Με αφορμή το επίσημο λανσάρισμα του Joom mobile marketplace στη χώρα μας, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον κ. Alexander Zaitsev, Head of BD EMEA της Joom, ο οποίος μας ανέπτυξε τη στρατηγική τής εταιρείας, το πρίσμα υπό το οποίο βλέπουν στην Joom την ελληνική αγορά και τους τοπικούς εμπόρους, ενώ δεν παρέλειψε να σημειώσει την ευελιξία και τη δεκτικότητα των Ελλήνων εμπόρων στις νέες προκλήσεις, όπως διαπίστωσαν.
Πόσο challenging είναι η ελληνική αγορά για εσάς;
Το Joom είναι αρκετά νέο στην αγορά και είναι ακόμη νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα. Προς το παρόν, ακόμα ανακαλύπτουμε την ελληνική αγορά, ωστόσο, ο αριθμός των εμπόρων που ενδιαφέρονται για την πλατφόρμα μας είναι πραγματικά ενθαρρυντικός. Στην Ελλάδα, λαμβάνουμε πολύ περισσότερες αιτήσεις από τον μέσο όρο άλλων ευρωπαϊκών αγορών που είναι νέες για εμάς. Είμαστε πολύ αισιόδοξοι!
Πριν από λίγο καιρό καταφέραμε να κάνουμε αισθητή την παρουσία μας στην ελληνική αγορά, χάρη στις πωλήσεις μας στην Ελλάδα. Τώρα που είμαστε αρκετά γνωστοί, υποδεχόμαστε διαρκώς Έλληνες εμπόρους στο marketplace μας και ελπίζουμε πως σύντομα θα έχουμε μια επιτυχημένη έναρξη πωλήσεων από την Ελλάδα.
Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς;
Πάνω από όλα, θα πρέπει να αναφέρω το γεγονός ότι οι Έλληνες έμποροι είναι δεκτικοί σε νέες δυνατότητες και ευκαιρίες. Είναι εντυπωσιακά συνεργάσιμοι! Βλέπουμε μεγάλο ενδιαφέρον για το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο, παρόλο που οι Έλληνες έμποροι δεν έχουν ακόμη μεγάλη εμπειρία σε αυτό. Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις μας, η ελληνική αγορά είναι αυτή τη στιγμή προσανατολισμένη περισσότερο στο εσωτερικό. Ωστόσο, διαθέτει όλα όσα χρειάζεται για ένα επιτυχημένο διεθνές μέλλον: υψηλή ζήτηση των πελατών για αγαθά από την Ελλάδα, κανάλια logistics για παράδοση στο εξωτερικό και την επιτυχημένη εμπειρία ορισμένων εταιρειών από την είσοδό τους σε διεθνείς αγορές.
Ποιοι είναι οι στόχοι σας στην Ελλάδα για το 2022;
Προς το παρόν, πρωταρχικός μας στόχος είναι να επεκτείνουμε τη γκάμα των προϊόντων. Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μια εντελώς νέα αγορά για εμάς, μέχρι το τέλος του έτους σχεδιάζουμε να φέρουμε στην πλατφόρμα 100.000+ προϊόντα από την Ελλάδα. Για κάποιους, αυτό μπορεί να φαίνεται μέτριο νούμερο, αλλά είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι το Joom είναι ένα marketplace με συγκεκριμένους κανόνες και πολιτική. Αυτό σημαίνει ότι η γκάμα προϊόντων κάθε εμπόρου υποβάλλεται σε ενδελεχή έλεγχο και γίνεται διαθέσιμη για τους πελάτες μόνο μετά την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας.
Το Joom δεν είναι μια πλατφόρμα που κάποιος μπορεί να πουλήσει οτιδήποτε. Είναι σημαντικό για εμάς να πουλάμε τα καλύτερα προϊόντα από όλο τον κόσμο στις καλύτερες τιμές. Εκατομμύρια πελάτες μας από όλο τον κόσμο επιλέγουν το Joom για αυτόν ακριβώς το λόγο.
