Μία online επίσκεψη να κάνει κανείς από το Skroutz ή το Bestprice.gr και πολύ γρήγορα θα καταλάβει ότι οι επιλογές που έχουν πλέον οι καταναλωτές είναι εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες. Το Διαδίκτυο έχει αλλάξει τα πάντα στο εμπόριο, αλλά μάλλον αυτό είναι προφανές σε όποιον διαβάζει το WebWorldNews.gr που φιλοξενεί αυτή τη στήλη. Το βασικό ερώτημα, είναι πως μπορεί να πείσει ένα κατάστημα τον καταναλωτή να προτιμήσει αυτό και όχι κάποιο άλλο. H τιμή δεν είναι πλέον βασικός παράγοντας επιλογής, δεδομένου ότι οι διαφορές είναι εξαιρετικές μικρές, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να έχουν αρχίσει πλέον να έχουν άλλα κριτήρια επιλογής.
Το βασικό κριτήριο επιλογής -πλην της τιμής- είναι η εμπειρία. Και τα τελευταία χρόνια το κλειδί για τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη είναι η προσωποποίηση. Δηλαδή, να μπορεί το κατάστημα να γνωρίζει τόσα για τον επισκέπτη του, ώστε να του προτείνει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες εκείνες που του ταιριάζουν περισσότερο. Όπως και τις διαδικασίες που του αρέσουν περισσότερο.
Στην εποχή του GDPR και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, η μόνη λύση δείχνει να είναι η συναίνεση. Και πρακτικά ο πελάτης θα πρέπει να συνδέεται με τον κωδικό του προκειμένου το εκάστοτε e-shop να του προσφέρει προσωποποιημένο επίπεδο εξυπηρέτησης.
Αυτό ακούγεται δύσκολο, αλλά η τεχνολογία υπάρχει, το ίδιο και οι σχετικές εφαρμογές. Από τη στιγμή που ο πελάτης θα συνδεθεί, είτε με όνομα χρήση και κωδικό, είτε με τον Facebook λογαριασμό του, τα πράγματα είναι σχετικά εύκολα. Η λέξη «σχετικά» είναι κλειδί δεδομένου ότι θέλει πολύ δουλειά από την πλευρά του site, προκειμένου να προσφέρει προσωποποιημένη υπηρεσία.
Τι γίνεται, όμως, αν ο επισκέπτης δεν συνδεθεί; Αν ο επισκέπτης έφθασε για πρώτη φορά στο κατάστημα μας; Εκεί τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα. Και θέλει να επιλέξεις εκείνες τις τεχνολογικές λύσεις που είναι σε θέση -συνήθως ανώνυμα- να μάθουν όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία για τον επισκέπτη, προκειμένου να κάνουν τις απαραίτητες προσαρμογές και να προσφέρουν τις κατάλληλες επιλογές.
Πολλοί χρήστες θα πουν ότι «ανησυχούν» όταν βλέπουν στις προτάσεις που τους κάνει ένα site που επισκέπτονται για πρώτη φορά να είναι προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, ή είδαν νωρίτερα. Από την άλλη πλευρά, όμως, το θεωρούν και λίγο βολικό και το αποτέλεσμα είναι να αποκομίζουν θετική εντύπωση για το ηλεκτρονικό κατάστημα που έχουν επισκεφτεί. Και αυτό το γεγονός είναι κλειδί προκειμένου να επισκεφθούν εκ νέου το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα. Ή να κάνουν επιπλέον αγορές.
Η προσωποποίηση εξελίσσεται σε κλειδί για την πορεία μίας online επιχείρησης. Ο πελάτης θέλει τα πάντα πλέον να είναι προσαρμοσμένα στις δικές του ανάγκες και προτιμήσεις. Ακόμη και στις περιπτώσεις που χρησιμοποιεί κάτι για πρώτη φορά. Ακούγεται ίσως παράλογο, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Και όποιος «επιβιώσει» θα έχει σημαντικές πιθανότητες επιτυχίας.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]