Επωνύμως…

Η πρόκληση των ταχυμεταφορών

Η πρόκληση των ταχυμεταφορών

Το ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσιάζει εντυπωσιακή άνοδο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Όμως, μία προσωπική αίσθηση που έχω, είναι πως υπάρχει κάτι που το κρατά… πίσω. Και αυτό αφορά κυρίως τις αγορές προϊόντων και όχι υπηρεσιών, όπου η ανάπτυξη είναι πραγματικά μεγάλη και πλέον είναι de facto ότι εισιτήρια -οποιασδήποτε μορφής- θα τα αγοράσεις online και όχι σε κάποιο φυσικό κατάστημα.

Συζητώντας με αρκετούς φίλους που κινούνται στο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών και των υπηρεσιών, εκεί που καταλήγουμε, ότι είναι ένας βασικός λόγος που εμείς οι ίδιοι κάνουμε λιγότερες online αγορές από εκείνες που θα μπορούσαμε, έχει να κάνει με την… παράδοση. Πρακτικά, όλοι μας έχουμε πολλές ιστορίες να πούμε αναφορικά με τις καθυστερήσεις των εταιρειών ταχυμεταφορών να παραδώσουν μία παραγγελία. Ιστορίες που περιλαμβάνουν ότι, για παράδειγμα, κάποιος χρειάστηκε να καθίσει σπίτι όλο το πρωί για να περιμένει μια παραγγελία, μέχρι την αδυναμία συνεννόησης με την εταιρεία ταχυμεταφορών. Συν, φυσικά, τις ιστορίες ότι για μία αποστολή εντός Ελλάδας απαιτούνται 4 και 5 εργάσιμες ημέρες...

Βέβαια, η πιο κλασική ιστορία που ακούω και διαβάζω τις τελευταίες εβδομάδες στα social media, είναι αυτή που θέλει τους υπαλλήλους να πηγαίνουν στο σπίτι και να μην χτυπάνε κουδούνι, αλλά να αφήνουν απλά ειδοποιητήριο και να οδηγούν τον παραλήπτη να περάσει από την εταιρεία για να το παραλάβει. Ο λόγος: με αυτόν τον τρόπο, όπως αναφέρουν ορισμένοι, μπορούν λιγότεροι εργαζόμενοι να καλύπτουν περισσότερες παραγγελίες!

Δεν είμαι βέβαιος ότι το τελευταίο ισχύει. αν και σε εμένα και στην οικογένεια μου έχει τύχει να βρίσκω ειδοποίηση που να αναφέρει ώρα που ήμουν στο σπίτι, αλλά δεν άκουσα κανένα κουδούνι! Και μετά, η ταλαιπωρία να πας να το παραλάβεις από ένα σημείο που δεν είναι και το πιο εύκολα προσβάσιμο είναι τέτοια, που λες ότι καλύτερα να το είχα αγοράσει από ένα φυσικό κατάστημα.

Γενικότερα, με ελάχιστες εξαιρέσεις, τα παράπονα για τις ελληνικές εταιρείες ταχυμεταφορών είναι μεγάλα. Αν χρειαστείς να καλέσεις κάποια από τις «μεγάλες» πρέπει να οπλιστείς με μεγάλη υπομονή μέχρι να σου απαντήσουν. Προσωπικά, έπαιρνα επί 3 ώρες στο υποκατάστημα που εξυπηρετούσε την περιοχή μου γιατί μου είχαν αφήσει ειδοποίηση και δεν απαντούσε κανείς ή μιλούσε διαρκώς. Στο τέλος, κάλεσα εκνευρισμένος στα κεντρικά γραφεία προκειμένου να κάνω τη δουλειά μου. Αλλά αυτό δεν είναι λύση.

Ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις εκείνες που μπορείς να συνεννοηθείς χωρίς προβλήματα. Και δεν είναι τυχαίο, ότι υπάρχουν εταιρείες που πουλάνε online, οι οποίες προτιμούν να έχουν τους δικούς τους ταχυμεταφορείς, προκειμένου να είναι σίγουροι για το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρουν στους πελάτες τους. Αλλά αυτό είναι προφανές ότι δεν μπορούν να το κάνουν άπαντες.

Η απάντηση στο πρόβλημα είναι πολύ απλά ότι οι εταιρείες ταχυμεταφορών θα πρέπει να επενδύσουν σε διαδικασίες, υποδομές και ανθρώπους. Καταλαβαίνω ότι δεν είναι εύκολο, αλλά αν δεν το κάνουν, τα προβλήματα θα χειροτερεύουν όσο θα αυξάνεται ο όγκος της δουλειάς. Ενδεχομένως, θα πρέπει να προωθήσουν περισσότερο την έννοια των collection points, βάζοντας σε αυτό το παιχνίδι και μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης. Όπως επίσης, θα πρέπει και να αξιοποιήσουν ψηφιακά εργαλεία προκειμένου να καθορίζουν καλύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια τα ραντεβού παράδοσης. Και σίγουρα θα πρέπει να μειωθεί ο χρόνος παράδοσης των παραγγελιών. Ένας λόγος που το Amazon έχει πετύχει, είναι η παράδοση μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Και αυτό είναι κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search