Για τους περισσότερους αναγνώστες, η ατάκα «τα δεδομένα είναι το νέο… πετρέλαιο» (Data is the new oil) είναι μάλλον γνωστή. Η πραγματικότητα, είναι πως για κάθε επιχείρηση, ιδίως όσες αξιοποιούν το Διαδίκτυο και τις τεχνολογίες γύρω από αυτό, η συγκέντρωση δεδομένων και η αξιοποίηση αυτών αποτελούν έναν από τους βασικούς πυλώνες επιτυχίας.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ο μετασχηματισμός των επιχειρήσεων, ώστε να είναι ανταγωνιστικές στο νέο περιβάλλον της ψηφιακής εποχής και του Industry 4.0, βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στα δεδομένα. Και αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα ενός πολύ ενδιαφέροντος white paper που συνέταξε το Found.ation σε συνεργασία με το EIT Digital και το οποίο φέρει τον ιδιαίτερα ενδεικτικό τίτλο Data-Driven Transformation.
Σύμφωνα με το συγκεκριμένο white paper, στην εποχή των data ο πελάτης είναι αυτός που βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής της επιχείρησης. Και ταυτόχρονα η επιχείρηση θα πρέπει να μετασχηματιστεί, ώστε να αξιοποιεί σωστά τα δεδομένα που συγκεντρώνει, τόσο από τους πελάτες της, όσο και από τις δικές της δραστηριότητες.
Στο σημείο αυτό, θα πρέπει να σημειώσω ότι δεν έχει γίνει ιδιαίτερα κατανοητό, το γεγονός ότι τα δεδομένα που δημιουργεί η ίδια η εταιρεία είναι κρίσιμης σημασίας. Πολύ απλά, γιατί η σωστή ανάλυσή τους μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας που θα βελτιώνουν την παραγωγικότητα, θα αυξάνουν τα έσοδα και θα μειώνουν τις δαπάνες. Τρία στοιχεία που αναζητά κάθε επιχείρηση που θέλει να συνεχίσει να αναπτύσσεται με υγιή τρόπο.
Ένα άλλο σημείο που χρήζει προσοχής, είναι πως η αξιοποίηση των δεδομένων και η τοποθέτησή τους στο κέντρο της στρατηγικής μετασχηματισμού, δεν είναι κάτι που αφορά μόνο μεγάλες επιχειρήσεις. Αφορά κάθε είδους και μεγέθους επιχείρηση. Ακόμη και επιχειρήσεις που απασχολούν 4-5 άτομα. Γιατί, πολύ απλά, όλες οι επιχειρήσεις παράγουν και συγκεντρώνουν δεδομένα, τα οποία πρέπει να αναλύσουν, προκειμένου να βελτιώσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
Βέβαια, στην περίπτωση των μεσαίων και των μεγάλων επιχειρήσεων, οι διοικήσεις τους θα πρέπει να δουν και τον τρόπο που θα υλοποιήσουν μία σχετική στρατηγική. Οι προσεγγίσεις είναι αρκετές, αλλά, μία γενική διαπίστωση, είναι πως θα πρέπει οι ομάδες που θα αναλάβουν τον μετασχηματισμό να μπορούν να συνεργάζονται με όλα τα τμήματα του οργανισμού. Και μία δεύτερη -πολύ βασική- παρατήρηση είναι πως τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού, θα πρέπει άμεσα να αρχίσουν να κινούνται προς την κατεύθυνση του εντοπισμού ταλέντου που να είναι σε θέση να κατανοεί τη σημασία των δεδομένων, όπως και να μπορεί να τα αναλύει και να τα αξιοποιεί, χρησιμοποιώντας φυσικά τα κατάλληλα εργαλεία. Με την επιχείρηση, από την πλευρά της, να πρέπει να σπεύσει να προμηθευτεί αυτά τα εργαλεία.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]