Οι προβλέψεις για τις πωλήσεις λιανικής, είχαν εδώ και καιρό σημειώσει τη σύγκλιση των φυσικών και διαδικτυακών πωλήσεων.
Από το πρώτο βιβλίο που πωλήθηκε online από την Amazon, πίσω στο 1995, παρατηρείται μια αργή, αλλά διαρκής σύγκλιση προς το πολυκαναλικό εμπόριο.
Μερικές φορές, η αλλαγή ήταν απότομη, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την πανδημία, η οποία εκτόξευσε τη ζήτηση για υπηρεσίες online αγορών και παραλαβής από τα καταστήματα. Αυτό πυροδότησε την ταχεία ανάπτυξη λογισμικού που συνδέει τις ηλεκτρονικές παραγγελίες με τα φυσικά καταστήματα. Μετά τον κορωνοϊό, η ζήτηση έχει μειωθεί, ωστόσο οι υποδομές και το λογισμικό παραμένουν και μπορούν να αξιοποιηθούν.
Δείτε τους λόγους για τους οποίους οι πολυκαναλικές λιανικές πωλήσεις θα επιταχυνθούν το 2024.
Εμπειρία Πελατών
Το 2024, ένα σημαντικό παράδειγμα "συγχώνευσης" ηλεκτρονικού εμπορίου και φυσικής λιανικής θα μπορούσε να είναι οι καθηλωτικές εμπειρίες πελατών.
Οι αίθουσες Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR), οι διαδραστικές οθόνες και τα ρομπότ στα καταστήματα, είναι γεγονός. Η αγορά συστημάτων AR ή εικονικών δωματίων θα μπορούσε να φτάσει τα 3,17 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως το 2024, φτάνοντας σε περισσότερα από 6 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027, σύμφωνα με την Business Future Analysis, μια ερευνητική εταιρεία με έδρα την Ινδία.
Η επένδυση σε εικονικούς χώρους δείχνει να έχει επιτυχία. Μια μελέτη του Shopify Plus με το brand μόδας Rebecca Minkoff, ανέφερε ότι οι αγοραστές ήταν «65% πιο πιθανό να υποβάλουν μια παραγγελία αφού αλληλεπιδράσουν με ένα προϊόν σε AR».
Pop-up καταστήματα και συνεργασίες
Tα online brands πειραματίζονται με αναδυόμενα καταστήματα που λειτουργούν για συγκεκριμένο χρονικά διάστημα, βιωματικές εκδηλώσει και συνεργασίες με φυσικά καταστήματα.
Ο στόχος είναι προφανής, αφού θέλουν να καλλιεργήσουν τις άμεσες σχέσεις με τους πελάτες και να συγκεντρώσουν άμεσα σχόλια.
Αξιοσημείωτα παραδείγματα περιλαμβάνουν:
- Το αναδυόμενο κατάστημα λιανικής "The '85 Shop" της eBay στο Σικάγο,
- Τα pop-up καταστήματα της Shein στο Λος Άντζελες, στο Τορόντο και στο Μπέρμιγχαμ του Ηνωμένου Βασιλείου,
- Το αναδυόμενο κατάστημα της BarkShop στην περιοχή SoHo του Μανχάταν.
Καταναλωτικό προφίλ
Ο πληθωρισμός έχει μειωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών έχει αυξηθεί από τα μέσα του 2023.
Ωστόσο, περίπου το 12,6% των Αμερικανών που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα τον Δεκέμβριο του 2023 περίμεναν ότι τα εισοδήματά τους θα μειωνόταν βραχυπρόθεσμα (έκθεση του The Conference Board, μιας μη κερδοσκοπικής επιχειρηματικής δεξαμενής σκέψης) ενώ το 18,7% αναμένει ότι τα εισοδήματά τους θα αυξηθούν.
Ως εκ τούτου, οι καταναλωτικές οικονομικές προοπτικές στις ΗΠΑ, αλλά και διεθνώς, είναι μικτές. Και οι απόψεις των καταναλωτών για την οικονομία θα επηρεάσουν τα πάντα, από τη διαχείριση αποθεμάτων και τις στρατηγικές τιμολόγησης έως τις επενδύσεις στην τεχνολογία.
Η Walmart, για παράδειγμα, αναμένεται να κλείσει έως και 150 φυσικά καταστήματα με χαμηλή απόδοση το 2024, μετατοπίζοντας πιθανώς τους πόρους προς το ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι διαδικτυακές πωλήσεις της Walmart αυξήθηκαν από 25,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 σε 82,1 δισ. δολάρια το 2023.
Συμπεριφορά καταναλωτών
Περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς αγοραστές (54%) χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης για να ερευνήσουν και να αποφασίσουν για τις αγορές τους, σύμφωνα με έρευνα του Απριλίου 2023 από το eMarketer. Επίσης, το 43% αναζητά προϊόντα στο marketplace της Amazon και στους ιστότοπους άλλων λιανοπωλητών.
Η ίδια έκθεση προβλέπει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αντιπροσωπεύει το 20,6% των συνολικών λιανικών πωλήσεων στις ΗΠΑ έως το 2027.
Οργανωτική δομή
Ένα τελευταίο ορόσημο στην πορεία προς τις omnichannel πωλήσεις, είναι η οργανωτική δομή των επιχειρήσεων λιανικής.
Πριν από μια δεκαετία, τα περισσότερα τμήματα ηλεκτρονικού εμπορίου σε μεγάλα καταστήματα λιανικής ήταν στα τμήματα πληροφορικής ή μάρκετινγκ. Οι υπεύθυνοι των καταστημάτων αναφέρονταν σε διαφορετικά στελέχη από ό,τι οι ομόλογοί τους τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αυτό όμως έχει αλλάξει.
Οι διευθυντές ηλεκτρονικού εμπορίου και οι διευθυντές των φυσικών καταστημάτων, τώρα συνήθως αναφέρονται στα ίδια στελέχη. Αυτό οδηγεί σε καθημερινές συνεργασίες και ένα ενιαίο κανάλι πωλήσεων, που αποτελεί το πραγματικό πολυκαναλικό λιανικό εμπόριο.
Πηγή: practicalecommerce