του Φώτη Μπουτσάκη
Δεν ξέρω τι πιστεύετε ότι είναι το Web Design (σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας) και πόσο σημαντικό είναι για τη βιωσιμότητα μιας εταιρείας αλλά προσωπικά δεν μπορώ να σκεφτώ μια σοβαρή επιχείρηση που δεν διαθέτει ιστοσελίδα. Απλά, ρωτήστε τον εαυτό σας αυτό:
Πώς κάποιος θα μάθει για την εταιρεία σας και θα σας επισκεφτεί, θα σας στείλει μήνυμα μέσω ταχυδρομείου ή θα σας καλέσει όταν χρειάζεται τις υπηρεσίες σας;
Κανείς δεν θα περπατήσει στους δρόμους αναζητώντας το προϊόν ή την υπηρεσία που θέλει. Κανείς δεν θα σε ψάξει πλέον στις κίτρινες σελίδες. Οι πιο προσεκτικοί αγοραστές κάνουν την online έρευνα και αγοράζουν ό, τι θέλουν από την άνεση του σπιτιού τους. Αλλά ακόμα κι αν είναι στο δρόμο, θα κάνουν απλώς google ό, τι χρειάζονται και θα κατευθυνθούν σε ένα από τα καταστήματα που θα εμφανίζονται στην οθόνη του κινητού τους. Αλλά ακόμα και όταν βρίσκονται ήδη στο κατάστημά σας, θα γκουγκλάρουν για να συγκρίνουν τις τιμές σας.
Η ουσία είναι ότι οι επιχειρήσεις από τις μικρές έως τις μεγάλες χρειάζονται μια λειτουργική ιστοσελίδα για να διασφαλιστεί η αναγνώριση και η ανάπτυξη και Αυτό καθιστά την ιστοσελίδα την πιο σημαντική επένδυση για οποιαδήποτε επιχείρηση.
Από μια απλή ιστοσελίδα μονοσέλιδη μέχρι την πιο σύνθετη και εκπληκτικά σχεδιασμένη ιστοσελίδα που επιτρέπει στον χρήστη να αλληλοεπιδράσει, ας δούμε τι χρειάζεται για να σχεδιάσουμε την πιο κατάλληλη για τις ανάγκες σας.
Τι είναι ο σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας;
Η σχεδίαση της ιστοσελίδας δεν διαφέρει από τη σχεδίαση ενός καταστήματος στον πραγματικό κόσμο.
Θα βρίσκατε έναν αρχιτέκτονα για να του εξηγήσετε πώς φαντάζεστε το κατάστημά σας, πόσα χρήματα σκοπεύετε να ξοδέψετε, τι αντιπροσωπεύει η επωνυμία σας, ποιοι είναι οι πελάτες σας.
Ο αρχιτέκτονας, οπλισμένος με τη δημιουργικότητα αλλά και έχοντας κατά νου την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης, θα φτιάξει και θα σας δείξει ένα πρωτότυπο σχέδιο του καταστήματός σας. Αυτός ο σχεδιασμός περιλαμβάνει εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, από τον χώρο εξυπηρέτησης πελατών, την αίθουσα συσκέψεων και τα γραφεία σας μέχρι το πάρκινγκ.
Κατά τον ίδιο τρόπο, ένας σχεδιαστής ιστοσελίδων θα εμπνευστεί για να δημιουργήσει τη διάταξη μιας λειτουργικής ιστοσελίδας με τα βασικά στοιχεία της, όπως
- Η αρχική σελίδα, η βιτρίνα σας,
- Οι σελίδες Προϊόντων / Υπηρεσιών, τα ράφια του καταστήματός σας
- Η σελίδα Σχετικά με εμάς, το κέντρο πληροφοριών σας
- Η σελίδα Επικοινωνήστε μαζί μας, το γραφείο επικοινωνίας σας
- Το interface πληρωμής του Eshop, το ταμείο σας
- και οποιαδήποτε άλλη σελίδα μπορεί να χρειαστείτε ανάλογα με την επιχείρησή σας.
Σχεδιασμός ιστοσελίδας: Τα κύρια χαρακτηριστικά
Δεδομένου ότι ο σχεδιασμός ιστοσελίδων είναι ουσιαστικά η παρουσίαση περιεχομένου σε ιστοσελίδες όπου οι τελικοί χρήστες έχουν πρόσβαση μέσω ενός προγράμματος περιήγησης ιστού, χρησιμοποιεί πολλά από τα ίδια βασικά οπτικά στοιχεία με όλους τους τύπους σχεδίασης.
Διάταξη
Ο τρόπος με τον οποίο τακτοποιείται το περιεχόμενο. Γραφικά, κείμενο, διαφημίσεις, οτιδήποτε πρέπει να τοποθετείται με τέτοιο τρόπο ώστε ο επισκέπτης να βρει τις πληροφορίες που αναζητά με μια ματιά.