Ποιο είναι το προφίλ των εμπόρων που ψάχνετε; Υπάρχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις για να συμμετέχουν;
Όπως ήδη ανέφερα εν μέρει, αναζητούμε ποιοτικά προϊόντα σε λογικές τιμές. Οι πελάτες αγαπούν το Joom, πρώτον, επειδή εδώ μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα που προτιμούν φθηνότερα από οπουδήποτε αλλού και δεύτερον, επειδή το Joom προσφέρει μια τέτοια ποικιλία προϊόντων που ένας πελάτης απλά δεν μπορεί να βρει στη χώρα του.
Όσον αφορά τους εμπόρους, θα χαρούμε να καλωσορίσουμε όλους, από όλες τις κατηγορίες προϊόντων B2C που είναι κατάλληλα για διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο. Υποθέτω πως οι κατηγορίες όπως τα αυτοκίνητα και τα έπιπλα ίσως δεν θα σημειώσουν μεγάλη επιτυχία, όμως υπάρχουν πολλές άλλες επιλογές. Οι πιο πετυχημένες κατηγορίες του Joom είναι Μόδα, Ομορφιά & Υγεία, Κοσμήματα, Σπίτι & Κήπος, Ηλεκτρονικά & Συσκευές, Αθλητισμός & Χόμπι.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι έμποροι για να επιτύχουν στο Joom;
Για να πετύχει ένας έμπορος στο Joom, θα πρέπει απλώς να ακολουθεί μερικούς αρκετά απλούς κανόνες.
Πρώτα απ’ όλα, θα πρέπει να δώσει προσοχή στην καρτέλα του προϊόντος και το περιεχόμενό της: εικόνες, περιγραφές, χαρακτηριστικά προϊόντων - όλα αυτά πρέπει να είναι πολύ καλά οργανωμένα και ξεκάθαρα, με σεβασμό στις απαιτήσεις της πλατφόρμας και με ευχάριστο τρόπο για τους πελάτες. Επιπλέον, οι τιμές θα πρέπει να είναι αρκετά ελκυστικές προκειμένου να προσεγγίζουν το κοινό και η διαδικασία αποστολής και παράδοσης πρέπει να είναι άψογη, για να μην απογοητευτούν οι πελάτες μετά την αγορά.
Επίσης, συνιστούμε τη χρήση όλων των εργαλείων μάρκετινγκ που διαθέτουμε δωρεάν για τους εμπόρους, ιδίως τη συμμετοχή σε πολυάριθμες προωθητικές ενέργειες και εκπτωτικά event που διοργανώνει το Joom όλο το χρόνο. Θα προσθέσω, ότι τα καταστήματα που ανήκουν στην κατηγορία των Top Stores έχουν πρόσβαση στο Joom Influencer Program. Αυτό το πρόγραμμα ενώνει εκατοντάδες επαγγελματίες bloggers από όλο τον κόσμο, που δημιουργούν μοναδικό περιεχόμενο για τα brands των εμπόρων, συμβάλλοντας έτσι στην προσέλκυση νέων πελατών και στην αύξηση της αφοσίωσης των ενεργών πελατών.
Τέλος, στο Joom κάθε έμπορος έχει τον δικό του account manager. Δεν είναι ένα bot ή απλώς μια αναρτημένη λίστα με Συχνές Ερωτήσεις, αλλά ένα πραγματικό και αφοσιωμένο άτομο που τον συνοδεύει στην πλατφόρμα, έτοιμο να βοηθήσει, να συμβουλεύσει και να προτείνει νέες λύσεις για ανάπτυξη στη διεθνή αγορά. Πιστεύουμε ότι σε στενή συνεργασία με τους εμπόρους μπορούμε πραγματικά να τους βοηθήσουμε να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να κατακτήσουν νέο κοινό.
Παρεμπιπτόντως, στις 31 Μαΐου, διοργανώνουμε το Joom In conference. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η ομάδα του Joom θα μοιραστεί πληροφορίες για την πλατφόρμα και θα δείξει τρόπους για τη μέγιστη αξιοποίησή της, ενώ οι πιο επιτυχημένοι έμποροι θα μοιραστούν τις δικές τους συμβουλές για την αξιοποίηση των εργαλείων του Joom. Μην το χάσετε!