Το 2022 η επιβράδυνση στο ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν αξιοσημείωτη σε μια ολοκληρη σειρά από metrics, όπως τη διαφήμιση, τα κοινωνικά δίκτυα και τον χρόνο που αφιερώνεται στα Media, ενώ το 2023 δεν αναμένεται να είναι πολύ καλύτερο.
Όμως, όπως αποδεικνύεται, ορισμένες πτυχές της ψηφιακής οικονομίας εξακολουθούν να ευδοκιμούν, αφού οι δαπάνες για διαφημίσεις που προτρέπουν σε εγκατάσταση εφαρμογών σε κινητά αυξήθηκαν κατά 24,8% πέρυσι, ξεπερνώντας κατά πολύ τις συνολικές δαπάνες για ψηφιακές διαφημίσεις, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 12,5%.
Φέτος, το χάσμα θα είναι μικρότερο αλλά θα εξακολουθήσει να είναι αξιοσημείωτο, αφού αναμένεται περαιτέρω αύξηση για εγκατάσταση mobile apps 15,5% σε σχέση το 2022, σε σύγκριση με τη συνολική ανάπτυξη της αγοράς που αναμένεται να είναι της τάξης του 12,0%.
Η Apple βρίσκεται στη θέση του οδηγού και κερδίζει τα μέγιστα από αυτή την τάση. Οι δαπάνες για διαφημίσεις εγκατάστασης mobile apps προβάλλονται κυρίως σε search ads στα app stores και μέσα σε άλλες εφαρμογές και παιχνίδια για κινητά. Με την πλούσια βάση χρηστών και τη δεσπόζουσα θέση της στην αγορά smartphone των ΗΠΑ, η Apple βρίσκεται σε καλή θέση, τόσο για να δημιουργήσει όσο και να απορροφήσει τη μελλοντική ζήτηση σε αυτήν την κατηγορία.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία αναμένεται να αυξήσει τα έσοδά της από αυτή την κατηγορία διαφημίσεων κατά 26,3% φέτος, φτάνοντας τα 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτός ο αριθμός θα ξεπεράσει τα 6 δισ. δολάρια μέχρι το 2024, βάζοντας την Apple πολύ μπροστά από τους ανταγωνιστές της.
Όσον αφορά τους ανταγωνιστές, η Google θα αντλήσει 4,17 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος και η Meta 3,69 δισ. δολάρια. Το κατάστημα εφαρμογών της Google θα διεκδικήσει το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών αναζήτησης που δεν απορροφά η Apple, ενώ οι πλατφόρμες της Meta θα παραμείνουν οι πιο συνηθισμένοι προορισμοί για διαφημίσεις προβολής από εμπόρους εφαρμογών για κινητά.
Σύμφωνα με την πρόβλεψη του Insider Intelligence, η Apple θα εξασφαλίσει το μεγαλύτερο μερίδιο νέων δαπανών σε αυτήν την κατηγορία για τα επόμενα χρόνια — αλλά δεν θα σταματήσει εκεί. Για την Google και τη Meta, αυτή η ροή είναι ένα μικρό κομμάτι της πίτας των εσόδων τους, αλλά για την Apple είναι όλη η πίτα, αφού οι δαπάνες για διαφημίσεις εγκατάστασης εφαρμογών μέσω του App Store θα αντιπροσωπεύουν το 97,3% των εσόδων της Apple από διαφημίσεις το 2023.
Εικόνα: William Hook, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]