Χρώμα
Η επιλογή χρωμάτων δεν είναι απλή υπόθεση. Λαμβάνοντας υπόψη την ψυχολογία των χρωμάτων αλλά και ότι η σελίδα μεταδίδει πάντα την προσωπικότητα ενός ατόμου ή της μάρκας ενός οργανισμού, η τελική χρωματική παλέτα επιλέγεται με βάση το σκοπό της σελίδας και το στοχευμένο κοινό.
Γραφικά
Τα γραφικά, με το λογότυπο πρώτο και κύριο, μπορούν να περιλαμβάνουν φωτογραφίες, εικόνες clip-art, εικονίδια και γενικότερα όλα όσα εξυπηρετούν και βελτιώνουν την αισθητική και τον τελικό σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας. Ωστόσο, ο σχεδιαστής ιστοσελίδων πρέπει να επιλέξει ή να δημιουργήσει τα κατάλληλα γραφικά, πλήρως εναρμονισμένα με το χρώμα και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας και να τα τοποθετήσει στα κατάλληλα μέρη, επιτυγχάνοντας απόλυτη φιλικότητα προς τον χρήστη.
Γραμματοσειρές
Από τη μία πλευρά, η επιλογή των σωστών γραμματοσειρών μπορεί να βελτιώσει το σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας. Δυστυχώς, τα περισσότερα προγράμματα περιήγησης ιστού μπορούν να διαβάσουν περιορισμένο αριθμό γραμματοσειρών, γνωστές ως "γραμματοσειρές που είναι ασφαλείς για τον ιστό", επομένως πρέπει να επιλεγούν πολύ προσεκτικά.
Περιεχόμενο
Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς και ο σχεδιασμός πρέπει με κάθε τρόπο να ενισχύσει το μήνυμα του ιστότοπου μέσω οπτικών και κειμένων. Το μεγάλο ερώτημα εδώ είναι αν η εταιρεία γνωρίζει το περιεχόμενο που θέλει μέσα στη σελίδα ή εάν πρέπει να το δημιουργήσει ο σχεδιαστής ιστοσελίδων.
Σε κάθε περίπτωση, το γραπτό κείμενο θα πρέπει πάντα να είναι σχετικό και χρήσιμο χωρίς να μπερδεύει τον αναγνώστη και να τον κρατά όσο το δυνατόν περισσότερο στην ιστοσελίδα. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάτε αυτό: το περιεχόμενο πρέπει πάντα να βελτιστοποιείται για τις μηχανές αναζήτησης ενσωματώνοντας σχετικές λέξεις-κλειδιά.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός προγραμματιστή και ενός σχεδιαστή ιστοσελίδας;
Οι σχεδιαστές ιστοσελίδων έχουν τον πρωταρχικό ρόλο της δημιουργίας ενός σχεδίου που ενσωματώνει την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη δημιουργώντας ένα φιλόξενο περιβάλλον εργασίας χρήστη.
Με άλλα λόγια, ο σχεδιαστής ιστοσελίδων είναι υπεύθυνος για το πώς φαίνεται και "αισθάνεται" μια ιστοσελίδα. Ωστόσο, για να γίνει η ιδέα από έναν σχεδιασμό σε μια λειτουργική ιστοσελίδα απαιτεί βαθιά γνώση του κώδικα σε πολλές γλώσσες προγραμματισμού από HTML, CSS και JavaScript σε πιο προηγμένα όπως PHP. Και αυτή είναι η δουλειά ενός προγραμματιστή.
Αρχικά παρομοίασα τον σχεδιαστή ιστοσελίδας με έναν αρχιτέκτονα και είχα έναν πολύ καλό λόγο για αυτό. Βλέπετε, ο αρχιτέκτονας είναι ουσιαστικά καλλιτέχνης, ο πιο κατάλληλος για τη δημιουργία των πιο εκπληκτικών σχεδίων που θα μαγεύουν το κοινό. Αλλά τίποτα δεν θα αντέξει εάν ένας πολιτικός μηχανικός δεν αναλάβει την κατασκευή, αφού γνωρίζει στατικά και αν αυτό που τελικά σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα είναι πραγματικά εφικτό.
Επιστροφή τώρα στην κύρια ιστορία μας, συνήθως ο σχεδιαστής ιστοσελίδων θα σχεδιάσει την ιστοσελίδα χρησιμοποιώντας εργαλεία λογισμικού όπως το Adobe Photoshop, το Framer ή το Sketch. Θα παρουσιάσει αυτό που έκανε στον πελάτη και αφού φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα, ο υπεύθυνος ανάπτυξης ιστοσελίδων θα αναλάβει.
Υπάρχουν εξαιρετικά ταλαντούχα άτομα που είναι εξίσου ικανά και στα δύο κομμάτια, αλλά συνήθως ασχολούμαστε με ομάδες που συνεργάζονται και δημιουργούμε μια ιστοσελίδα από το μηδέν.
Δείτε περισσότερα στο marketup.gr
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]