Επωνύμως…

Βίντεο στο κινητό και ξερό ψωμί

Βίντεο στο κινητό και ξερό ψωμί

Ένα από τα καλά των ερευνών αγοράς, που σχεδόν καθημερινά βλέπουν πια το φως της δημοσιότητας, πότε για το ένα θέμα και πότε για το άλλο, είναι ότι τις περισσότερες φορές επιβεβαιώνουν με στοιχεία και αριθμούς αυτό που αποκαλούμε «κρατούσα εντύπωση», δηλαδή, την εντύπωση που έχεις σχηματίσει απλώς βλέποντας τι γίνεται γύρω σου, στην καθημερινότητά σου.

Να ένα παράδειγμα, που έγινε η αφορμή για τούτο το σχόλιο: στον περίγυρό μου όλο και πιο συχνά βλέπω φίλους και γνωστούς να αναπαράγουν στο κινητό τους σύντομα βίντεο, που είτε τα γύρισαν οι ίδιοι, είτε -συχνότερα- τα «αλίευσαν» από κάποια πηγή, στο Διαδίκτυο. Τάση; Σίγουρα! Γενικευμένη; Μάλλον… Χωριό που φαίνεται, κολαούζο δε θέλει! Στοιχεία έχουμε; Τώρα πια, ναι!

Υπάρχουν, λοιπόν, στοιχεία που επιβεβαιώνουν τη (δική μου, τουλάχιστον) «κρατούσα εντύπωση», όσον αφορά στη σχέση βίντεο και κινητών, τα οποία μπορεί να ξεκίνησαν -όπως οι κάπως παλιότεροι πολύ καλά θυμόμαστε- από σκέτα τηλέφωνα, αλλά με την επέλαση των smartphones έχουν μετεξελιχθεί σε πολυμηχανήματα με πλήθος δυνατότητες - media-centric συσκευές, είναι ένας χαρακτηρισμός που κυκλοφορεί ευρέως. Τα στοιχεία αυτά, λοιπόν, που αποτελούν προϊόν έρευνας της HIS Markit | Technology σε έξι σημαντικές ως προς τη χρήση χώρες (Βραζιλία, Ινδία, Γερμανία, Ιαπωνία, ΗΠΑ και Ην. Βασίλειο) δείχνουν πως το 52% των χρηστών κινητών έχουν πρόσβαση σε 3,5 παρόχους βίντεο κατά μέσο όρο σε μηνιαία βάση, με τους Ινδούς να κατακτούν την πρωτιά και τους Βραζιλιάνους να ακολουθούν.

Αν ψάξουμε περισσότερο τους λόγους αυτής της προτίμησης -όπως έψαξαν και οι ερευνητές- θα πρέπει να τους αναζητήσουμε μάλλον στη χαμηλότερη διείσδυση των ευρυζωνικών συνδέσεων σ’ αυτές τις (ακόμα…) αναπτυσσόμενες χώρες, η οποία εξαναγκάζει τους χρήστες να καταφεύγουν στα κινητά τους για την παρακολούθηση βίντεο, αφού δεν μπορούν να το κάνουν με άλλες συσκευές. Ειδικά για την Ινδία, οι ερευνητές βρήκαν πως τα smartphone φτάνουν σε ποσοστό 80% μεταξύ των διασυνδεδεμένων συσκευών σε κάθε νοικοκυριό, ενώ ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι μονάχα 40%.

Παρόλα αυτά, οι κατασκευαστές smartphone έχουν πάρει πολύ σοβαρά υπόψιν τους αυτή την τάση εκ μέρους των καταναλωτών, κάτι που ήδη αποτυπώνεται στη σχεδίαση των προϊόντων τους: με δεδομένο ότι το βίντεο αποτελεί πλέον βασικό συστατικό του καθημερινού περιεχομένου, η υπολογιστική ισχύς στα νέα μοντέλα έχει πάρει τον ανήφορο (αλλά με προσιτές ακόμα τιμές) το λογισμικό φέρνει ευκολότερα σε πέρας τις αναγκαίες προσαρμογές στο μικρότερο φορμά, οι οθόνες μεγαλώνουν ως προς τις διαστάσεις τους, η ποιότητα της εικόνας κι εκείνη του ήχου φτάνουν σε πολύ υψηλά επίπεδα και το τελικό αποτέλεσμα πολύ συχνά είναι εντυπωσιακό.   

Φυσικά, χωρίς να αποτελεί έκπληξη, η συνηθέστερη πηγή και ο δημοφιλέστερος πάροχος βίντεο παραμένει το YouTube, σε ποσοστό μάλιστα της τάξεως του 80%. Υπάρχουν, όμως, κι άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία από την ίδια έρευνα, ειδικά όσον αφορά στην παρακολούθηση βίντεο μέσω κινητού εκτός σπιτιού. Όπως, για παράδειγμα, το γεγονός ότι οι χρήστες που μένουν σε μεγάλες πόλεις είναι 60% πιο «επιρρεπείς» στην παρακολούθηση streaming video, απ’ ό,τι εκείνοι που διαμένουν σε αγροτικές περιοχές. Ή ότι η παρακολούθηση βίντεο εκτός σπιτιού (ακόμα και σε τοποθεσίες όπου δεν υπάρχει πρόσβαση σε δίκτυο Wi-Fi) εκτινάχθηκε όταν ξεκίνησε και κυρίως διευρύνθηκε εδαφικά η κάλυψη 4G, καθώς με τον ερχομό του προσφέρθηκαν οι αναγκαίες ταχύτητες για να μπορεί ο χρήστης να χαρεί μια ταινία χωρίς διακοπές (και νεύρα).

Πάντως, τα στοιχεία της HIS Markit | Technology δείχνουν, αν τα κοιτάξεις καλύτερα, ότι ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς για τα κινητά: μόνο το 14% των ερωτηθέντων χρηστών (που, συνολικά, ήταν 2.400 άτομα, ηλικίας 18-64 ετών, από τις έξι χώρες που προαναφέραμε) έδωσαν ως πρώτη και προτιμητέα πηγή το κινητό τους, όταν ρωτήθηκαν ποια είναι η πρώτη επιλογή τους, όταν θέλουν να δουν βίντεο… Ποσοστό που ενδέχεται να αυξηθεί πολύ, όταν με το καλό περάσουμε στην εποχή του 5G, ιδιαίτερα αν το κόστος χρήσης του διατηρηθεί σε λογικά επίπεδα…     

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 
Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search