Ένα από τα πιο αγαπημένα μου χαρακτηριστικά της Ελλάδας είναι πως αυτή η χώρα δεν σταματά να σε εκπλήσσει. Γιατί, δεν μπορείς να μην αισθανθείς έκπληξη, όταν ακούς ότι εν έτει 2019, σε μία χώρα με έξαρση του τουριστικού ρεύματος τα τελευταία 6-7 χρόνια, υπάρχει ξενοδοχείο -5 αστέρων παρακαλώ- σε μεγάλο τουριστικό προορισμό της χώρας που δεν έχει δική του ιστοσελίδα. Ή για την ακρίβεια, η ιστοσελίδα του σε παρέπεμπε στο site μεγάλου tour operator που έκλεισε πρόσφατα.
Το θέμα δεν είναι μόνο ότι το συγκεκριμένο ξενοδοχείο είχε εμπιστευτεί πλήρως το μέλλον του με έναν tour operator. Αυτό το λέει κάποιος και επιχειρηματικό ρίσκο, ή «βόλεμα», σε πολλές περιπτώσεις. Το ζήτημα είναι πως υπάρχει ξενοδόχος -και δυστυχώς δεν είναι ο μόνος- που δεν έχει καταλάβει πόσο έχει αλλάξει ο κλάδος που δραστηριοποιείται. Ο τουρισμός είναι από τους κλάδους όπου ο μετασχηματισμός είναι τεράστιος, πολύ απλά γιατί οι ψηφιακές τεχνολογίες έδωσαν τη δυνατότητα επιλογών στους καταναλωτές. Πλέον, είναι πολύ εύκολο να κλείσεις εισιτήρια και διαμονή μέσω Internet, ενώ και όταν πας στον προορισμό σου, το smartphone μπορεί να σε βοηθήσει να κινηθείς καλύτερα από το να είχες έναν μέτριο ξεναγό - αν και ο καλός ξεναγός θα σου δώσει το κάτι παραπάνω που δεν μπορεί ακόμη να δώσει η τεχνολογία αν και η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει και εδώ την κατάσταση.
Είναι πραγματικά απίστευτο ότι κάποιος που κινείται στο χώρο του τουρισμού δεν μπορεί να καταλάβει τη σημασία της διαδικτυακής παρουσίας. Πρακτικά, είμαστε back to basics, κάτι που ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις. Πολύ απλά, εν έτει 2019 δεν νοείται επιχείρηση να μην έχει τη δική της παρουσία στο Διαδίκτυο. Τουλάχιστον αυτό. Πόσο μεγάλη ή μικρή θα είναι η παρουσία, είναι μία άλλη συζήτηση, που έχει σχέση με τη στρατηγική της και κατά πόσον θα αξιοποιεί τα ψηφιακά μέσα. Προσοχή: το θέμα δεν είναι αν θα αξιοποιεί τα ψηφιακά μέσα αλλά σε τι βαθμό θα το κάνει.
Δεν νοείται να μην έχεις ψηφιακή στρατηγική όταν το Διαδίκτυο εξελίσσεται σε βασικό κανάλι πωλήσεων και εξυπηρέτησης. Δεν νοείται να μην έχεις παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτά είναι πλέον τα basics, αν και πολλοί θα πουν ότι ήταν τα basics πριν από μία 5ετία. Σήμερα, τα basics περιλαμβάνουν πολύ περισσότερα από μία ιστοσελίδα και ένα Facebook page και επεκτείνονται στο χώρο του digital marketing και των online καναλιών πώλησης και εξυπηρέτησης. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους όλες οι εταιρείες.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]