Έχοντας συμπληρώσει πάνω από 20 χρόνια ως χρήστης του Διαδικτύου, είναι μάλλον φυσιολογικό να βρίσκομαι στις mailing lists δεκάδων - για να μην πω- εκατοντάδων sites που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Και η πραγματικότητα είναι ότι σε εβδομαδιαία βάση πρέπει να δέχομαι 60-70 emails με προσφορές από διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα. Για να μην παρεξηγηθώ, στη συντριπτική πλειοψηφία αυτών των mailing lists έχω δεχθεί να είμαι, και από αρκετά από αυτά τα καταστήματα έχω κάνει και αγορές.
Ανέκαθεν, τα καταστήματα λιανικής προσπαθούσαν και συνεχίζουν, φυσικά, να το κάνουν, να έχουν διαρκή επαφή με τον πελάτη. Ο πιστός πελάτης είναι και ο καλύτερος πελάτης για οποιαδήποτε μορφής επιχείρησης.
Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, οι καταναλωτές έχουν πληθώρα επιλογών και δεν είναι και τόσο εύκολο να μείνουν «πιστοί» σε συγκεκριμένα καταστήματα.
Η άποψη που υπάρχει σε μία αρκετά ευρεία γκάμα ανθρώπων που ασχολούνται με το customer loyalty είναι πως τα social media είναι ένας καλύτερος τρόπος προκειμένου να διατηρούν επαφή με τον πελάτη.
Το περίφημο engagement είναι κάτι στο οποίο δίνεται ιδιαίτερη έμφαση τα τελευταία χρόνια.
Αρκετά καταστήματα και εμπορικές επιχειρήσεις, όπως και brands, πιστεύουν ότι το email newsletter είναι κάτι «απηρχαιωμένο» και στρέφονται αποκλειστικά στα social media.
Υποστηρίζοντας, μάλιστα, ότι οι millenials δεν ενδιαφέρονται για τα emails, οπότε δεν έχει νόημα να στέλνουν newsletter.
Δεν θα διαφωνήσω για τη σημασία των socialmedia. Θα διαφωνήσω, όμως, όσον αφορά τα email newsletters. Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν πολλά brands και καταστήματα είναι πως ένας καταναλωτής άνω των 40 ετών δεν αξίζει να το προσεγγίσεις.
Δεν ανήκει στο περίφημο δυναμικό κοινό των 18-35 ετών που λένε και στην τηλεόραση.
Όμως, η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Αφενός οι 40άρηδες καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη. Ιδίως οι γυναίκες. Σημειωτέον πως το πιο περίεργο πράγμα που συμβαίνει είναι πως για τα γυναικεία brands, οι 40άρες δείχνουν σαν μην αξίζουν της προσοχής τους.
Όταν η πραγματικότητα είναι πιο κοντά στο περίφημο άσμα της Ρίτας Σακελλαρίου.
Επίσης, ότι κάποιος είναι άνω των 40 ετών δεν σημαίνει ότι δεν είναι ενεργός χρήστης του Διαδικτύου. Θα έλεγα το αντίθετο. Είναι ιδιαίτερα ενεργοί και χρησιμοποιούν όλα τα ψηφιακά μέσα.
Απλά, επειδή στις περισσότερες περιπτώσεις μπήκαν στο Διαδίκτυο πριν το Facebook κάνει την εμφάνιση του - ή απλά γίνει απαραίτητο σε όλους- έχουν ιδιαίτερη συμπάθεια προς το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Και το προτιμούν για να βλέπουν τις προσφορές και τις προτάσεις.
Δεν πρόκειται να υποστηρίξω ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σταματήσουν τις social media καμπάνιες τους. Απλά, καλό θα ήταν να δώσουν λίγο παραπάνω προσοχή και στα email newsletters τους. Θα δουν ότι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο δεν τα έχει φάει τα ψωμιά του, όπως πιστεύουν αρκετοί.