Οι μεγαλύτερες τεχνολογικές πλατφόρμες στον κόσμο, οι λεγόμενες και "Big Tech" συμμορφώνονται με τους νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι TikTok, Meta, Google και Twitter παρείχαν τις σχετικές πληροφορίες, βάσει μιας διάταξης του Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA) που απαιτούσε από τις "πολύ μεγάλες" πλατφόρμες (που ορίζονται ως έχουν περισσότερους από 45 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες) να αποκαλύψουν στοιχεία για τον αριθμό των χρηστών τους έως την περασμένη Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου.
Το Twitter ανακοίνωσε ότι έχει 101 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες στην Ευρώπη, το TikTok 125 εκατομμύρια και η Google για το YouTube 401 εκατομμύρια. Η Meta ανακοίνωσε 255 εκατομμύρια χρήστες για το Facebook και 250 εκατομμύρια χρήστες για το Instagram.
Ο ρυθμός των ερευνών στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ με στόχο τον τρόπο επιχειρηματικής δραστηριότητας των "Big Tech" έχει επιταχυνθεί σημαντικά τον τελευταίο χρόνο, ωθώντας τις εταιρείες τεχνολογίας να κάνουν παραχωρήσεις και να αποκαλύπτουν περισσότερες πληροφορίες για τις αγορές που δραστηριοποιούνται.
Πέρα από τις μεγάλες ρυθμιστικές αλλαγές, οι εταιρείες Big Tech έχουν ερευνηθεί και επιβληθεί επανειλημμένα πρόστιμα τα τελευταία δύο χρόνια για αντιανταγωνιστική συμπεριφορά και κακή χρήση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
Σε μια προσπάθεια να αποφύγουν περαιτέρω πρόστιμα και περιοριστικούς νόμους, οι εταιρείες τεχνολογίας άρχισαν να προσφέρουν παραχωρήσεις. Για παράδειγμα, η Google ανακοίνωσε ότι θα επιτρέψει τις ανταλλαγές διαφημίσεων τρίτων μερών στο YouTube και αρκετές πλατφόρμες συμφώνησαν να συμμετάσχουν με μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με τις προσπάθειες κατά της παραπληροφόρησης.
Με τα πρόστιμα από τις ρυθμιστικές Αρχές να συσσωρεύονται στην Ευρώπη, υπάρχουν εικασίες σχετικά με το εάν οι εταιρείες θα την εγκαταλείψουν! Μάλιστα, πέρυσι, η Meta παρουσίασε ένα σενάριο αποεπένδυσης από την ΕΕ εξ αιτίας των κανονιστικών ρυθμίσεων, αν και αργότερα προχώρησε σε αναδίπλωση.
Το να εγκαταλείψουν την Ευρώπη οι Big Tech δε φαίνεται καθόλου πιθανό, ανεξάρτητα από το πόσο αυστηρές ρυθμίσεις γίνονται. Όμως θα πρέπει να συνηθίσουν στα νέα δεδομένα σχετικά με την ψηφιακή διαφήμιση και το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών, εάν θέλουν να μην έχουν προβλήματα στο μέλλον εντός ευρωπαϊκού εδάφους.
Πηγή: insiderintelligence
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]