Ένα βασικό στοιχείο επιτυχίας στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες. Και το χτίσιμο μίας σχέσης εμπιστοσύνης δεν είναι κάτι απλό. Ούτε γίνεται γρήγορα. Και επηρεάζεται και από διάφορους παράγοντες.
Προφανώς, ένας καταναλωτής για να εμπιστευτεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα χρειάζεται να δει κάποια πράγματα στην πρώτη επίσκεψή του, αλλά και όταν κάνει την πρώτη αγορά από εκεί. Όπως, για παράδειγμα, ότι οι αναγραφόμενες τιμές είναι οι σωστές, αλλά και ότι μία παραγγελία θα παραδοθεί μέσα στο χρονικό πλαίσιο που αναφέρεται στο site.
Είναι προτιμότερο να αναφέρεις στον πιθανό πελάτη σου ότι θα παραλάβει την παραγγελία του σε 3 ημέρες και να την παραδώσεις σε 2 ημέρες, παρά να τον ενημερώσεις ότι θα παραλάβει σε 2 ημέρες και να παραδώσεις σε 3 ημέρες. Η διαφορά είναι πολύ μεγάλη και είναι ένας από τους λόγους που μπορεί να «χαλάσει» η σχέση εμπιστοσύνης που είναι απαραίτητο να χτιστεί.
Ένας άλλος, όλο και σημαντικότερος, τομέας είναι η ασφάλεια. Ο πελάτης πρέπει να αισθάνεται ότι η παραγγελία που θα κάνει είναι ασφαλής και δε θα βρεθεί προ δυσάρεστων εκπλήξεων. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να διαθέτει ένα ασφαλές περιβάλλον για την ολοκλήρωση μίας παραγγελίας, ιδίως όσον αφορά το κομμάτι της πληρωμής. Και οι καταναλωτές είναι πλέον αρκετά εξοικειωμένοι και γνωρίζουν, για παράδειγμα, τη διαφορά μεταξύ μίας διεύθυνσης που ξεκινά από htpps:// από εκείνη που δεν έχει αυτό το «s».
Όμως, είναι σημαντικό για τον πελάτη να ξέρει ότι τα στοιχεία που δίνει δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για κακόβουλες ενέργειες. Η συμμόρφωση με τους κανόνες του GDPR είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη, προκειμένου ο καταναλωτής να αισθάνεται ότι δεν θα βρεθεί προ κάποιας δυσάρεστης έκπληξης.
Όπως είναι σημαντικό να υπάρχει και προστασία της ίδιας της ιστοσελίδας. Και δεν αναφέρομαι μόνο στην πιθανότητα μίας κυβερνοεπίθεσης που θα «ρίξει» το ηλεκτρονικό κατάστημα και δεν θα μπορεί να λειτουργήσει για μερικές ημέρες. Αλλά και για κυβερνοπροστασία, προκειμένου το site να μην χρησιμοποιηθεί για κυβερνοεπιθέσεις σε τρίτους. Το τελευταίο είναι κάτι πολύ σημαντικό που πολλές επιχειρήσεις δεν κατανοούν. Αλλά πρέπει να το κατανοήσουν. Και να σπεύσουν να χρησιμοποιήσουν κάποια λύση κυβερνοασφάλειας που θα τους επιτρέψει να έχουν το κεφάλι τους… ήσυχο. Τόσο οι ίδιοι οι επιχειρηματίες, όσο και οι πελάτες τους.