Η είσοδος στην ελληνική αγορά της Stripe, μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως στο χώρο των συστημάτων πληρωμών για online καταστήματα αλλά και ελεύθερους επαγγελματίες, ξαναφέρνει στο προσκήνιο το θέμα της επιλογής της κατάλληλης λύσης. Το σύστημα πληρωμών αποτελεί ένα από τα βασικά συστατικά στοιχεία κάθε online επιχείρησης καθώς η λάθος επιλογή μπορεί να επιφέρει μείωση εσόδων.
Από αυτή τη στήλη, έχουμε ξαναναφερθεί στο θέμα της εμπειρίας του πελάτη. Και η πληρωμή είναι βασικό κομμάτι της αγοράς. Αν ο πελάτης αισθανθεί ότι δεν υπάρχει αρκετή ασφάλεια, όπως επίσης αν το σύστημα δεν είναι ιδιαίτερα εύχρηστο, τότε είναι πολύ πιθανό να ακυρώσει την παραγγελία του. Είναι ένα θέμα που χρήζει εξαιρετικά μεγάλης προσοχής.
Πριν επιλέξει μία online επιχείρηση το σύστημα πληρωμών, θα πρέπει οπωσδήποτε να κατανοήσει τις δικές της ανάγκες. Είναι άκρως απαραίτητο να γνωρίζει το επιχειρηματικό μοντέλο της. Για παράδειγμα, αν οι περισσότερες πληρωμές αφορούν χαμηλά ποσά, τότε θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στο ύψος της προμήθειας και των χρεώσεων που έχει το εκάστοτε σύστημα. Μάλιστα, θα πρέπει οπωσδήποτε να διαβάσει τα «ψιλά» γράμματα, καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι χαμηλές χρεώσεις και προμήθειες γίνονται μόνο μετά από ένα συγκεκριμένο όγκο συναλλαγών, ή αφού ξεπεραστεί ένα όριο συνολικών πωλήσεων. Και όλες αυτές οι λεπτομέρειες είναι στα «ψιλά» γράμματα.
Ένα δεύτερο στοιχείο, πολύ σημαντικό, είναι η ευχρηστία που προσφέρει το σύστημα όσον αφορά στην ίδια επιχείρηση. Δηλαδή, πόσο εύκολο είναι να το εγκαταστήσει η επιχείρηση -ή ο ελεύθερος επαγγελματίας που αποφασίζει να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του Διαδικτύου για πωλήσεις- όπως επίσης και με ποιο τρόπο έχει πρόσβαση στα χρήματα που εισπράττει από τις πωλήσεις. Ακόμη και το που βρίσκονται τα δεδομένα από τις συναλλαγές είναι μία σημαντική λεπτομέρεια.
Ακόμη, αν η επιχείρηση πωλεί και εκτός Ελλάδος θα είναι πλεονέκτημα αν το σύστημα μπορεί να δώσει τη δυνατότητα για πώληση σε άλλα νομίσματα, όπως, επίσης, αν συνδέεται και με άλλες μορφές πληρωμών.
Ένα ακόμη πολύ βασικό κριτήριο, είναι η ευκολία που προσφέρει το εκάστοτε σύστημα όσον αφορά στην εμπειρία του χρήστη. Δηλαδή, πόσο εύκολα μπορεί να ολοκληρωθεί μία αγορά.
Και φυσικά, είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρχουν και όσο το δυνατόν περισσότερα επίπεδα ασφάλειας. Το κυριότερο, μάλιστα, είναι να αισθάνεται ασφαλής ο πελάτης, γιατί διαφορετικά, είναι πολύ πιθανό να αποφύγει να ολοκληρώσει την παραγγελία του. Γι’ αυτό το λόγο, καλό είναι ο υπεύθυνος της επιλογής του συστήματος να έχει ο ίδιος εμπειρία της λύσης πληρωμών που διαλέγει, κάνοντας μία αγορά μέσω ενός καταστήματος που έχει ήδη εγκαταστήσει τη συγκεκριμένη λύση.
Γιατί το ζητούμενο τελικώς είναι να κάνει την αγορά ο πελάτης. Και ακόμη κι αν η εμπειρία μέχρι την ολοκλήρωση της παραγγελίας είναι άψογη, αυτό το τελευταίο στάδιο αν είναι άσχημο, τότε χαλά η συνολική εικόνα.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]