Τι κάνει λοιπόν ο «εξυπνάκιας» που θέλει να πάρει το προϊόν του αλλά δεν τον νοιάζει αν οι άλλοι δεν το πάρουν. Θέλει, ας πούμε, δύο μελάνια για τον εκτυπωτή του. Κάνει την ίδια παραγγελία σε 5 καταστήματα με αντικαταβολή! Όποια παραγγελία έρθει πρώτη, αυτή πληρώνει και στις υπόλοιπες 4 κάνει άρνηση παράδοσης. Το γεγονός ότι αυτή η διαδικασία επιβαρύνει το σύστημα, ότι μπορεί να δεσμεύει προϊόντα που να χρειάζεται κάποιος άλλος καταναλωτής, ουδόλως τον απασχολεί. Και απ’ όσο ακούω, το προτείνει και σε άλλους!!! Και γι’ αυτό, όταν σε webinar έπεσε πρόταση για κατάργηση της αντικαταβολής, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων τάχθηκε υπέρ! Σε μία χώρα όπου η αντικαταβολή είναι βασιλιάς, παρά το γεγονός ότι δεν είναι πρακτική ούτε για τον αγοραστή ούτε για τον πωλητή. Από τα περίεργα της Ελλάδας.

Βέβαια, οι περιπτώσεις που αναφέραμε πιο πάνω είναι μάλλον λίγες, αλλά δείχνουν πολλές φορές πως ότι και αν μας συμβεί, μυαλό δεν βάζουν κάποιοι.

Από την άλλη πλευρά, η ζωή συνεχίζεται, η πανδημία κάποια στιγμή θα περάσει και το ερώτημα θα είναι τότε αν τα παθήματα έχουν γίνει μαθήματα. Γιατί πολύ καλά έκανε μεγάλη αλυσίδα λιανικής και έστειλε επιστολές προς όλους τους πελάτες των δύο brands της, απολογούμενη για τα προβλήματα που υπάρχουν. Και αυτή την περίοδο, πολλοί από εμάς μπορεί να είμαστε και λίγο περισσότερο ανεκτικοί. Αλλά όταν έρθει η περίοδος της κανονικότητας, δεν θα είμαστε. Και ίσως αυτή η περίοδος να είναι μία ευκαιρία για να υπάρξει μία νέα προσέγγιση στο last mile των logistics. Για να δούμε αν θα υπάρξει κάτι πραγματικά καινοτόμο που θα αλλάξει το υφιστάμενο status quo.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search