Αυτές τις ημέρες μου ήρθε μία ανακοίνωση με τα αποτελέσματα μίας έρευνας που έκανε η SearchMagic, με χορηγό επικοινωνίας το Web World News, που είχε ως αντικείμενο το search engine optimization.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 350 στελέχη της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και δείχνουν ότι το SEO αποτελεί βασικό κομμάτι της καθημερινότητας όσων διατηρούν και λειτουργούν ένα e-shop.
Η έρευνα δείχνει ότι το 69% δηλώνει ότι θεωρεί πως το SEO είναι απαραίτητο για τη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Εξαιρετικά ενδιαφέρον εύρημα αλλά επιτρέψτε μου να το δω λίγο διαφορετικά καθώς ένας στους 3 συμμετέχοντες απάντησε ότι δεν έχει χρησιμοποιήσει κάποιο εργαλείο ή υπηρεσία SEO!
Κάτι που σημαίνει ότι είναι πολύ σημαντικό το ποσοστό εκείνων που δεν έχουν καταλάβει τη σημασία που έχουν οι μηχανές αναζήτησης στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Όπως, επίσης, ενδιαφέρουσες ήταν και οι απαντήσεις στην ερώτηση για τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν όσοι λειτουργούν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Με το 44% να αναφέρει τεχνικά προβλήματα, το 44% τη διατήρηση πελατών και το 33% τη διαχείριση αποθεμάτων.
Η δική μου εκτίμηση είναι πως όλα αυτά τα προβλήματα δεν είναι αδύνατον να λυθούν. Το μόνο που χρειάζεται, είναι να ασχοληθεί κανείς και να επενδύσει χρήμα, αλλά το κυριότερο, χρόνο.
Για παράδειγμα, τα τεχνικά προβλήματα προφανώς και θα υπάρχουν. Αλλά μπορείς να τα περιορίσεις αρκεί να επιλέξεις συνεργάτες σοβαρούς και να μη καταφεύγεις σε γρήγορες και φθηνές λύσεις. Αν θες να έχεις μία καλή παρουσία στο ηλεκτρονικό εμπόριο πρέπει να επενδύσεις. Αν κάνεις ταξίδια, δεν θες ένα καλό και αξιόπιστο αυτοκίνητο; Γιατί το e-shop σου να διαφέρει; Προφανώς, υπάρχει το θέμα του κόστους, αλλά αν χάνεις πελάτες λόγω των τεχνικών προβλημάτων, μήπως τελικά δεν έχει σημασία;
Εκεί έρχεται και η διατήρηση πελατών. Αν δεν προσφέρεις την κατάλληλη εμπειρία γιατί να σου «επιστρέψει» ο πελάτης; Ακόμη και αν τον φέρεις μία φορά και κάνει αγορά, το ερώτημα είναι τί του προσφέρεις για να επιστρέψει; Καλύτερη τιμή; Δεν είναι πάντα αυτό εφικτό.
Όσον αφορά στη διαχείριση αποθεμάτων, προφανώς είναι σημαντικό θέμα. Και ίσως πιο δύσκολο να επιλυθεί από άλλα ζητήματα. Αλλά εργαλεία που κάνουν προβλέψεις υπάρχουν και μάλιστα με χαμηλό κόστος. Αλλά χρειάζεται να ασχοληθείς με το συγκεκριμένο θέμα, να αξιοποιήσεις τα δεδομένα που έχεις και να παρακολουθείς τις τάσεις της αγοράς. Και να πάρεις και ορισμένα ρίσκα. Προφανώς και δεν είναι απλό αλλά το επιχειρείν έχει ρίσκο. Αλλιώς δεν θα είχε και ιδιαίτερο νόημα. Και αν δεν πάρεις ρίσκα και δεν αξιοποιείς τα δεδομένα σου και δεν προσφέρεις σωστή εμπειρία στους πελάτες σου, τότε μάλλον θα βρεθείς προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας εδώ:
SEO survey by Search Magic: 1 στους 2 θεωρούν πως το SEO αυξάνει την επισκεψιμότητα ενός website