Το σημαντικότερο θέμα των τελευταίων ημερών στο ελληνικό Διαδίκτυο δεν είναι άλλο από τις εξελίξεις στην Tripsta, γνωστή κυρίως για το Travelplanet24 και το Airtickets.
Η διακοπή έκδοσης αεροπορικών εισιτηρίων από την Tripsta προκάλεσε έκπληξη σε πολλούς, αν και όσοι ασχολούνται πιο επιστάμενα, γνώριζαν τα προβλήματα που υπήρχαν.
Αυτό που θα πρέπει να διευκρινισθεί είναι πως η εταιρεία δεν κλείνει, συνεχίζει με άλλες δραστηριότητες αν και προχώρησε στην απόλυση του συνόλου του προσωπικού.
Το πλάνο είναι να προσλάβει μέρος των εργαζομένων και να συνεχίσει με ορισμένες εκ των δραστηριοτήτων της όπως είναι, για παράδειγμα, η έκδοση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Το πραγματικό πρόβλημα, όμως, είναι ότι τα προβλήματα της Tripsta δεν αποκλείεται να έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε ελληνικές εταιρείες που κινούνται στο χώρο του Διαδικτύου και τον ευρύτερο κλάδο των ψηφιακών τεχνολογιών και έχουν τάσεις εξωστρέφειας.
Και αυτό γιατί σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις έχουμε δει τους ξένους να προβληματίζονται περισσότερο όταν καλούνται να συνεργαστούν με ελληνικές επιχειρήσεις.
Αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη είναι ότι αποδεικνύεται, για μία ακόμη φορά, ότι για να πετύχει κανείς στο Διαδίκτυο χρειάζεται να έχει στη διάθεση του σημαντικά κεφάλαια.
Χρειάζεται να έχει ρευστότητα. Και αυτό είναι πρόβλημα για τις ελληνικές επιχειρήσεις που δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να ζητήσουν τη «συμβολή» των τραπεζών και να πάρουν δάνεια που θα τους επιτρέψουν να χρηματοδοτήσουν τις εξωστρεφείς δραστηριότητες τους.
Όσον αφορά για τα funds, ναι μεν υπάρχουν χρήματα για νέες επιχειρήσεις, ήτοι startups, αλλά τα εγχειρήματα που είναι στη φάση που χρειάζονται μερικά εκατομμύρια ευρώ είτε για να αντέξουν τον ανταγωνισμό είτε για να κάνουν το επόμενο βήμα, δεν μπορούν να βρουν τα απαραίτητα κεφάλαια.
Είναι ένα πρόβλημα που θα πρέπει να απασχολήσει όλους όσους προσπαθούν για την προώθηση της ελληνικής επιχειρηματικότητας εκτός των συνόρων της χώρας.
Φυσικά, στην περίπτωση της Tripsta έγιναν και πολλά λάθη από την πλευρά της διοίκησης της. Δεν πρόκειται να το αμφισβητήσει αυτό κανείς.
Όμως, αυτό που φαίνεται και πρέπει να το προσέξουμε λίγο παραπάνω είναι ότι στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη οικονομία αυτό που μετρά εξίσου είναι η δυνατότητα που έχει μία εταιρεία να βρίσκει κεφάλαια προκειμένου να συνεχίσει να επενδύει ώστε να φθάσει στην επιτυχία.
Να υπενθυμίσω ότι το Amazon ήταν ζημιογόνο για πολλά χρόνια, ενώ σημαντικές ζημιές καταγράφει και τα τελευταία χρόνια και το Netflix.
Δύο εταιρείες που βρίσκονται στην κορυφή και επενδύουν επειδή βρίσκουν φθηνά κεφάλαια. Και η περίπτωση του Amazon αποδεικνύει ότι αν επιμείνεις, τελικά θα πετύχεις.
Αρκεί να έχεις και την κατάλληλη βοήθεια.