Επωνύμως…

Ένας κόσμος σε Meta-βατικό στάδιο

Ένας κόσμος σε Meta-βατικό στάδιο

Το ότι ζούμε σε μια εποχή κι έναν κόσμο που, τη μια μέρα κάνει καύσωνα και την άλλη ο ουρανός ρίχνει τουλούμια νερό και χαλάζι, δεν χρειάζεται να σας το πει ο οικοδεσπότης σας. Δυστυχώς, το βιώνουμε (και το λουζόμαστε) συχνά – πυκνά. Πρέπει, πλέον, να αποδεχτούμε ότι ζούμε σε μια εποχή που την χαρακτηρίζει η αβεβαιότητα.

Πάνε οι παλιές συνήθειες και οι παραδοσιακές συμπεριφορές, όταν -κουτσά-στραβά- μάντευες στο περίπου τι θα συμβεί την επομένη. Τώρα πια, δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει. Κι αυτό δεν συμβαίνει μονάχα στο καιρό, κι ας ήταν από τη Μετεωρολογία το παράδειγμά μας – η αβεβαιότητα και η έκπληξη κυριαρχούν σχεδόν σε όλα: από τις τιμές των τροφίμων και της βενζίνης (εκεί, συνήθως το αποτέλεσμα είναι δυσάρεστο) ως τις εκάστοτε τάσεις της αγοράς και τις εταιρικές kolotoumbes.

Θέλετε ένα παράδειγμα; Έχουμε και μάλιστα καλό, αυτό της Meta (βλέπε Facebook / Instagram / WhatsApp) που, πριν από λίγους μήνες -και με δεδομένη την υστέρησή της από τους άλλους μεγάλους ανταγωνιστές στον χώρο της Τεχνητής Νοημοσύνης, τη Microsoft και την Google- είχε «στρίψει το τιμόνι» προς αυτή την κατεύθυνση, «ξεχνώντας» το metaverse και βάζοντας «όλα τα λεφτά» (κυριολεκτικά) στο ΑΙ. Μείωσε προσωπικό, συνέπτυξε νέα τμήματα, διέλυσε άλλα -δεν ήθελε και πολύ, για να γράψει ο διεθνής τεχνολογικός Τύπος (μαζί του κι εμείς) πως το metaverse πλέον «σκάλωσε» και το μέλλον του δεν διαφαίνεται τόσο ρόδινο, όσο πριν. Πολύ περισσότερο όταν οι πολλές και αναγκαίες νέες επενδύσεις στρέφονται πλέον στο «καινούριο κοσκινάκι».

Αμ, δε… Το έχουμε πει και γράψει πολλές φορές, οι εταιρίες και ιδιαίτερα εκείνες στον κλάδο της Πληροφορικής, όπου οι αλλαγές είναι ραγδαίες, πρέπει να είναι agile -κάτι παραπάνω από ευέλικτες- ώστε να προσαρμόζονται στα κελεύσματα των καιρών. Η Meta βάλθηκε να αποδείξει πως είναι και «το πήρε αλλιώς» πάλι, όπως αποδείχθηκε στην πρόσφατη μεγάλη, ετήσια και παγκόσμια εκδήλωσή της για developers, Connect ‘23.

Τώρα, κυνηγάει όλους τους στόχους μαζί, με προϊόντα και υπηρεσίες που απλώνονται παντού, καθώς τα πιο σημαντικά highlights κάλυπταν το eXtended Reality, με το νέο Meta Quest 3 VR headset (από 500 $ στην αμερικανική αγορά), την Τεχνητή Νοημοσύνη, με πολλά project στον χώρο του Generative AI κα συνεργασία με το Bing Chat της Microsoft, αλλά και τις καινοτομικές εφαρμογές, με συνδυασμένη χρήση πολλών τεχνολογιών, όπως αποδεικνύουν τα Smart Glasses που παρουσίασε σε συνεργασία με την ιστορική εταιρία οπτικών ειδών, Ray-Ban (από 300 $).

Βέβαια, το μεγάλο «μπαμ» ετοιμάζεται σιγά-σιγά εκ μέρους της Meta και δεν είναι άλλο από τα Codec Avatars, ένα εντελώς ανατρεπτικό project που συνδυάζει Μηχανική Μάθηση και Υπολογιστική Όραση για να δημιουργήσει άβαταρ «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση» κάποιου χρήστη, τα οποία όχι μόνο παρουσιάζουν εκπληκτική ομοιότητα με το πρωτότυπο, αλλά «παίρνουν και τα χούγια» τους (κατά το κοινώς λεγόμενο), μ’ άλλα λόγια μιλάνε και φέρονται όπως αυτοί σε βίντεο, που ελάχιστα διαφέρουν από την πραγματικότητα.

Ο οικοδεσπότης σας ομολογεί ότι μπερδεύτηκε, όταν τον περασμένο Μάιο παρακολούθησε ένα τέτοιο, 20λεπτης διάρκειας βίντεο, στο οποίο η Ελληνίδα επιστήμονας με ειδίκευση στο ΑΙ Μαρίλη Νίκα, η οποία εργάζεται στη Meta και είναι εξέχον μέλος της ομάδας αυτού του project, έκανε επίδειξη των δυνατοτήτων του, μιλώντας πότε σαν άβαταρ και πότε σαν «κανονικός» άνθρωπος.

Ο ίδιος ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ (ή, πιο σωστά, το άβατάρ του), έδωσε πρόσφατα μια τηλεοπτική συνέντευξη, όπου σχεδόν νόμιζες ότι παρακολουθείς τον πραγματικό Μαρκ να μιλάει με τους δημοσιογράφους κι όχι το άβαταρ, που είχε «επιστρατευτεί» αντ’ αυτού…

Η προφανής εφαρμογή θα είναι -τουλάχιστον στην αρχή- στα κοινωνικά δίκτυα, όμως κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τη θα συμβεί στο μέλλον. Κατά την εταιρία, στόχος είναι η «γεφύρωση» των αποστάσεων, καθώς οι δημιουργοί των Codec Avatars πιστεύουν πως έτσι θα μπορούμε να συνδεόμαστε και να αλληλοεπιδρούμε με άτομα που βρίσκονται σε διαφορετική γεωγραφική τοποθεσία, σαν να βρισκόμαστε δίπλα τους.

Το τα θέλετε… Ζούμε σε ένα κόσμο που εξακολουθεί να βρίσκεται σε meta-βατικό στάδιο  - άγνωστο για πόσον καιρό ακόμα. Το βέβαιο είναι πως σίγουρα δεν πρόκειται να πλήξουμε, τους επόμενους μήνες και χρόνια…

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search