Την περασμένη εβδομάδα, η Κωτσόβολος παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματα της για το οικονομικό έτος 2018/2019, σύμφωνα με τα οποία οι πωλήσεις έφθασαν στα επίπεδα-ρεκόρ των 520 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα δηλώνει ότι περίπου το 10% των πωλήσεων της προέρχεται από τα online κανάλια της, παρ’ όλα αυτά δηλώνει ότι προετοιμάζεται για την επόμενη φάση του ανταγωνισμού όπου το online θα είναι πολύ πιο σημαντικό και ακολουθεί μία πιο omnichannel προσέγγιση ώστε οι πελάτες της να έχουν την ίδια εμπειρία σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας.
Τις ίδιες ημέρες, το Πλαίσιο ανακοίνωνε την είσοδο του στις λευκές οικιακές ηλεκτρικές συσκευές, οι οποίες θα είναι διαθέσιμες αρχικά σε 5 καταστήματα και στο www.plaisio.gr. Και παρ’ όλο που οι online πωλήσεις κυμαίνονται κάπου μεταξύ 11% και 15% και η συγκεκριμένη αλυσίδα κάνει λόγο για omnichannel προσέγγιση και μεγαλύτερη έμφαση στο online.
Αντίστοιχα, το Public μπορεί και αυτό να κινείται σε ανάλογα επίπεδα όσον αφορά το μερίδιο των online πωλήσεων, αλλά και η συγκεκριμένη αλυσίδα υποστηρίζει ότι επιδιώκει να ακολουθήσει μία omnichannel προσέγγιση.
Μπορεί στην Ελλάδα να μην έχουμε ακόμη φθάσει στα επίπεδα χωρών όπως η Βρετανία όπου το 30% των πωλήσεων για πολλές κατηγορίες προϊόντων να προέρχεται από το online, αλλά είναι σαφές ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αρχίσει να επηρεάζει τα μέγιστα τα offline κανάλια και στη χώρα μας.
Δεν είναι μόνο οι τρεις προαναφερθείσες αλυσίδες που επιδιώκουν να έχουν μία περισσότερο πολυκαναλική προσέγγιση, επιδιώκοντας, μάλιστα, να είναι η ίδια η εμπειρία των πελατών σε όλα τα κανάλια. Αυτή η omnichannel προσέγγιση είναι κάτι που βλέπουμε σε όλο και περισσότερες μεγάλες και μικρές αλυσίδες και το αποτέλεσμα είναι τα φυσικά καταστήματα να αλλάζουν όλο και περισσότερο προκειμένου να προσαρμοστούν σε μία νέα εποχή.
Ο στόχος, είναι τα φυσικά καταστήματα να προσφέρουν μία εμπειρία στους καταναλωτές, να τους δίνουν μία αφορμή προκειμένου να μπουν μέσα και να τους παρέχουν όσο το δυνατόν πληροφορίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα φυσικά καταστήματα αρχίζουμε και βλέπουμε να αξιοποιείται το Διαδίκτυο προκειμένου να υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα. Βλέπουμε τις αλυσίδες να προσπαθούν να γνωρίζουν όσο το δυνατόν περισσότερα για τους καταναλωτές τους προκειμένου να τους παρέχουν επιπλέον υπηρεσίες, οι οποίες, άλλωστε είναι και αυτές με τα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.
Πρακτικά, το γεγονός ότι οι καταναλωτές χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για ενημέρωση και αγορές έχει αρχίσει να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό και τον offline κόσμο. Στην πραγματικότητα, τον αλλάζει δραστικά. Η επόμενη γενιά των καταστημάτων θα είναι πολύ διαφορετική στον τρόπο με τον οποίο επιδιώκει να προσελκύσει τον πελάτη να κάνει τις αγορές τους. Ο πελάτης εισέρχεται και έχει ήδη ενημερωθεί για το τι θέλει να αγοράσει και μπορεί η τιμή να συνεχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο αλλά εξίσου σημαντική είναι και η εμπειρία που του προσφέρεις. Σε όλα τα κανάλια, είτε αυτά είναι online είτε αυτά είναι offline.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]