Επωνύμως…

Πόσο μεγάλη είναι η αγορά του e-commerce στην Ελλάδα;

Πόσο μεγάλη είναι η αγορά του e-commerce στην Ελλάδα;

Την περασμένη εβδομάδα, είχα την ευκαιρία, στο πλαίσιο του Digital Banking Forum, να κάνω μία ζωντανή συνέντευξη με την Άσπα Παλημέρη, την country manager της Mastercard για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα. Γνωρίζοντας ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι από τα θέματα που την απασχολούν, τη ρώτησα για την εκτίμηση της αναφορικά με την ελληνική αγορά του e-commerce. Και η απάντηση της θα έλεγα ότι με εξέπληξε. Πολύ απλά γιατί ανέφερε ότι η ελληνική αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου φθάνει στα 10 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση!

Η έκπληξη ήταν επειδή η έρευνα του ELTRUN για την αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία είναι αυτή που συνήθως χρησιμοποιούμε, έκανε λόγο στην τελευταία εκδοχή της για 5,5 δισ. ευρώ. Η διαφορά είναι αρκετά μεγάλη αλλά δεν αποκλείεται να δικαιολογείται από τον τρόπο που υπολογίζεται η αξία. Στην περίπτωση της Mastercard, αυτό που εκτιμάται είναι και το πώς χρησιμοποιούν οι Έλληνες καταναλωτές τις κάρτες του προκειμένου να πραγματοποιούν αγορές από το εξωτερικό και είναι εκείνο το σημείο όπου υπάρχει η διαφοροποίηση.

Πάντως, το ζήτημα δεν είναι αν υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις σχετικά με το μέγεθος της ελληνικής αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αλλά ότι τα 10 δισ. ευρώ σημαίνουν ότι η αγορά είναι αρκετά μεγαλύτερη από αυτή που νομίζαμε μέχρι τώρα. Και όπως επεσήμανε και η κα Παλημέρη, αυτό το ποσό, με βάση την αναλογία σε σχέση με την συνολική κατανάλωση, δείχνει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί μεγαλύτερο κομμάτι της καθημερινότητας των Ελλήνων από όσο νομίζουμε.

Δείχνει ακόμη ότι οι Έλληνες δεν έχουν κανένα πρόβλημα να κάνουν παραγγελίες από το εξωτερικό. Αν όχι φυσικών προϊόντων, τουλάχιστον υπηρεσιών και δη συνδρομητικών. Η παγκοσμιοποίηση έχει ως αποτέλεσμα να μπορείς ακόμη και αν είσαι στη μικρή Ελλάδα να έχεις πρόσβαση σε υπηρεσίες που απευθύνονταν αρχικά σε πολύ μεγαλύτερες αγορές αλλά το Διαδίκτυο και τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα τις κάνουν διαθέσιμες παντού. Μην πάτε μακριά, το Netflix και το Spotify είναι δύο από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της οπτικής.

Από την άλλη πλευρά, αυτό που πρέπει να απασχολήσει τις ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι ότι υπάρχουν ευκαιρίες και σε άλλες χώρες. Είναι πλέον εύκολο να προσεγγίσεις πελάτες από άλλες χώρες. Όμως, οι ελληνικές επιχειρήσεις δε δείχνουν και τόσο πρόθυμες να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες. Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα της PayPal, μόλις το 11% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα εκμεταλλεύεται τα οφέλη των ευκαιριών που ενέχει η διαδικτυακή πώληση προϊόντων και υπηρεσιών. Το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο της Ε.Ε. που κυμαίνεται στο 17% και γενικώς δείχνει μία εσωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων.

Και το ερώτημα είναι απλό: μπορεί να αλλάξει μέσα στο 2019 αυτή η τάση; Ελπίζω ότι η απάντηση είναι "ναι" και στην επόμενη αντίστοιχη έρευνα της PayPal, το συγκεκριμένο ποσοστό θα είναι πολύ υψηλότερο.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search