eCommerce

GLAMI: Έτος ανάκαμψης το 2022 για το eCommerce ειδών μόδας

GLAMI: Έτος ανάκαμψης το 2022 για το eCommerce ειδών μόδας

Μπορεί ο πληθωρισμός, οι γεωπολιτικές προκλήσεις και η ενεργειακή κρίση να επηρέασαν την καταναλωτική συμπεριφορά, παρ' όλα αυτά το τέλος της πανδημίας και η ανάκαμψη της ζήτησης στο σύνολο του 2022 οδήγησε σε μια επιτυχημένη χρονιά για το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας.

Το 2022 ήταν μια χρονιά αντιθέσεων. Μετά από 2 χρόνια πανδημίας και περιορισμών ο κλάδος της μόδας επανήλθε στην κανονικότητα με το ενδιαφέρον του κοινού να στρέφεται στη συνήθη "εποχική" ζήτηση.

To θετικό κλίμα όμως μετριάστηκε από την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα λόγω μιας σειράς γεγονότων: ο πόλεμος στην Ουκρανία, η εκτίναξη του πληθωρισμού, η κλιμακούμενη ενεργειακή κρίση σε όλη την Ευρώπη και η διαφαινόμενη πιο συντηρητική διάθεση των καταναλωτών για έξοδα.

Δεδομένου ότι η ένδυση και υπόδηση δεν αποτελούν κατηγορία πρώτης ανάγκης, οι εκπρόσωποι του κλάδου δεν ήταν σίγουροι σχετικά με το τι να περιμένουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς - ακόμα και από το Black Friday ή την εορταστική περίοδο.

Φαίνεται πως η μείωση της αγοραστικής δύναμης δεν κατάφερε να πλήξει εν τέλει τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας αφού το 56% των e-shop που συνεργάζονται με το GLAMI ανέφεραν αύξηση των εσόδων τους (σε σύγκριση με το 47% στην αντίστοιχη ερώτηση της έρευνας συνεργατών του GLAMI για το 2021). Για το 24% τα έσοδα παρέμειναν ίδια, ενώ το 22% ανέφερε μείωση.

Συνολικά, το 43% των συνεργατών του GLAMI έκρινε θετικά το 2022 όσον αφορά τα επιχειρηματικά τους αποτελέσματα παρόλη την αισθητά χαμηλότερη αξία των πωλήσεων που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι συνέπειες του πληθωρισμού άρχισαν να επηρεάζουν τη συμπεριφορά των πελατών, γεγονός που θα απασχολήσει το λιανεμπόριο το 2023.

Έτος ανάπτυξης και προκλήσεων το 2023

Η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας ανέκαμψε απότομα το 2021 και κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2022. Αλλά στη σημερινή εύθραυστη πραγματικότητα, οι προσδοκίες για συνεχή ανάκαμψη μπορεί να ανατραπούν πολύ γρήγορα. Παρόλα αυτά, οι Έλληνες εκπρόσωποι του fashion eCommerce παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αισιόδοξοι για το επόμενο έτος!

Στην έρευνα του GLAMI, το 40% πιθανολογεί ότι θα υπάρξει βελτίωση ενώ ένα 12% αναμένει σίγουρα βελτίωση. Σε αντίθεση, μόλις το 2% αναμένει σίγουρα αρνητικά αποτελέσματα.

Στην Ελλάδα, ο πληθωρισμός έφτασε κοντά στο 7,5% στο τέλος της χρονιάς, με το κόστος της ενέργειας να αναμένεται να αυξηθεί για το μέσο νοικοκυριό. Η πλειονότητα των eshop μόδας που απάντησαν στην έρευνα του GLAMI δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και την αύξηση των πωλήσεων σχεδόν ισόποσα. Για να το εξασφαλίσει αυτό, ένα 37% σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές αλλά η πλειοψηφία (το 50% των ερωτηθέντων) θα κρατήσει ίδιες τις τιμές.

Η τεχνολογία αποτελεί το παρόν του fashion e-commerce

Εκείνοι που αναγνωρίζουν ότι η ανάπτυξη μπορεί ναι είναι απρόβλεπτη, αλλά εξακολουθούν να επενδύουν στην καινοτομία, θα διαπιστώσουν ότι είναι σε ισχυρότερη θέση να επιταχύνουν τις δραστηριότητές τους όταν η αβεβαιότητα και η στασιμότητα υποχωρήσουν.

Αλλά στο δρόμο για τον περαιτέρω τεχνολογικό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας θα κληθεί να αποφασίσει σε ποιον τομέα της τεχνολογίας θα επικεντρωθεί ανάλογα με τις προτεραιότητες, τα προβλήματα αλλά και τα διαθέσιμα στελέχη της.

1. Αυτοματοποίηση και ψηφιοποίηση των επιχειρησιακών διαδικασιών

Το ζήτημα της χρήσης του αυτοματισμού και της τεχνητής νοημοσύνης στις καθημερινές επιχειρησιακές διαδικασίες μερικές φορές παραμελείται λόγω πιο συναρπαστικών θεμάτων, όπως το Metaverse ή η εικονική πραγματικότητα.

Αν και πρόκειται για θέματα για τα οποία σίγουρα αξίζει να ενημερωνόμαστε και να παρακολουθούμε με μεγάλη προσοχή, το αντίκτυπο της τεχνολογίας στις εσωτερικές διαδικασίες μπορεί να είναι ακόμη πιο αισθητό από επιχειρηματικής άποψης - από την πρόβλεψη της ζήτησης και την τιμολογιακή πολιτική έως τις μεταφορές και προμήθειες.

Το λογισμικό ιχνηλασιμότητας (traceability) που βοηθά τα brands να ελέγχουν ολόκληρο τον κύκλο ζωής των προϊόντων καθόλη την αλυσίδα εφοδιασμού, είναι απαραίτητο εργαλείο για την προσαρμογή στους κανονισμούς βιωσιμότητας του κλάδου, που αρχίζουν σταδιακά να εφαρμόζονται.

2. Πρόβλεψη ζήτησης: AI + απόψεις πελατών

Η εύρεση της ισορροπίας μεταξύ επιστήμης και ανθρώπινης σκέψης δεν είναι ποτέ εύκολη. Για παράδειγμα, η Finesse.us χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να προβλέψει ποια μοντέλα θα παράξει, σε συνδυασμό όμως πάντα με τη γνώμη των πελατών.

3. Υπερ-εξατομίκευση

Η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών είναι αναμφίβολα άλλη μία καλή περίπτωση χρήσης των εφαρμογών τεχνολογίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας. Σήμερα, οι καταναλωτές έχουν να διαλέξουν από μια συχνά κουραστική υπερπληθώρα επιλογών των brand.

Ένας από τους τρόπους για να αντιμετωπιστεί αυτό, είναι η προσαρμογή του customer journey χρησιμοποιώντας δεδομένα first-party και Τεχνητή Νοημοσύνη (AI).

Η εξατομικευμένη αυτή προσέγγιση, όχι μόνο βελτιώνει την εμπειρία, αλλά με τη σειρά της αυξάνει και το conversion rate με αποτέλεσμα τις υψηλότερες πωλήσεις. Για να επωφεληθούν όμως από αυτό, τα brands θα πρέπει να επενδύσουν στη συλλογή έως και την ανάλυση και διαχείριση δεδομένων που οι ίδιοι οι καταναλωτές τους δίνουν.

 

Δείτε το πλήρες report της GLAMI σε αυτό τον σύνδεσμο.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search